معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

جزئیات علت تشنج

 

بیماری تشنج امکان دارد بصورت ارثی باشد. درمان بیماری شامل استفاده از داروهای ضد صرع، تحریک عصب واگ و استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک است. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است. تریگلیسرید با زنجیره متوسط (MCT) بیشتر از LCTها، کتوژنیک هستند؛ چرا که هنگام سوختوساز، کتونهای بیشتری بر حسب واحد انرژی تولید میکنند. میوههای و سبزیجات مناسب، بر پایهٔ میزان قندشان، هر کدام به دو گروه تقسیم میشوند. کدام تومور های مغزی منجر به تشنج می شوند؟ در صورتی که اتفاق های زیر رخ دهد به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید. پس از آن، می تواند تیروئید را از طریق تونل و از برش زیر بغل شما خارج کند. ممکن است چیزی مانند مصرف الکل، استرس یا بیماری باعث تشنج شما شود.

اما برای کسانی که این وضعت را تجربه می کنند، تشنج اغلب اولین علامت بیماری است. در صورتی که فرزندمان در معرض خطر تکرار تشنج ناشی از تب باشد، باید از پزشک اقدامات لازم برای کنترل تشنج را یاد بگیریم. داروی ضد تنشج عموما زمانی تجویز میشود که نوزاد بیشاز یکبار دچار این اتفاق شده باشد پزشک احتمال بدهد که احتمال تکرار بالا هست. رانندگی نکنید: از آنجایی که تشنج به طور ناگهانی رخ می دهد، اگر شما در معرض خطر تشنج هستید، ممکن است پزشک به شما بگوید که از رانندگی با ماشین یا وسایل نقلیه موتوری دیگر خودداری کنید. اگر شما در معرض خطر تشنج هستید، تعدادی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید برای حفظ امنیت خود و اطرافیانتان در صورت بروز تشنج دیگر انجام دهید. اگر یاختههای کبد و ماهیچه از کربوهیدرات اشباع باشند، قندها دیگر جایی برای رفتن ندارند. محققان هنوز مطمئن نیستند که این رژیم برای تمام افراد مصروع می تواند مفید باشد یا نه. در بسیاری از بیماران پرهیز کردن از بعضی عوامل باعث کاهش تعداد تشنج ها خواهد شد و در تعدادی از افراد تشنج ها به طور کلی متوقف می شوند. در طی دهههای گذشته استراتژیهای مختلفی برای جایگزینی سلولهای β از دست رفته به کار گرفته شد.

در برخی موارد، تشنج می تواند خطرات بیشتر و قابل توجهی را برای سلامتی ایجاد کند. تشنج دو خصوصیت دارد یکی اینکه به صورت ناگهانی ایجاد می شود و دوم اینکه غیر ارادی و غیر قابل کنترل است. همانطور که گفته شد، علائم دفع سودا از بدن یکی از رفتارهای نادرستی که سبب افزایش سودا در بدن میشود، نشستن به مدت طولانی و عدم تحرک است؛ به همین دلیل ارتباط ورزش و دفع سریع سودا کاملاً واضح است. 2. مشکلات ادراری و کلیوی: کم آبی طولانی مدت بدن می تواند باعث به وجود آمئن بیماری های کلیوی شود. این افراد به احساس آرامش و نشئگی ناشی از مصرف مواد وابسته شده و به سرعت باعث رشد و توسعه بیماری اعتیاد میشوند. اگر زمینه بیماری صرع در مغز کودک وجود نداشته باشد، علت تشنج در کودکان ناشی از عواملی مانند تب، ضربه به سر، عفونت مغزی، تومور مغزی، سکته مغزی، اختلال الکترولیتی مانند کاهش قند و کلسیم خون می باشد. همچنین تب، جراحتهای مغزی ناشی از تصادف و هر چیز دیگری که الگوی نرمال فعالیت مغز را تغییر دهد میتواند سبب تشنج شود. به علاوه، خطر آسیب به سر ناشی از افتادن در طول یک قسمت وجود دارد. بعضی از تمدن شناسان معتقدند که اسپند میتواند همان هوم نام برده شده در اوستا و شاهنامه یا سومه مقدس در ریگ ودا باشد Rigvedic Soma and Avestan Haoma در خراسان دشتهای وسیع اسپند وجود دارد که این گیاه معمولاً توسط هیچ حیوانی خورده نمیشود و صرفاً استفاده دود کردن دارد.

در این صورت، این تومور نیست که تشنج را ایجاد می کند، بلکه شاید بافت اطراف آن است. درجه پایین به این معنی است که در تشخیص، سرطان بسیار خطرناک نیست. بین 60 تا 85 درصد از افراد مبتلا به گلیوما درجه پایین تشنج را تجربه می کنند. تشنج همچنین در افراد مبتلا به گلیومای با درجه پایین (شایع ترین نوع تومور مغزی در بزرگسالان) بیشتر از انواع با درجه بالا است. به جای حمام دوش بگیرید.کودکان بزرگتر و بزرگسالان باید با درب حمام باز دوش بگیرند. به جای اجاق گاز از مایکروویو استفاده کنید. در همین حال استفاده از داروی نالوکسان میتواند در مدت کوتاهی اثرات مخرب ترامادول را خنثی کرده و باعث بازگشت علائم حیاتی در افراد گردد. گانگلیوگلیوما. حدود 90 درصد از افراد مبتلا به این نوع تومور که به طور کلی رشد کندی دارند، دچار تشنج می شوند. در افراد مبتلا به تومورهای مغزی، خود تومور می تواند باعث تشنج شود. در تشنج حین خواب کاربامازپین موثرتر از شدیم والپروات است. اگر فرد مورد علاقه شما یا شخصی که از او مراقبت می کنید تشنج دارد باید اقداماتی انجام دهید. گاهی اوقات فشاری که به دلیل تومور مغزی در مغز شما ایجاد میشود میتواند منجر به تشنج شود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با متخصص مغز و اعصاب وب سایت خود باشید.

  • ۰۲/۰۵/۲۳
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی