معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


تعهد

سخنرانان معمولاً کارهای زیر را انجام می دهند:

آنها موسیقی، اخبار، ورزش، آب و هوا، آب و هوا و تبلیغات را ارائه می دهند

آنها با مهمانان مصاحبه می کنند و یک میزگرد یا بحث درباره برنامه های خود را میزبانی می کنند

اطلاعات برنامه نویسی ایستگاه؛ برای مثال، زمان‌بندی برنامه‌ها، وقفه‌های تجاری یا اطلاعات خدمات اجتماعی.

فیلمنامه های آماده شده در برنامه های رادیویی یا تلویزیونی خوانده می شود

آنها در مورد اخبار مهم اظهار نظر می کنند

آنها در طول رویدادهای ورزشی، رژه ها و مناسبت های دیگر، دیدگاه هایی را در اختیار بینندگان قرار می دهند

آنها محتوای برنامه را انتخاب می کنند

آنها فعالیت های آینده را معرفی می کنند و مخاطب را از طریق سرگرمی راهنمایی می کنند

آنها در رویدادهای عمومی یا خصوصی تبلیغ می کنند

گویندگان رادیو و تلویزیون

آنها موسیقی یا اخبار ارائه می دهند و در مورد رویدادهای مهم جاری اظهار نظر می کنند. از گویندگان انتظار می رود که در مورد رویدادهای روز یا حوزه های خاص مانند سیاسی یا ورزشی به روز باشند تا بتوانند در برنامه های خود درباره این موضوعات اظهار نظر کنند. آنها می توانند قبل از پخش به تحقیق و اطلاعات در مورد امور جاری بپردازند. علاوه بر این، پخش‌کننده‌ها مهمان‌هایی را برای برنامه‌های خود ترتیب می‌دهند و با تولیدکنندگان برای ایجاد محتوای خلاقانه دیگر همکاری می‌کنند.

صدا و سیما ممکن است مسئول جنبه های دیگر پخش تلویزیونی یا رادیویی نیز باشد. آنها از تجهیزات استودیویی استفاده می کنند. ممکن است زمان تبلیغات را به تبلیغ‌کنندگان بفروشیم یا آگهی‌های بازرگانی و سایر مطالب ضبط شده تولید کنیم. در بسیاری از ایستگاه های رادیویی، گویندگان مسئول زمان بندی برنامه هستند. آنها بسیاری از وظایفی را که به طور سنتی توسط سردبیران و پخش‌کنندگان انجام می‌شد، انجام می‌دهند، مانند آگهی‌های بازرگانی و اطلاعیه‌های خدمات عمومی.

بسیاری از پخش کنندگان به طور فزاینده ای در شبکه های اجتماعی حضور دارند. این حضور به آنها اجازه می دهد تا ایستگاه های خود را تبلیغ کنند و با مخاطبان خود تعامل بهتری داشته باشند. به ویژه از طریق بازخورد از شنوندگان، درخواست برای موسیقی یا مسابقات در حال انجام. تبلیغ کنندگان همچنین در رویدادهای خیریه یا سایر رویدادهای اجتماعی تبلیغ می کنند.

در اینجا چند نمونه از انواع مختلف پخش رادیویی و تلویزیونی آورده شده است:

دیسک جوکی و دی جی

آنها برای ایستگاه های رادیویی موسیقی پخش می کنند. آنها معمولاً در یک ژانر موسیقی تخصص دارند و در حین نمایش آنها را اعلام می کنند. دی جی ها در حین پخش موسیقی در مورد وضعیت آب و هوا و ترافیک نیز اظهار نظر می کنند. آنها می توانند درخواست های شنوندگان را بپذیرند، با مهمانان مصاحبه کنند یا مسابقات شنوندگان را مدیریت کنند.

ضبط پادکست

پادکست ها معمولاً درباره یک موضوع خاص مانند ورزش، سیاست یا فیلم هستند. پادکست ها می توانند با مهمانان و کارشناسان در مورد موضوع خاص برنامه مصاحبه کنند. با این حال، پادکست ها با پخش معمولی رادیویی متفاوت هستند. پادکست ها از قبل ضبط شده اند، بنابراین شنوندگان می توانند هر زمان که بخواهند دانلود کرده و گوش دهند. شنوندگان همچنین می توانند مشترک پادکست ها شوند تا به طور خودکار قسمت های جدید را در رایانه یا دستگاه های تلفن همراه خود بارگیری کنند.

در مورد گاز صحبت کنید

آنها ممکن است در رادیو یا تلویزیون کار کنند و در زمینه های خاصی مانند سیاست، مالی، ورزش یا سلامت تخصص داشته باشند.آنها به تهیه محتوای برنامه کمک می کنند. مصاحبه با مهمان و بحث در مورد مسائل با مخاطب، مخاطب یا مخاطب استودیو.

سخنرانان عمومی

عملکردهای خاص یک اسپیکر بسته به مکان بسیار متفاوت است به عنوان مثال، ممکن است از یک گوینده تیم ورزشی خواسته شود که ترکیب اولیه (لیست رسمی بازیکنانی که در یک رویداد شرکت می کنند) را بخواند، اطلاعیه ها را بخواند و بازیکنان را هنگام ورود و خروج از بازی ها اعلام کند. گویندگان قطار مسئول خواندن فیلمنامه هستند حاوی جزئیات و اطلاعات در مورد برنامه های قطار آماده شده و رویه های ایمنی است وظیفه آنها اطلاع رسانی است نه سرگرمی

در زیر نمونه هایی از انواع مختلف سخنرانان عمومی و سایر گویندگان و دوره آنلاین زهرا شیراحمدی آورده شده است:

Emcees میزبان رویدادهای برنامه ریزی شده است. سخنرانان یا مجریان به مخاطبان معرفی می شوند. آنها می توانند جوک بگویند یا برای انتقال از یک جوک به جوک دیگر اظهار نظر کنند.

دی جی های مهمانی برای ارائه موسیقی و تفسیر برای رویدادهایی مانند عروسی، جشن تولد یا مهمانی های شرکتی استخدام می شوند. اکثر این دی جی ها از فایل های دیجیتال یا دستگاه های رسانه ای قابل حمل استفاده می کنند.
 

آموزش و تحصیل برای مشاغل رسانه ای مهم است

شرایط تحصیلی برای سخنرانان متفاوت است. ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی معمولاً به مدرک لیسانس روزنامه‌نگاری، صدا و سیما یا ارتباطات، همراه با سایر تجربه‌های کارآموزی یا کار در ایستگاه رادیویی یا تلویزیونی دانشگاه خود نیاز دارند. سخنرانان عمومی معمولاً به دیپلم دبیرستان با یک دوره آموزشی مختصر در حین کار نیاز دارند.

سخنرانان عمومی معمولاً به دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیاز دارند. متخصصان رسانه معمولاً به مدرک لیسانس در ارتباطات، صدا و سیما یا روزنامه نگاری نیاز دارند، اما برخی از مشاغل به دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیاز دارند.

آموزش کوتاه مدت در حین کار به عنوان گوینده

سیستم های آدرس عمومی و سایر گویندگان معمولاً پس از استخدام به آموزش کوتاه مدت در محل کار نیاز دارند. این آموزش به این گویندگان این امکان را می دهد تا با وسایل مورد استفاده در برنامه های ورزشی و سرگرمی آشنا شوند. برای سخنرانان ورزش های عمومی، آموزش ممکن است شامل قوانین اساسی و اطلاعاتی در مورد ورزش هایی باشد که در مورد آن صحبت می کنند.

نحوه نوشتن سخنرانی فارغ التحصیلی ✔️ + سایر نکات جالب نوشتن سخنرانی

گویندگان رادیو و تلویزیون با دیپلم دبیرستان یا تحصیلات معادل ممکن است برای یادگیری نحوه کار با تجهیزات صوتی و تولیدی به آموزش کوتاه مدت حین کار نیاز داشته باشند.

پیشرفت گفتار

از آنجایی که ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی در بازارهای کوچکتر کم کار هستند، فضای کمی برای رشد در همان ایستگاه بازار کوچک وجود دارد. در عوض، بسیاری از پخش‌کنندگان به ایستگاهی با بازار بزرگ‌تر نقل مکان می‌کنند.

معمولا چندین سال طول می‌کشد تا گویندگان در یک ایستگاه بازار کوچک، شخصیت‌های روی آنتن خود را «پیچیده» کنند. در طول این مدت، آنها یاد می گیرند که به عنوان استعدادهای روی آنتن راحت تر و معتبرتر به نظر برسند و بیشتر با مهمانان خود صحبت کنند. بنابراین، زمان و تجربه به نامزدها این امکان را می‌دهد تا به موقعیت‌هایی در بازارهای بزرگ‌تر که دستمزد بالاتر و مسئولیت‌پذیری و چالش بیشتری را ارائه می‌دهند، پیشروی کنند.

هنگام تصمیم گیری در مورد استخدام، ایستگاه های اصلی بازار به شخصیت و سابقه یک گوینده تکیه می کنند. صدا و سیما باید ثابت می کرد که می تواند توجه مخاطب قابل توجهی را به خود جلب کند، جلب کند و حفظ کند.

بسیاری از ایستگاه‌ها برای کارکردهای دیگری مانند ایجاد و به‌روزرسانی حضور در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات از طرف ایستگاه، یا فروش زمان تبلیغات به تبلیغ‌کنندگان، به پخش‌کننده‌ها متکی هستند. بنابراین، متقاضی باید انعطاف پذیری و سازگاری با یک ایستگاه تجاری کوچک را نشان دهد.

شغل گوینده رادیو و تلویزیون باید دارای ویژگی های زیر باشد

مهارت های کامپیوتری

صدا و سیما، به ویژه کسانی که به دنبال شغل در رادیو هستند، باید مهارت های کامپیوتری خوبی داشته باشند و بتوانند از رایانه، تجهیزات تولید و سایر تجهیزات مرتبط با رسانه استفاده کنند.

مهارت های بین فردی

تبلیغ‌کنندگان باید بتوانند با بازدیدکنندگان مصاحبه کنند و به تماس‌ها پاسخ دهند.

دوام

ورود به این شغل بسیار رقابتی است و ممکن است برای فرصتی برای کار روی آنتن گوینده رادیو، تست‌های بسیاری لازم باشد. بیشتر افراد تازه کار دوست دارند در یک ایستگاه کوچک کار کنند و انعطاف پذیر باشند.

مهارت های تحقیق.

مجریان باید مسائل مهم روز را بیاموزند تا در برنامه های خود درباره آنها اظهار نظر کنند.

توانایی گفتار

گویندگان باید صدایی دلنشین و کنترل شده، زمان بندی خوب و تلفظ عالی داشته باشند.

مهارت های نوشتن

گویندگان به مهارت های نوشتاری قوی نیاز دارند زیرا اغلب مطالب خود را می نویسند.
 

  • ۰۲/۰۵/۲۶
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی