معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


در این مقاله به یکی از سوالات متداول در مورد میزهای غذاخوری می پردازیم: "ارتفاع میز ناهارخوری چقدر است؟" در میان انواع مبلمان و لوازم منزل وسایلی هستند که تنها به زیبایی و دکوراسیون منزل ما می افزایند. برخی از دستگاه ها جنبه کاربردی دارند. اما در میان آنها وسایلی هستند که خانه ما را زیبا و متمایز می کنند و جنبه کاربردی بسیار خوبی نیز دارند. میز ناهارخوری  Dining table یکی از این وسایل است. در این مقاله در مورد میز ناهار خوری، ارتفاع میز ناهار خوری و ابعاد میز ناهارخوری توضیح می دهیم.

میز غذاخوری

همانطور که در جملات قبل گفته شد، میز ناهارخوری هم ظاهر زیبا و هم کاربردی دارد. جنبه کاربردی میز ناهارخوری زمانی خودش را پیدا می کند که با نشستن پشت این میز و استفاده از آن احساس راحتی کنید. برای دریافت آن، در خرید میز ناهار خوری طبق استانداردهای لازم دقت شود. یکی از مواردی که در استاندارد بودن و راحتی این نوع میزها نقش بسزایی دارد، ارتفاع میز ناهارخوری است.

ارتفاع میز ناهارخوری چقدر است؟

احتمالاً به فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف سر می‌زنید و به اطراف نگاه می‌کنید و انواع میز ناهارخوری زیبا را می‌بینید، اما بهتر است بررسی کنید وگرنه اگر بتوانید پشت این میزها بنشینید متوجه می‌شوید که کوچک هستند. آنها بلند یا کوتاه هستند که استفاده از آنها را ناراحت می کند. در اینجا این سؤال مطرح می شود: "میز ناهار خوری چقدر باید باشد؟" ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید.

برای شروع توجه داشته باشید که اندازه استاندارد برای ارتفاع میز ناهارخوری در نظر گرفته شده است و این اندازه برای همه مدل ها و انواع یکسان است. اندازه استاندارد میز ناهارخوری بر اساس قد افراد متوسط ​​است. به این معنا که تولیدکنندگان تانیل چوب پس از سالها تحقیق و تجربه به این نتیجه رسیده اند که جامعه آماری مصرف کنندگان با قد متوسط ​​بزرگتر از مصرف کنندگان بسیار قد بلند یا خیلی کوتاه است. این عامل معیارها و معیارهای خاصی را در اختیار تولیدکنندگان و سازندگان قرار می دهد. اگر ارتفاع میز ناهارخوری نزدیک به این پارامترها باشد، میز ناهارخوری استاندارد محسوب می شود. همچنین میز ناهارخوری استاندارد به گونه ای طراحی شده است که اگر افراد عادت به نگه داشتن یک زانو پشت میز داشته باشند، این امر به راحتی امکان پذیر است و این افراد مشکلی ندارند.

طول میز ناهارخوری

ارتفاع میز ناهار خوری نباید آنقدر زیاد باشد که افراد هنگام غذا خوردن دست های خود را بالا بیاورند و شانه ها و بازوها دچار خستگی، درد و ناراحتی شوند و ارتفاع میز ناهار خوری آنقدر کم نباشد. باید بخورند ارتفاع یک میز ناهارخوری استاندارد حدود 70 تا 76 سانتی متر است. در ایران ارتفاع میز ناهارخوری معمولاً 76 سانتی متر است.

اندازه میز ناهارخوری

همانطور که قبلا اشاره کردیم کارایی میز ناهارخوری بسیار مهم است و این امکان پذیر نیست مگر اینکه ارتفاع میز ناهارخوری و ابعاد آن استاندارد باشد. برای این کار سازندگان و سازندگان میز ناهارخوری ابعاد استاندارد را در نظر می گیرند و بر این اساس انواع میز را طراحی و تولید می کنند. در ادامه به ابعاد میز ناهار خوری ۲ نفره، ۴ نفره، ۶ نفره و ۸ نفره اشاره می کنیم.

اندازه میز ناهار خوری 2 نفره

رایج ترین میز ناهارخوری 2 نفره  تانیل چوب مربع و گرد هستند. ابعاد استاندارد میز ناهار خوری مربعی 2 نفره 75*75 سانتی متر و قطر میز گرد 90 سانتی متر می باشد.

ابعاد میز ناهارخوری 4 نفره

معمولاً میزهای ناهارخوری گرد و مربعی برای 4 نفر وجود دارد. ابعاد استاندارد برای میز ناهار خوری 4 نفره 100 سانتی متر در نظر گرفته شده است. همچنین اندازه استاندارد برای ابعاد میز ناهار خوری چهار نفره 96*96 سانتی متر می باشد.

ابعاد میز ناهار خوری 6 نفره

میزهای ناهار خوری 6 نفره معمولا به شکل مستطیل و بیضی موجود هستند. ابعاد استاندارد میز ناهار خوری مستطیلی 90*150 سانتی متر و ابعاد استاندارد میزهای ناهار خوری بیضی به قطر 120 سانتی متر می باشد.

ابعاد میز ناهارخوری 8 نفره

رایج ترین میزهای ناهارخوری 8 نفره مستطیل و بیضی شکل است. میزهای ناهار خوری 8 نفره با اینکه وجود دارند اما به دلیل مساحتشان زیاد رایج نیستند و نسبت به میزهای ناهار خوری 8 نفره مستطیلی و بیضی شکل کمتری دارند. ابعاد استاندارد میز ناهار خوری 8 نفره مستطیل شکل 180*90 سانتی متر می باشد همچنین میزهای ناهار خوری بیضی شکل نیز ابعاد استاندارد 180*90 سانتی متر در نظر گرفته شده است. ابعاد استاندارد میز ناهار خوری مربعی 8 نفره 180*180 می باشد.

  • ۰۲/۰۵/۲۶
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی