معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


بارداری شیرین ترین و سخت ترین دوران برای هر زنی است. اگر می خواهید باردار شوید، بهتر است قبل از اقدام به بارداری، اطلاعات لازم را در مورد مراحل بارداری به دست آورید. داشتن اطلاعات کافی در مورد بارداری می تواند به شما کمک کند این دوره را راحت تر پشت سر بگذارید.

مراحل بارداری چیست؟

دوران بارداری با لقاح تخمک توسط اسپرم شروع می شود و این دوره با تولد به پایان می رسد. می توان گفت یکی از مهمترین مراحل بارداری، لقاح تخمک با اسپرم است. اگر می خواهید همه چیز را در مورد بارداری بدانید و درباره این دوران اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است تا پایان این مقاله با عروسکو، بزرگترین سایت راهنمای عروسی فارسی همراه باشید.

مراحل بارداری را بررسی کنید

اگر می خواهید باردار شوید شما باید مهمترین مراحل بارداری را بدانید. لطفا توجه داشته باشید که اگر روش بارداری را به درستی انجام داده اید و بدن شما آماده باردار شدن است. بدون شک به راحتی باردار خواهید شد.

مهمترین مراحل بارداری عبارتند از:

با شریک زندگی خود در مورد:

یکی از تصمیماتی که زوج ها در طول زندگی خود می گیرند، بچه دار شدن است. اگر می خواهید صاحب فرزند شوید، ابتدا باید امکانات مالی، محل کار و وضعیت همسرتان را بررسی کنید. اولین مراحل بارداری معاینه زوجین توسط پزشک ماهر است. قبل از اقدام برای باردار شدن بهتر است زن و شوهر تحت معاینه پزشکی قرار گیرند تا مشکلات جسمی و روحی آنها مشخص شود و بیماری هایی که دارند درمان شود.

آماده سازی بدن:

آمادگی بدنی یکی دیگر از مراحل بارداری است به طور کلی می توان گفت که بارداری یک زن به عوامل زیر بستگی دارد:

سن (بهتر است خانم ها قبل از 35 سالگی باردار شوند. تا سن 40 سالگی میزان تولید اسپرم در آقایان بیشتر است).

سلامت جسمانی

سلامت روان

چرخه فصل

نوع ضدبارداری که توسط زنان استفاده می شود.

مدت زمانی که یک زن از داروهای ضد بارداری استفاده کرده است.

بیشتر دختران به دلیل کوچک بودن تخمک هایشان به راحتی باردار می شوند. رحم یک باکره مدت ها پس از تخمک گذاری باز می شود.

اگر می خواهید باردار شوید، بدن شما باید آماده باشد. اگر اضافه وزن دارید، ابتدا باید وزن خود را کاهش دهید تا باردار شدن راحت‌تر شود. اگر بیش از حد لاغر هستید، باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید، زیرا زنان لاغر اغلب به راحتی تخمک گذاری را متوقف می کنند.

اگر رژیم غذایی خود و همسرتان را اصلاح کنید، قطعا زودتر باردار خواهید شد. قبل از اقدام به بارداری، باید غذاهای کم چرب و غنی از مواد مغذی مصرف کنید. مصرف روزانه میوه ها، سبزیجات، میوه ها، گوشت بدون چربی، لبنیات و غیره. دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز اندام های تناسلی زنانه را آسان تر می کند.

استرس و اضطراب را از خود دور کنید، زیرا با وجود استرس، چرخه قاعدگی مختل می شود و در نتیجه روند طبیعی بارداری با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

زمان مناسب برای لقاح تخمک با اسپرم:

زمان مناسب لقاح تخمک با اسپرم یکی از مهمترین مراحل بارداری است. باروری یک زن به شبکه هورمونی او بستگی دارد. یک زن تنها 5 روز از سیکل قاعدگی خود می تواند باردار شود. می توان گفت که دوره تخمک گذاری در اواسط سیکل اتفاق می افتد و در این دوره تخمک برای لقاح با اسپرم آماده می شود. پس از اینکه تخمک آماده شده وارد قسمت داخلی لوله فالوپ شد، توسط اسپرم بارور می شود.

برای باردار شدن یک زن باید زمانی که بدنش برای دریافت اسپرم آماده شد با همسرش رابطه جنسی داشته باشد. در طول تخمک گذاری، واژن و رحم دوستدار اسپرم هستند. در طی تخمک گذاری، دهانه رحم مواد مخاطی خاصی تولید می کند که پس از تخمک گذاری به قسمت داخلی رحم منتقل می شود. مواد مخاطی کمک زیادی به شناور شدن اسپرم می کنند.

هنگامی که اسپرم به دهانه رحم می رسد، در انتظار لقاح با تخمک است. مواد مخاطی رحم می تواند تا 5 روز از اسپرم حمایت کند. پس از انزال مرد، کمتر از یک سوم اسپرم به دهانه رحم می رسد و بقیه اسپرم ها به سمت بیرون هدایت می شوند.

لازم به ذکر است که هر اسپرم می تواند 6 روز در بدن زن زندگی کند، اما عمر تخمک از 12 تا 24 ساعت است. در نتیجه بهتر است زوجین قبل و در حین تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشند تا احتمال بارور شدن تخمک و اسپرم بیشتر شود.

بهترین زمان برای صمیمیت:

مهمترین مرحله بارداری که بهترین زمان را برای مقاربت تعیین می کند. اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، بهتر است این نکات طلایی را به خاطر بسپارید:

از داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی خودداری کنید.

4 روز قبل از قاعدگی هر دو شب یکبار رابطه جنسی داشته باشید. با این کار اسپرم جدید تولید می شود.

تولید مخاط چسبنده نشانه فعال بودن تخمدان ها است. در این مدت بهتر است چند روز با همسرتان صمیمی نباشید تا اسپرم شما رشد کند و به خوبی تحریک شود.

زمانی که ترشحات واژن مانند سفیده تخم مرغ صاف و لبه های واژن متورم و حساس هستند، می توانید با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید.

تخمک بارور شده 10 روز بعد از طریق لوله فالوپ به داخل رحم منتقل می شود. در طول مدت ذکر شده سلول های بلاستوسیست در حال رشد هستند و این سلول ها به دیواره رحم می چسبند. فرآیندهای هورمونی فوق باعث تولید HCG می شوند. HCG از طریق ادرار دفع می شود و تست بارداری مثبت انجام می شود.
 

چه عواملی به جنسیت جنین بستگی دارد؟

جنسیت جنین بستگی به اسپرمی دارد که تخمک را بارور می کند، اگر کروموزوم X در اسپرم وجود داشته باشد، جنسیت جنین مونث است و اگر کروموزوم Y وجود داشته باشد، جنسیت جنین مذکر است. .

نحوه تعیین زمان تخمک گذاری

یکی از مهم ترین و مهم ترین مراحل در دوران بارداری، تعیین تخمک گذاری است. برای تعیین دوره تخمک گذاری می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

محاسبه دوره:

اولین روز از قاعدگی قبلی زن تا اولین روز قاعدگی بعدی سیکل قاعدگی نامیده می شود.

پیش بینی زمان تخمک گذاری:

تخمک گذاری در روزهای 12-16 سیکل قاعدگی است. اکثر زنان در روز چهاردهم پریود خود تخمک گذاری می کنند. در زمان تخمک گذاری باید رابطه جنسی داشته باشید.

بررسی کنید که آیا باردار هستید یا خیر.

با گذراندن مراحل بارداری، اگر باردار باشید، قطعاً علائم بارداری را تجربه خواهید کرد. مهمترین علائم بارداری عبارتند از:

پریود با تاخیر

ماستیت

حساس شدن بافت پستان

حالت تهوع همراه با استفراغ

حالت تهوع بدون استفراغ

خون ریزی

خال مادرزادی یکی دیگر از علائم بارداری است.

تکرر ادرار (افزایش ادرار حدود 6 هفته شروع می شود).

احساس خستگی

ویار (در اوایل بارداری، حس بویایی اکثر زنان بسیار حساس است. حساسیت حس بویایی در بین مردم به نام ویار شناخته می شود.)

درد ساق پا و سایر دردهای عضلانی

درد شدید شکم

تغییر نظر

یکی از مهم ترین نشانه های بارداری افزایش دمای بدن برای بیش از 14 روز است.

سردرد ناگهانی

احساس در معده

احساس جوش در لگن بدون احساس یا خونریزی

برخی از زنان باردار طعم فلزی را در دهان خود تجربه می کنند.

خطر بارداری خود را بررسی کنید

حال که با مهم ترین مراحل بارداری آشنا شدید، خوب است خطرات بارداری را به خاطر بسپارید تا در صورت مشاهده یکی از آنها، در اسرع وقت خطر را از بین ببرید.

اگر در خطر بارداری هستید، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

خونریزی شدید:

خونریزی شدید در دوران بارداری نگران کننده است. در برخی موارد، خونریزی شدید نشانه مشکلات زیر است:

- حاملگی خارج رحمی

- جدایش، جدایی

- وجود جفت ایستگاه بین راه

- جداشدگی جفت

درد شدید شکم:

اگر در دوران بارداری دچار درد شدید در ناحیه شکم شدید و این درد با خونریزی و سایر علائم همراه است، بهتر است سریعا با پزشک یا ماما مشورت کنید.

تورم صورت و دست ها:

تورم صورت و دست ها یکی از مهم ترین خطرات بارداری است. اگر ورم غیرعادی در صورت یا دستان خود تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید. تورم شدید صورت و دست ها نشانه فشار خون بالا در دوران بارداری است.

افزایش وزن سریع در دوران بارداری:

اگر در یک هفته بیش از حد مجاز وزن اضافه کردید، باید این مشکل را جدی بگیرید. افزایش سریع وزن در دوران بارداری یکی از علائم احتمالی دیابت بارداری است.

درد شدید همراه با انقباضات:

یکی دیگر از خطرات بارداری درد و انقباضات مزمن است. اگر قبل از هفته 37 دچار انقباضات رحمی شدید و این نوع انقباضات بیش از 4 بار در 60 دقیقه تکرار شد، باید در اسرع وقت به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنید.

تاری دید و سردرد شدید:

سردردهای شدید و تاری دید یکی دیگر از خطرات بارداری است. اگر دید شما تار است یا سردرد شما مداوم و همراه با علائم دیگری مانند درد شکم، تورم اندام ها، سردرد و غیره است. .

پاک:

در دوران بارداری، بدن ضعیف تر می شود و در برابر ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا آسیب پذیرتر می شود. به همین دلیل، بهتر است همه زنان باردار در سه ماه اول بارداری واکسن آنفولانزا بزنند.

اگر تب همراه با درد شدید دارید، باید این مشکل را جدی بگیرید. اگر دمای بدن شما بیش از 38 درجه سانتیگراد باشد و تب شما بیش از 24 تا 36 ساعت طول بکشد، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.
 

مراجعه به منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-زنان-و-زایمان-در-شیراز

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰

متن آهنگ میدونی محسن ابراهیم زاده

تو که قلبت با منه چرا منو پس میزنه کسی توی قلبم جای تو نمیتونه جاشه
میگم عشق ما تکه میگی برو اینا کلکه بگو آخه غیر از این چی میتونه باشه
میدونی تو دلم واسه من تویی که به تنم جونیو اصلا نمیاد کسی جات برای حال من خوبیو
حتما میدونی تا ابد تو دلم مهمونی
تو اونی همونی که واسش دل من تنگه اگه دل بکنی خودتم میدونی دلت از سنگه
چه بخوای چه نخوای سر تو دل من با همه میجنگه
تورو دارم بسمه دستای تو تو دستمه دیگه نمیذارم که یه وقت دل تو بریزه
جای تو توی قلبمه علاقمون مسلمه خودت اینو خوب میدونی واست غمتم عزیزه

 آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده به نام «میدونی»

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰

مهم‌ترین خدمات تدریس خصوصی استادبانک کدامند؟

وقتی به یک معلم خصوصی یا یک دوره تدریس خصوصی فکر می کنید، دقیقا به دنبال چه چیزی هستید؟ به دنبال چه خدمات تدریس خصوصی هستید؟ از تجربه تدریس خصوصی خود چه انتظاری داشتید و چه مزایا و مزایایی باعث شد که به تدریس خصوصی فکر کنید؟

آیا از معلم خصوصی خود انتظار بیشتری داشتید تا اینکه کاستی های خود را اصلاح کند و در امتحان به شما کمک کند؟ آیا فکر کرده اید که می توانید در سریع ترین زمان و در کوتاه ترین راه به پیشرفت تحصیلی برسید؟ برای پیشرفت تحصیلی و موفقیت در تمام امتحانات مهم در دوران مدرسه، مسابقات و دانشگاه به چه ابزارهایی نیاز دارید؟

پاسخ به همه این سوالات به شما کمک می کند تا راه درست را انتخاب کنید. بستر آموزش استادبانک بهتر و کاملتر از هر مرجعی می تواند به تمامی این سوالات پاسخ دهد. کافی است 5 دقیقه وقت بگذارید و این مطالب را تا انتها بخوانید و پاسخ تمام این سوالات مهم را خواهید گرفت.

مهمترین خدمات منتورینگ استادبانک چیست؟

معلم. میانبری برای یادگیری

گاهی برای رسیدن به موفقیت تحصیلی راه های پرهزینه ای را انتخاب می کنیم. به عنوان مثال، برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر، ما رفتن به مدرسه را از هر روش دیگری ترجیح می دهیم. اما ما فکر نمی کنیم این یک راه سریع برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. این انتخاب اشتباه می تواند هزینه زیادی برای ما داشته باشد، زیرا از طریق یادگیری طولانی اتفاق می افتد و ما باید برای این نوع آموزش در تمام این سال ها هزینه کنیم.

اما چرا وقتی در درس های خصوصی راه کوتاه تری وجود دارد، وقتی می توانید با کمک معلم به موفقیت برسید، به دنبال آموزش پرهزینه (از نظر زمان، انرژی و قیمت) بروید؟ آیا می توان مسیر کوتاه تری و با هزینه مدرسه یا حتی کمتر از آن را ارائه کرد؟ کلاس معلم استادبانک کوتاه ترین و راحت ترین روش یادگیری است.

سایت استادبانک به منظور کوتاه کردن مسیر تحصیلی و موفقیت تحصیلی شما، در تمامی دروس و مهارت هایی که ممکن است با آن مشکل داشته باشید، مربی توانمندی مانند معلم خصوصی ریاضی را استخدام کرده است. وقتی فرآیند استخدام معلم خصوصی را از طریق این پلتفرم مورد اعتماد توضیح می‌دهیم یا از تعداد دوره‌ها و مهارت‌های ارائه شده در خدمات تدریس خصوصی در این مجموعه به شما می‌گوییم، مطمئناً شگفت‌زده خواهید شد.

معلمان توانمند استخدام کنید

اگر خارج از پلتفرم های آموزشی معتبر هستید، دسترسی به معلمان حرفه ای بسیار دشوار است. پلتفرمی مانند استادبانک به شما این امکان را می دهد که در بین بیش از 2000 مدرس فعال و توانمند در زمینه تدریس خصوصی به راحتی استاد مد نظر خود را بیابید. برای همین انتخاب ساده، استادبانک تمامی مدرسان را از فیلترهای ویژه خود رد کرد. به عنوان مثال، تمام سوابق تدریس خود را در مراکز آموزشی مختلف اندازه گیری کرد و تعداد شاگردان موفق خود را بررسی کرد. او به اساتید خود اجازه داد که فقط دروسی را تدریس کنند که مرتبط با رشته تحصیلی آنها بوده و سالها تجربه تدریس و تدریس این درس را با روش های مختلف داشته باشند.

همه این رتبه‌بندی‌ها و نظرات به‌عنوان امتیاز و ستاره در نمایه هر معلم نمایش داده می‌شوند. بخش بیوگرافی تحصیلی و سوابق کاری معلم گواهی بر صحت این رتبه ها و رتبه بندی هاست. این قسمت از اطلاعات معلم را به راحتی می توانید در پروفایل او مشاهده کنید.

معلم را بشناسید تا یاد بگیرید

شناخت کامل و اعتماد به یک معلم شخصی آسان نیست. اطلاعات تخصصی و آموزشی در مورد اساتید خصوصی تحت هیچ شرایطی در اختیار شما قرار نمی گیرد. هیچ سازمان یا مدرسه ای این اطلاعات را با جزئیات به شما نمی دهد. اما با "استادبانک" می توانید قبل از شروع درس با استاد خود به خوبی آشنا شوید.

می توانید کیفیت تدریس معلم را با استفاده از بخش نظرسنجی از دانش آموزان سابق معلم و میزان رضایت آنها از تدریس معلم اندازه گیری کنید. با کمک رزومه و سوابق تدریس می توانید سطح تجربه و تحصیلات استاد را بررسی کنید و همچنین می توانید عملکرد آنها را در کلاس های خصوصی با رتبه و ستاره استاد مشاهده کنید. در واقع استادبانک تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ملاقات با معلم خصوصی مورد نظر خود را در اختیار شما قرار داده است که نکته مثبت این بستر تدریس خصوصی است.

مهمترین خدمات تدریس خصوصی استادبانکا چیست؟

هزینه آموزش خصوصی با بودجه دانشجو مقرون به صرفه است

بسیاری از والدین و دانش آموزان تعجب می کنند که آیا هزینه تدریس خصوصی به توانایی معلم برای تدریس می ارزد؟ آیا تحصیلات معلم منتخب ارزش پرداخت این هزینه را دارد یا خیر؟ با کمک استادبانک می توانید اعتماد کنید که فقط توانایی تدریس معلم به ثمر می رسد. زیرا این گروه بر اساس صلاحیت ها و مهارت های تدریس معلمان را جذب می کنند و بر اساس این مدارک قیمت جلسات را تعیین می کنند.

علاوه بر این، اگر هزینه و نرخ یک درس خصوصی به اندازه کیفیت تدریس استاد برای شما مهم است، می توانید با توجه به بودجه خود با مراجعه به بخش رتبه بندی اساتید راهنما در استادبانک، معلم خصوصی را انتخاب کنید که کدام یک ستاره است. به پنج ستاره و VIP بر اساس سوابق تدریس خود.

یادگیری تمامی مهارت های کاری و تحصیلی

برای یادگیری چه درس ها و مهارت هایی به یک معلم خوب نیاز دارید؟ استادبانک به شما نزدیک است. او می داند که چگونه معلمان واجد شرایط را برای دوره ابتدایی و همه دروس برای دروس اول و دوم متوسطه مانند درس فیزیک و امتحانات توصیه کند. این پلتفرم دارای اساتید حرفه ای برای اکثر دوره های کالج است. همچنین استادبانک می تواند با آموزش مهارت های مختلف مانند زبان های برنامه نویسی و انواع نرم افزارها به شما در یافتن شغلی پردرآمد کمک کند.

همچنین استادبانک به معلمان زبان خبره برای دریافت بورسیه تحصیلی از بنیاد آموزش کانادا، بنیاد آموزش ایالات متحده و سایرین، برای مهاجرت شغلی و نمرات بالا در آزمون های آیلتس و FEL، برای موفقیت یا قوی بودن در مصاحبه های شغلی ارائه می دهد. مکالمات را از سرتاسر جهان معرفی کنید زیرا این مجموعه خدمات آموزشی شخصی را برای همه موضوعات اصلی دانشگاهی و تمام مهارت های شغلی از جمله نرم افزار، زبان های خارجی، برنامه نویسی و موسیقی ارائه می دهد.

مهمترین خدمات تدریس خصوصی استادبانک چیست؟

مسیر موفقیت تحصیلی را با استادبانک دنبال کنید

در صورت وارد شدن به تدریس خصوصی استادبانک می توانید علاوه بر درخواست درس با استاد راهنما از سایر خدمات این مجموعه استفاده کنید، به عنوان مثال از مجله آموزشی استادبانک برای مطالعه مقالات علمی و بحث در زمینه های مختلف استفاده کنید و از بین پرسنل مدرس انتخاب کنید. مگ، از یک معلم خصوصی آنلاین یا اتاق شخصی معلم استفاده کنید. این اپلیکیشن استادبانک برای دسترسی به منابع مطالعاتی و نمونه سوالات امتحانی در دسترس شماست.

هیچ بهانه ای برای موفقیت های تحصیلی و مقام های عالی وجود ندارد زیرا بستری قابل اعتماد مانند استادبانک وجود دارد تا همه این بهانه ها را از ذهن شما حذف کند و در عوض بذر امیدی را در دل شما بکارد. استبانک قابل استفاده نیست و خواستن و توانستن از اهداف اصلی برنامه است. برای کسب نتایج عالی هم اکنون وارد سایت آموزش استادبانک شوید یا با شماره 02191005343 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک همیشه در کنار شماست تا انتخاب شما را آسان کند.
 

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰

به نظر می‌رسد میل به شناختن خود یا خودآگاهی (Self-awareness)، موضوعی ساده و طبیعی است؛ اما وقتی درک بهتری از خود داشته باشیم، طبق مطالعات دانشگاه وارویک انگلستان، می‌توانیم خودمان را به عنوان افراد منحصر به فرد درک و تجربه کنیم. سپس این توان را خواهیم داشت که تغییراتی ایجاد کنیم و از نقاط قوت خود استفاده کرده و همچنین موضوعاتی را که می‌خواهیم در آن‌ها پیشرفت کنیم، شناسایی کنیم.

خودآگاهی اغلب اولین قدم برای تعیین هدف است.

در حالی که خود آگاهی، تقریباً از دو سالگی قابل درک خواهد شد، اما کسانی هستند که حتی نیمی از عمر خود را برای یافتن خویشتن واقعی صرف می‌کنند و هرگز موفق نمی‌شوند. این موضوع می‌تواند ضرورت مربی و مشاوره خودآگاهی را برجسته نماید. در این مطلب بیشتر درباره خود آگاهی توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

خودآگاهی چیست؟

 

خود آگاهی یکی از مهم‌ترین مهارت های زندگی است و به این معنی است که شما از شخصیت خود درک دقیقی دارید که شامل نقاط قوت و ضعف، باورها و افکار شما، انگیزه‌ها و احساسات شما می‌شود. این موضوع شامل پذیرش اشتباهات و قبول این موضوع است که در مواقعی، هیچ پاسخی نداریم.

روانشناسان روبرت ویکلوند و شلی دووال، در این راستا، بیانی جالب توجه دارند:

وقتی به خود توجه می‌کنیم، می‌توانیم رفتارهای خود را با ارزش‌های درونی خود مقایسه و ارزیابی کنیم.

به طور خلاصه، خودآگاهی رویکردی است برای خودتنظیمی. دانیل گلمن، توضیح واضح‌تری دارد: «خود آگاهی، درک حالات داخلی، منابع، ترجیحات و شهود ما است. این توضیح بیشتر بر توانایی ما در پیگیری افکار و احساسات درونی ما به هنگام ظاهر شدن تأکید می‌کند. البته نکته قابل توجه در اینجا، درکِ خود، بدون قضاوت می‌باشد.»
این اطلاعات به طور کلی ذهن ما را شکل می‌دهد تا در موارد مشابه به شیوه خاصی پاسخ دهد. خودآگاهی به ما اجازه می‌دهد تا از این پیش فرض‌های ذهنی آگاه باشیم.

آنچه خودآگاهی را مهم می‌کند
به گفته دانیل گلمن: “خودآگاهی، راز هوش هیجانی است”. این توانایی برای شناسایی افکار و احساسات ما در هر لحظه، راز شناخت بهتر خود، احساس خوب نسبت به خود، و سازماندهی احساسات، افکار و اعمال ما است.

علاوه بر این، افرادی که خودآگاهی دارند، از سلامت روانی برخوردار بوده و دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی دارند. آن‌ها تجربیات را عمیق‌تر تجربه می‌کنند و بیشتر با دیگران و با خود همدل هستند.

در بیشتر افراد جستجوی خود در دوران نوجوانی مشاهده می‌شود. جوانان موها، لباس‌ها، خالکوبی‌های مختلف را تجربه و آزمایش می‌کنند. به طور خلاصه، رفتار آن‌ها به طور کلی تغییر می‌کند تا متفاوت و اصیل باشد. اصالت با مفاهیم سرزندگی، عزت نفس و مکانیسم‌های دفاع از خود در ارتباط است.جوان ایرانی (irjavan.com)

مشاوره خودآگاهی


سخن پایانی
در رابطه با خودآگاهی، سقراط و ارسطو، فیلسوفان یونان باستان، بر این عقیده بودند که همه ما یک موجود درونی داریم که منتظر ماست تا آن را کشف کنیم و بتوانیم مطابق با همه خوبی‌هایی که از ما انتظار می‌رود عمل کنیم. هدف غایی مشاوره خود آگاهی در این است که خود را همانطور که هستیم (با نقص‌ها و فضیلت‌ها)، درک کرده و بپذیریم؛ و خود را دوست داشته باشیم تا بتوانیم در صلح با خود زندگی کنیم و به هم‌نوعان خود عشق و درک ببخشیم.

 

https://irjavan.com/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%a2%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

  • مهسا فرقانی