معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تفاوت بین آکنه و جوش تفاوت بین آکنه و جوش
جوش و آکنه همیشه به عنوان شایع ترین مشکلات پوستی در بین افراد در سنین مختلف شناخته شده است. بحرانی ترین دوره برای پا و مچ پا، نوجوانی و جوانی است. با این حال، گاهی اوقات شاهد بروز جوش و آکنه در بزرگسالان هستیم.
خیلی ها فکر می کنند که جوش و آکنه معنی یکسانی دارند، اما باید بگویم که بین این دو بیماری پوستی تفاوت هایی وجود دارد. من فاطمه حبشی هستم و در این مقاله قصد دارم به معرفی جوش و آکنه و تفاوت این دو مشکل پوستی بپردازم.
تفاوت بین جوش و آکنه چیست و چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ ارائه
تفاوت بین جوش و آکنه چیست؟
بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت بین آکنه و آکنه چیست و تفاوت بین این دو چیست. به طور کلی، آکنه یک نوع بیماری پوستی است در حالی که آکنه از علائم آکنه است.
یعنی آکنه یک بیماری واحد نیست و علامتی در نظر گرفته می شود که می تواند ناشی از سن، موقعیت جغرافیایی، حساسیت یا واکنش به آلرژن های مختلف باشد. اما آکنه بیماری است که می تواند پوست را درگیر کند و علائم پوستی در بیمار ایجاد کند که یکی از آنها می تواند آکنه باشد.
به طور کلی تفاوت بین آکنه و جوش را می توان از ویژگی های آکنه روی پوست تشخیص داد:
اتصال جوش
جوش ها حساسیت های پوستی هستند که با آکنه مرتبط نیستند.
آکنه زمانی رخ می دهد که فولیکول پوست مسدود شده باشد یا منافذ آن به دلیل تجمع چربی و باکتری مسدود شود. همچنین تفاوت دیگر بین آکنه و آکنه این است که آکنه اغلب روی صورت، گردن، پشت، سینه و شانه ها ظاهر می شود. آکنه یک مشکل جدی تهدید کننده زندگی نیست، اما می تواند باعث ایجاد اسکار شود.
همچنین بخوانید : راهنمای پارافین درمانی در منزل بدون دستگاه
با این حال، جوش‌ها معمولاً زیر پوست فرد می‌روند تا زمانی که به صورت تورم قرمز یا صورتی در می‌آیند، بیشتر افراد روی صورت خود آکنه می‌گیرند، اما قفسه سینه، گردن، شانه‌ها و قسمت بالایی بدن نیز ممکن است به آکنه مبتلا شوند.
ویروس چیست؟
جوش های مداوم، التهاب پوست، درگیری پوست و پوسته پوسته شدن از علائم آکنه هستند. آکنه خطرناک نیست، اما می تواند زیبایی و لطافت پوست را تهدید کند.
آکنه زمانی رخ می دهد که پوست با سبوم و سلول های مرده مسدود می شود. آکنه همچنین می تواند به دلیل بهداشت، وراثت، واکنش های دارویی و بیماری های مختلف ایجاد شود.
تخمین زده می شود که حدود 30 درصد از نوجوانان از آکنه نوجوانی رنج می برند و برای برخی، ژنتیک عامل اصلی این مشکل است و کنترل آن ضروری است.
آکنه باعث تورم پوست و گسترش بیشتر آکنه می شود. برخی از جوش ها شدیدتر از سایرین هستند و بیشتر جوش ها جوش های سرسیاه، سرسفید یا قرمز هستند.
علل آکنه چیست؟
برای بسیاری از زنان، آکنه می تواند برای چندین دهه روی پوست باقی بماند. اوج دوره آکنه در زنان یک هفته قبل از قاعدگی است. این نوع آکنه نیازی به درمان ندارد و به مرور زمان از بین می رود. زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند در معرض خطر ابتلا به آکنه هستند.
در بزرگسالان، شروع ناگهانی آکنه می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) هشدار می دهد که استفاده از برخی کرم های دارویی، پاک کننده ها و سایر محصولات مراقبت از پوست بدون تجویز پزشک می تواند باعث واکنش های جدی و مضر پوستی شود.
اگرچه علت دقیق آکنه هنوز مشخص نیست. اما دلایل زیر علت آکنه است.
هرگونه تغییر هورمونی به خصوص در دختران و زنان: مانند بلوغ، بارداری، قاعدگی
همچنین بخوانید : اسید درمانی پوست و فواید شگفت انگیز آن در درمان اسکار و آکنه
لایه برداری بدون قلیایی، دستکاری و پاره شدن از جوش
شستشوی زیاد پوست و استفاده از شوینده های نامناسب برای نوع پوست صورت
فشار یا ضربه ناشی از گردنبند، کلاه ایمنی، کوله پشتی یا لوازم تزئینی که پوست به آن واکنش نشان می دهد.
لوازم آرایشی مانند کرم های ضد آفتاب و لوسیون ها که محصولاتی تمیز با الکل های قوی یا رایحه های قوی هستند
دلایل ایجاد آکنه چیست؟
دوباره، جوش ها علائم پوستی هستند که می توانند در پاسخ به تغییرات آب و هوا یا آلرژی ظاهر شوند. در زیر می خواهم دلایل اصلی جوش را ارائه دهم.
علل هورمونی آکنه
تغییر در میزان هورمون ها در چرخه قاعدگی؛
مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی؛
عدم تعادل هورمونی؛
اختلالات سیستم غدد درون ریز و غیره
علل غیر هورمونی آکنه
استراوا
کمبود ویتامین ها و مواد مغذی؛
پوشا؛
ژنتیکی؛
بیماری های گوارشی؛
عدم رعایت بهداشت پوست؛
ایمنی ضعیف
برخی از مواردی که می تواند باعث ایجاد آکنه در صورت شود عبارتند از:
تماس محصولات آرایشی نامناسب با پوست صورت؛
رفع موهای زائد صورت؛
استفاده از محصولات مختلف مراقبت از پوست؛
استفاده بیش از حد از محصولات ضد آفتاب
رژیم غذایی سرشار از روغن، شیرینی و کربوهیدرات؛
باکتری های تلفن همراه؛
استفاده از پد آلوده
همچنین، اگر در حال حاضر از درمان‌های آکنه و درمان‌های خانگی استفاده می‌کنید و همچنان از این عارضه رنج می‌برید، باید قبل از بدتر شدن وضعیت پوست خود به پزشک مراجعه کنید. یکی از دلایل ایجاد آکنه این است که مراقبت نکردن به موقع از وضعیت پوست منجر به ایجاد آکنه بیشتر و بزرگتر شدن نواحی آسیب دیده پوست در صورت می شود.
درمان آکنه و آکنه
با دانستن تفاوت بین جوش و آکنه به این نتیجه می رسیم که برای از بین بردن آکنه صورت باید آکنه را درمان کنیم. برای درمان آکنه باید مهمترین علت این بیماری را تشخیص داد. هر کسی می تواند با مراجعه به متخصص پوست، جزئیات و علل آکنه را بیاموزد. البته تاکنون درمان ها و درمان های خانگی مختلفی برای از بین بردن جای جوش و آکنه معرفی شده است.
همچنین بخوانید: عوارض و عواقب رنگ کردن مو برای برخی افراد
یکی از دلایل آکنه و جوش های سر سیاه کم خوابی است که باید بگویم. شاید شنیده باشید که برای زیبایی و سلامت پوست باید حداقل 7 ساعت در شب بخوابید. اما چرا؟ کورتیزول هورمون استرس بدن است که با بیداری مرتبط است. این هورمون در طول خواب شبانه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و اگر تا دیر وقت بیدار بمانید و چرخه خواب خود را مختل کنید، سطح کورتیزول افزایش می یابد. طبیعت وجود دارد.
پرداختن به عوامل بسیاری مانند ژنتیک، رژیم غذایی، استرس، تغییرات هورمونی و عفونت می تواند بر درمان آکنه تأثیر بگذارد.
اصولاً آکنه همراه با جوش به عمق پوست نفوذ کرده و منجر به آسیب می شود، اگر بیمار درمان را طولانی کند آسیب جدی خواهد بود. آکنه معمولا به سه سطح خفیف، متوسط ​​و شدید تقسیم می شود که نیاز به درمان های متفاوتی دارد. همانطور که گفته شد، دستکاری صورت باعث تشدید آکنه و ایجاد التهاب و تشدید علائم می شود.
روش های زیر در پیشگیری و درمان آکنه و جوش سرسیاه موثر است.
موهای خود را حداقل یک بار در هفته بشویید
همیشه سلامت پوست را در اولویت قرار دهید
رژیم غذایی متعادل داشته باشید (غذاهای حاوی آنتی اکسیدان، آهن و روی بخورید)
حداقل 8 ساعت در شبانه روز بخوابید
استرس و تنش را در زندگی خود به حداقل برسانید
از مالش، خاراندن و لمس آکنه خودداری کنید
برای مدت طولانی از آرایش سنگین روی صورت خود استفاده نکنید
نوشیدن مقدار زیادی آب
حداقل هفته ای یکبار از یک اسکراب ملایم استفاده کنید
مصرف لبنیات را کاهش دهید
به طور منظم تمرین کن

https://fatemehhabashi.com/the-difference-between-acne-and-pimples/

  • مهسا فرقانی