معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


تکنیک‌هایی برای بهبود تکنیک صحبت کردن به شما کمک می‌کند گفتار خود را جذاب‌تر کنید. در این مقاله راه برای افزایش نوردهی ارائه کرده ایم.

مهمترین چیزی که همیشه باید در نظر داشته باشید این است که آموزش های ذکر شده در این مقاله فقط برای زمانی که قصد دارید در مقابل یک گروه 200 نفره صحبت کنید یا برای شغل خود نیست. برای صحبت با دوستان و والدین خود باید به این مهارت تسلط داشته باشید تا بتوانید یک مکالمه گر خوبی شوید، چه بخواهید فقط با یک نفر صحبت کنید یا با چند نفر.

به گفته برایان تریسی، سخنران و نویسنده کتاب های خودیاری: "یک سخنرانی خوب مانند یک جلسه، فیلم یا آهنگ خوب است. با جلب توجه مخاطب شروع می شود، به آرامی حرکت می کند و با قدرت به پایان می رسد."

روش قوی بیان؛ سوخت خودرو بحث است

صرف نظر از اینکه موضوع سخنرانی شما و نیازهای مخاطبان شما چقدر جالب است و چقدر زمان و تحقیق برای نوشتن مقاله دارید، اگر بدانید چگونه از اطلاعات استفاده کنید، می توانید در ارائه خود موفق باشید.

بنابراین، برای ارائه موفقیت آمیز و مؤثر سخنرانی، باید بدانید که چگونه تکنیک صحبت کردن خود را بهبود ببخشید. تکنیک هایی که به وسیله آنها می توانید زبان بدن، ترس، استرس، نحوه صحبت کردن، لحن و لحن صدای خود و سایر موارد مهم و مهم را کنترل کنید تا بتوانید به طور موثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

شما به راحتی می توانید با یادگیری دیدن، تمرین و استفاده از راه حل های مختلف به تقویت استراتژی بیان خود کمک کنید. پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با این مفهوم، کل مقاله فن بیان را مطالعه کنید.

علاوه بر مطالعه مقاله، یک دوره رایگان بیان و بیان نیز دریافت خواهید کرد. در این دوره آموزشی به شما آموزش می دهیم که چگونه مهارت های گفتاری و بیانی خود را تقویت کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.

عوامل موثر

در گفتاری موثر، موارد زیادی مانند مکث، کلمات تاکیدی، تلفظ صحیح جملات و کلمات و همچنین دانش گرامر می تواند تاثیر زیادی در کیفیت گفتار و گفتار شما داشته باشد. مجموعه استفاده از این عناصر به عنوان روش های افزایش بیان شناخته می شود.

به یاد داشته باشید که یک بیان صریح می تواند یک سخنرانی عالی را خراب کند. به همین دلیل است که می گوییم فن بیان سوخت موتور گفتار است.

اهمیت یادگیری راه های افزایش بیان

حتماً این ضرب المثل معروف را شنیده اید که می گوید: «یک چیز خوب می گویی، اما خوب نمی گویی». این عبارت نشان دهنده اهمیت الگوهای بیان قوی در ارتباطات روزانه ما است. در واقع هر چه زیباتر، متفکرانه تر و احساسی تر صحبت کنید، کلمات شما موثرتر و تاثیرگذارتر خواهند بود و در نتیجه می توانید روابط بهتری با اطرافیان خود ایجاد کنید.

باید در نظر داشت که شیوه صحبت کردن شما به شنونده کمک می کند تا معنای واقعی یا نادرست کلمات شما را بفهمد.

راه‌های بهبود مهارت‌های ارتباطی مهم هستند زیرا می‌توانید:

موضوع را برای دیگران توضیح دهید.

مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهید و متقاعد کنید.

مخاطب را به انجام کاری (کاری که به نفع شما یا مخاطب است) تشویق کنید.

با سخنرانی خود مخاطب را سرگرم کنید.

برای جلوگیری از سوء تفاهم شفاف باشید

و...

نتایج استفاده از تکنیک های بهبود بیان

وقتی بتوانید لحن و بیان خود را با استفاده از تکنیک هایی برای تقویت بیان خود بهبود بخشید، به نتایج مفید و عالی خواهید رسید. این نتایج عبارتند از:

بسیاری از تصورات قبلی را در مورد خودتان تغییر می دهد.

به خاطر افکار و عقاید خود احترام دیگران را به دست خواهید آورد.

به راحتی می توانید در گروه های مختلف نظر مخالف خود را بیان کنید.

شما به بهترین شکل ممکن از افکار و عقاید خود دفاع می کنید،

گفتگو را به سمت نتیجه ای که می خواهید هدایت کنید.

همیشه از مهارت های بیان استفاده کنید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، فرقی نمی کند که مخاطب شما پنج ساله باشد یا 70 ساله، مهم نیست که شما با یک گروه سه نفره صحبت می کنید. دوستان یا یک گروه 300 نفره. برای اینکه در سخنرانی موثرتر باشید و مخاطبان خود را با خود همراه کنید، ضروری است که اصول و تکنیک های لازم برای سخنرانی قوی را بدانید و به درستی در آنها آموزش ببینید.

دانستن نحوه گفتن و بیان هر کلمه به تناسب مخاطب و تاثیرگذاری خوب یکی از مواردی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این مقاله را با دقت بخوانید تا این مهارت مهم را بدانید.

چگونه تصمیم می گیرید چه بگویید؟

برای اینکه بدانید سبک صحبت کردنتان خوب است یا نه، باید از دیگران کمک بگیرید. بسیاری از ما فکر می کنیم که روش خوبی برای ارائه ایده داریم و موضوعی را توصیف می کنیم که بسیار جالب و سرگرم کننده است.

تا ما را از راه ها و روش های بهبود و تقویت بیان آگاه کند. موضوع یا موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و آن را به گروهی از دوستان یا خانواده اختصاص دهید. سپس بررسی کنید که منظورتان را هنگام توصیف محتوا به درستی متوجه شده اید. بپرسید نه

نتایج توصیفی

میزان درک کلمات شما توسط دیگران کلید تکنیک صحبت شما خواهد بود. خجالتی نباشید، عصبانی نباشید و سعی نکنید در ابتدا مانند یک سخنران حرفه ای رفتار کنید. باید از مخاطب خود بپرسید که در کجا موضوع را به شکل احمقانه و نامفهومی بیان کرده اید.

این خودارزیابی به شما کمک می کند تا نقاط ضعف مهارت گفتاری خود را شناسایی کنید و خواهید فهمید که باید در تمرین خود توجه بیشتری داشته باشید.

یادگیری تکنیک های بهبود و تقویت فن بیان

در زیر، ما برخی از مؤثرترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های گفتاری را بیان می‌کنیم. هر چه بیشتر روی این تکنیک ها تمرکز کنید، زودتر تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

1- سنجیده صحبت کنید

در گفتن و بیان عبارات عجله نکنید سعی کنید کلمات و جملات را به وضوح بشمارید تا مخاطب متوجه شود که شما چه می گویید. محاسبه دیالوگ به معنای مکث عمیق و طولانی بعد از هر کلمه نیست، زیرا باعث سردرگمی مخاطب می شود.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین راه های تقویت هنر صحبت کردن، آرام صحبت کردن است. زیرا می توانید کلمات و حروف را به طور کامل توصیف کنید تا مخاطب منظور شما را بداند.

برخی افراد صحبت کردن با هیجان را مساوی با صحبت کردن با عجله و عجله برای نشان دادن اشتیاق خود به حضار می دانند. این تصور کاملا اشتباه است.

اخذ شده

برای تمرین صحبت کردن، می توانید صدای خود را هنگام صحبت با دیگران ضبط کنید و بارها و بارها به آن گوش دهید. با این کار به راحتی متوجه خواهید شد که جملات خود را سریع و نامشخص یا قابل شمارش و واضح در حین صحبت می کنید.
 

۲- پازل سخنرانی خود را از قبل آماده کنید

برایان تریسی در کتاب خود با عنوان "موفقیت در صحبت کردن" نوشت: 90 درصد موفقیت شما در سخنرانی بستگی به نحوه برنامه ریزی سخنرانی شما دارد.

به یاد داشته باشید که مخاطب فقط از دو حس شنوایی و بینایی استفاده می کند، بنابراین به راحتی حواسش پرت می شود. بنابراین برای اینکه توجه مخاطبان را به سخنرانی خود جلب کنید و توجه آنها را تا انتها حفظ کنید، لازم است از ترتیب مناسبی برای بیان فصول و متون سخنرانی خود استفاده کنید.

ساختار منظم پازل ها و سخنرانی ها هماهنگی بین موضوعات را فراهم می کند، از واگرایی موضوع جلوگیری می کند و تکنیک های بیانی را تقویت می کند.

دسترسی به

هر لحظه از سخنرانی خود را طراحی و برنامه ریزی کنید و اگر ایده ای دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید تا از نتیجه کارتان بیشتر مطمئن شوید.

هر چه گفتار و حرکات خود را بیشتر تمرین کنید، بهتر می توانید نوشتار و ژست های خود را برای رسیدن به نتیجه دلخواه اصلاح کنید.

یک مقاله طرح سخنرانی به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

3) جسورانه و با اعتماد به نفس صحبت کنید

در حین صحبت کردن، کلمات و عبارات را با اطمینان و اطمینان خاطر به کار ببرید تا مخاطب بداند که شما به آنچه می گویید اعتماد و اطمینان کافی دارید. این اطمینان باعث می شود شنوندگان با دقت و با ایمان به سخنان شما گوش دهند و در اجرای توصیه ها و رعایت مطالب ذکر شده مصمم تر شوند. این وضعیت نیز یکی از راه های بهبود مهارت بیان گفتار است.

دسترسی داشته باشید

برای اینکه به مخاطبان خود بفهمانید که به کلمات خود اطمینان و اعتماد کامل دارید:

مکالمه خود را با صدایی تمیز و مطمئن شروع کنید.

اشتیاق خود را با صدای خود بیان کنید.

وقایعی را که در این مسیر برای شما اتفاق افتاده است توصیف کنید.

مثال ها و داستان های قابل قبولی بیاورید.

4) مطمئن باشید

حرف های خود را زیر پا نگذارید و با اطمینان به گفتگوی خود ادامه دهید. اعتماد به نفس به شما کمک می کند به کلمات خود ایمان داشته باشید و آنها را محکم بیان کنید. این استراتژی کم بیان برای آموزش تکنیک های بهبود بیان شما به شما کمک می کند گفتاری غنی و عمیق داشته باشید.

رویکرد

برای افزایش اعتماد به نفس، چندین بار در مقابل آینه و جلوی دیگران تمرین کنید تا سخنرانی خود را انجام دهید.

برای ایجاد اعتماد به نفس مثبت در مجری رادیو، پیشنهاد می کنم مطالعه کنید و آموزش ببینید. این مقاله دارای کتاب های اعتماد به نفس است که به شما کمک می کند با بهترین و پرفروش ترین کتاب ها در این زمینه آشنا شوید.

5) تنها نباشید

صحبت کردن با یک گروه یا حتی یک فرد یک تلاش گروهی است و تعامل برای موفقیت هر تلاش گروهی ضروری است.

برخی افراد فکر می کنند که بهترین و کامل ترین اطلاعات را دارند و هیچ کس در سطحی نیست که بتوان با آنها صحبت کرد. این رفتار کاملا اشتباه است. بنابراین، هنگام صحبت با یک گروه، صرف نظر از موضوع سخنرانی، نباید تصور کنید که از مخاطب جدا هستید.

به عنوان مهم ترین ویژگی تکنیک ها و راه های تقویت فن بیان، به یاد داشته باشید که هنگام صحبت یا توصیف خاطره هرگز خود محور نباشید و در حین صحبت با دیگران ارتباط مناسب برقرار کنید.

رویکرد

در حین سخنرانی از حضار کمک بگیرید و از آنها دعوت کنید تا حد امکان نزدیک شما بایستند.

راه دیگر این است که سن خود را پایین بیاورید و به سخنرانی در جمع ادامه دهید. این کار سازگاری و صمیمیت شما را با مخاطب ثابت می کند.

همچنین استفاده از افعال جمع و ضمیر «ما» به جای «من» در هنگام صحبت توصیه می شود.

6) راه های بهبود بیان: تحقیق و مطالعات

در طول آموزش سخنرانی در جمع، به شما توصیه می شود در مورد موضوعی که برای سخنرانی خود انتخاب کرده اید، تحقیق و مطالعه کافی انجام دهید. این راه حل به شما کمک می کند:

با اطمینان کافی صحبت کنید.

از اطلاعات واقعی در سخنرانی خود استفاده کنید.

محکم و مطمئن صحبت کنید

به تمام سوالات مخاطبان خود بدون نگرانی پاسخ دهید،

از نقل قول ها و تحقیق دیگران در سخنرانی خود استفاده کنید.

نکته کلیدی برای خوب مطالعه این است که اگر نمی توانید به سوالی پاسخ دهید، نگران نباشید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید از موقعیت فعلی خود به نفع خود استفاده کنید. در مقاله پاسخ به سوالات متنی می توانید با ترفندهای مفید آشنا شوید.

ارتباط

بهتر است با افرادی که در موضوع سخنرانی شما فعال و استاد هستند صحبت کنید و از آنها بخواهید فهرستی از کتاب های مرتبط را به شما بدهند تا اطلاعات شما کاملتر شود. همچنین می توانید آخرین مقالات را به صورت آنلاین مطالعه کنید

۷) پرهیز از خودخواهی

مهم این است که در طول مکالمه به خود اجازه دهید خودخواه باشید و زیاد خود را تحسین نکنید. این باعث شگفتی مخاطب می شود. به خصوص در ابتدای سخنرانی که قصد معرفی خود را دارید، توجه به این نکته ضروری است.

مسیر

به جای استفاده از کلمه "من" از کلمه "ما" استفاده کنید و فعل را ترکیب کنید.

انشا را طوری بنویسید که خودتان را توصیف نکنید. حتی لازم نیست حرف بزنید و هر آنچه در زندگی به دست آورده اید را نشان دهید. فراموش نکنید که  آموزش فن بیان زهرا شیراحمدی موقعیت مصاحبه با موقعیت مصاحبه شغلی متفاوت است. اگر قرار است بخشی از بازگشت خود را بگویید، بهتر است آن را زمانی که یک داستان یا مثال می گویید، بگویید.

یکی از اساتید دانشگاه ما که اغلب در جایگاه سخنران قرار می گیرد، ابتدا پاورپوینت رزومه خود را روی صفحه نمایش به حاضران نشان داد و فعالیت های خود را توضیح داد. حتی کارهایی که در دوران دانشجویی انجام می داد. این کار دیگران را آزار می دهد و خسته می کند. این اشتباه را نکن

 

  • ۰۲/۰۷/۰۷
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی