معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

آزمون تافل چیست؟


تافل چیست؟ آزمون تافل در کنار سایر آزمون های زبان مانند IELTS، duolingo، pte و ... یکی از معتبرترین آزمون ها برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراد در سراسر جهان است.

این آزمون توسط موسسه ets برگزار می شود و از سال 1964 شروع به کار کرده است.

مدرک تافل در بیش از 137 کشور و 9000 دانشگاه در سراسر جهان معتبر است. آزمون تافل در دو نسخه ارائه می شود: TOEFL iBT و TOEFL Essentials.

TOEFL iBT به دو صورت Sentry و Home Edition ارائه می شود (توضیحات کامل آزمون تافل نسخه خانگی را می توانید در اینجا بخوانید). هر دو آزمون از نظر سطح سختی و نوع سوالات و همچنین ساختار آزمون و حتی هزینه آزمون یکسان هستند و تنها تفاوت آن در این است که نگهبانی تافل در مراکز آزمونی مانند مرکز حافظ و مرکز امیر بهادر و تافل برگزار می شود. نسخه خانگی در خانه یا در اتاق آزمایش انجام می شود.

در مرکز آزمون، نظارت بر آزمون یکی از وظایف مرکز آزمون است و میهمانان و مهمانان بسیاری از بخش های مختلف در این مرکز حضور یافته و بر عملکرد آزمون نظارت می کنند. اما در تست نسخه خانگی این کنترل آنلاین بوده و با استفاده از سایت تست مانیتور می شود.

ساختار آزمون تافل Home Edition


تافل iBT از چهار بخش ریدینگ، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن تشکیل شده است. هر مهارت دارای 30 امتیاز در مجموع 120 امتیاز است.

Reading: تافل iBT با Reading شروع می شود بخش Reading آزمون شامل دو متن و 20 سوال است.

Listening: سی و شش دقیقه برای لیسنینگ در آزمون تافل اختصاص داده شده است. این مهارت دارای دو بخش است. بخش اول شامل مکالمه و سخنرانی است. و قسمت دوم گفتگو و سخنرانی است. در مجموع 28 سوال در آزمون شنیداری وجود دارد. تعداد سوالات مکالمه 5 سوال و سخنرانی هر کدام 6 سوال می باشد.

Speaking: یکی از تفاوت های اصلی تافل با سایر آزمون های زبان از جمله آیلتس، صحبت کردن است. تافل Speaking از آزمون اصلی جدا نیست و چهار مهارت به طور همزمان مورد آزمایش قرار می گیرند، در حالی که IELTS یا OET Speaking به طور جداگانه از آزمون اصلی در تاریخ و زمان متفاوتی تست می شوند.

مکالمه تافل دارای چهار بخش است و بعد از هر سوال زمان برای فکر کردن وجود دارد. و باید جواب بدی شما 15 ثانیه فرصت دارید تا فکر کنید و بر اساس سوال اول پاسخ دهید. به سوال دوم و سوم 30 ثانیه برای تفکر و جمع بندی و یک دقیقه برای پاسخ دادن داده می شود. برای سوال چهارم 20 ثانیه فرصت فکر کردن و 1 دقیقه برای پاسخ دادن خواهید داشت.

رایتینگ: بخش رایتینگ تافل مهارت های نوشتاری را ارزیابی می کند و از دو وظیفه تشکیل شده است. برای نوشتن قسمت اول 20 دقیقه و برای نوشتن قسمت دوم 10 دقیقه فرصت خواهید داشت. قسمت رایتینگ تافل چه در مرکز و چه در نسخه خانگی باید تایپ شود و قابل تایپ نیست. شرکت کنندگان در آزمون تافل باید در این بخش از آزمون مهارت های تایپ دقیق و سریع را آموزش ببینند.

ثبت نام در آزمون تافل

برای ثبت نام در آزمون تافل باید به ets.org مراجعه کرده و در آنجا ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این آزمون به شناسه انگلیسی معتبر نیاز دارید. . می توانید پاسپورت، کارت ملی یا گواهی ثبت نام تهیه کنید. لازم به ذکر است که اگر شناسنامه شما کارت ملی یا گواهی است، در روز آزمون باید ترجمه رسمی آن را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشید.

مدت اعتبار سند هویتی نباید تمام شده باشد. در ادامه می توانید کلیپ ضبط آزمون تافل را مشاهده کنید. هزینه ثبت نام برای هر کشور متفاوت است و در ایران 265 تومان می باشد. برای ثبتنام جی آر ای هو ادیشن کلیک کنید.


تفاوت بین TOEFL Home Edition و TOEFL Sentry چیست؟

TOEFL iBT در دو حالت Sentry و Home Edition انجام می شود (توضیحات کامل تافل را می توانید در اینجا بخوانید). هر دو آزمون از نظر سختی و نوع سؤال، ساختار آزمون و هزینه آزمون مشابه هستند، تنها تفاوت این است که تافل Sentry در مراکز آزمون و تافل Home Edition در منزل یا محل کار آزمون دهنده انجام می شود.

هزینه آزمون تافل (خرید کوپن تافل) چقدر است؟

قیمت این آزمون در کشورهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال در ترکیه قیمت این آزمون 185 دلار و در ایران آزمون تافل که در مرکز برگزار می شود و آزمون تافل نسخه محلی هر دو 265 دلار است. برای تهیه کوپن آزمون TOFLY می توانید کد کوپن را از سازمان سنجش خریداری کنید و یا می توانید کوپن آزمون را از طریق تبادل آنلاین مانند کوپن ویزای شریف مانند سایر آزمون ها مانند GER و JIMET تهیه کنید.

توجه داشته باشید که واچر را باید به موقع خریداری کنید، در صورتی که بیش از یک هفته قبل بخواهید در آزمون شرکت کنید باید 40 دلار بیشتر بپردازید. تغییر زمان حداقل 5 روز قبل از امتحان با هزینه 60 دلار امکان پذیر است.

  • ۰۳/۰۵/۲۴
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی