معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت مایکروسافت به صورت دوره‌ای و در بازه های زمانی مختلف بروزرسانی هایی را برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ خود ارائه می کند. اما متاسفانه در حالت عادی سیستم عامل ویندوز به صورت خودکار اقدام به دانلود و نصب این بروزرسانی می کند. در کشور ما به دلیل محدود بودن سرعت و حجم اینترنت، آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ باعث می شود که حجم زیادی از اینترنت کاربر مصرف شود. شاید شما هم جزو این دسته از افراد باشید که بخواهید جلوی آپدیت شدن خودکار ویندوز ۱۰ خود را بگیرید. در این مطلب به طور کامل روش های مختلف این کار را توضیح داده ایم.

دلایل غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰

بروزرسانی های  سرور اختصاصی ویندوز 10 به منظور رفع مشکلات فعلی سیستم عامل ارائه می شود، اما به دلایلی نیاز است که آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنید.

کنترل بروزرسانی ها

شما هم دوست داشته باشید که خودتان کنترل آپدیت سیستم عامل تان را بر عهده بگیرید یعنی هر زمان که بخواهید سیستم‌عامل خود را آپدیت کنید و هر زمان که بخواهید از دانلود و نصب بروزرسانی سیستم عامل تان جلوگیری کنید.

تهیه بکاپ قبل از آپدیت

ممکن است پس از نصب آپدیت ویندوز ۱۰ مشکلاتی در عملکرد آن ایجاد شود در نتیجه اگر شما آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنید میتوانید قبل از هر آپدیت یک نسخه پشتیبان جهت اطمینان خود از اطلاعات مورد نظر تان تهیه کنید.

محدود بودن حجم اینترنت

طبیعتاً دانلود آپدیت ویندوز ۱۰ میزان زیادی از حجم اینترنت کاربر را مصرف میکند. در نتیجه با غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ شما می توانید جلوی مصرف ناخواسته حجم اینترنت خود را بگیرید و هر زمان که ترجیح دادید آپدیت ویندوز ۱۰ را دانلود و نصب کنید.

روش های غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰

در ادامه به طور کامل روش های مختلفی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آن میتوانید آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ خود را غیرفعال کنید.

 روش اول استفاده از Settings ویندوز

در این روش ابتدا وارد قسمت تنظیمات ویندوز خود شوید. برای اینکار کافیست بر روی دکمه استارت ویندوز خود کلیک راست کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

از میان گزینه های موجود بر روی Update & Security کلیک کنید.

در پنجره باز شده از منوی سمت چپ بر روی گزینه Windows Update کلیک کنید و سپس Advanced options را انتخاب کنید.

از قسمت Pause Updates و با انتخاب منوی کشویی Select Date می توانید تاریخی را مشخص کنید که ویندوز ۱۰ تا آن تاریخ دیگر آپدیت نشود.

روش دوم استفاده از سرویس آپدیت ویندوز

 طکلید ترکیبی Windows + R را بفشارید و در پنجره باز شده عبارت Services.msc را تایپ کرده و اینتر را بفشارید.

 در صفحه باز شده اسکرول کرده و گزینه Windows Update را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.

 از قسمت Startup Type گزینه Disable را انتخاب کنید و سپس از میان گزینه های پایین آن بر روی Stop کلیک کنید تا آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ غیر فعال شود.

روش سوم استفاده از نرم افزار

در این روش شما می توانید با نصب یک نرم افزار مدیریت آپدیت ویندوز به راحتی آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ خود را کنترل کنید. نرم افزار های مختلفی در این زمینه وجود دارند مانند: EaseUS CleanGenius، Windows Update Blocker و...

در این آموزش ما از نرم افزار EaseUS CleanGenius استفاده می کنیم.

 نرم افزار مورد نظر را دانلود و نصب کنید و سپس به بخش Optimization بروید.

نرم افزار مورد نظر بررسی می کند که وضعیت آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ شما به چه شکل است. اگر آپدیت ویندوز ۱۰ شما فعال باشد گزینه‌ای تحت عنوان Windows Automatic Update برای شما نمایش داده می شود که نیاز است آن را غیر فعال کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با روش های مختلفی به شما آموزش دادیم که چگونه آپدیت ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنید.

  • مهسا فرقانی