معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

 

پیوستن ناوشکن جماران به ناوگان دریایی ارتش (21) برای رسیدن قله مارکوه که با رامسر، 10٫6 کیلومتر فاصله دارد و طی کردن این مسیر در حدود 30 دقیقه طول میکشد، ابتدا باید از طریق خیابان شهید باهنر و شهید بهشتی رامسر خود را بهجاده تلاسر برسید و مسیرتان را بهسمت جاده مار کوه در کتالم ادامه دهید. ممکن است در طول یک روز شما چند پدیده جوی مثل باران، تگرگ، اقیانوس ابر و شاید هم برف را تجربه کنید. فرقی نمی کند که سفر به فیلبند با ماشین شخصی باشد یا در قالب یک تور، در هر صورت در فیلبند زیبا، پیش بینی وضع هوا اصلا معنایی ندارد. و دوباره همانقدر ماشین سواری. پیست سورتمه سواری یکی دیگر از جاهای تفریحی نمک آبرود است که برای اولین بار در کشور، در این شهرک گردشگری تاسیس شد. این روستا در دهستان کوهستان (چالوس) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۱ نفر بودهاست. در روزهای تعطیل بهخصوص در فصل تابستان، با افزایش جمعیت مسافران، گاهی امکان قطع آب وجود دارد. در این مقاله سفربازی همراه ما باشین تا روستای فیلبند مازندران رو بهتون معرفی کنیم. امروز قصد داریم در مورد روستای ییلاقی فیلبند، یکی از جاذبه های طبیعی شمال صحبت کنیم و به دو سوال جاده فیلبند چگونه است و سفر به فیلبند با ماشین شخصی امکان پذیر است یا خیر، پاسخ دهیم.

اگر مسیر ییلاقی لاویج را در پیش گیرید، در 2.5 کیلومتری چمستان می توانید به این پارک دیدنی برسید. در نتیجه ، جنگ در زمستان آغاز شد ، سرمای سیبری سربازان آلمانی را به زانو در آورد و روس ها در جنگ پیروز شدند ، آنها پل را رها کردند ، و آن زمان بود که آن را 'پل پیروزی' نامیدند.فرمانده متفقین جنگ جهانی دوم یکبار گفت: اگر راه آهن ایران وجود نداشت ، نقشه جهان متفاوت می شد. سلامبا توجه به شرایط منطقه می تواند متفاوت باشد اما اکثرا تورها از مینی بوس استفاده میکنند. یکی از جذابیت های روستای فیلبند دریای ابری ست که اغلب مواقع آنرا در بر می گیرد و چشمانداز فوق العاده ای را تشکیل میدهد . بازدید از فیلبند در فصل های پاییز و زمستان به دلیل بارش باران و برف خطر زیادی دارد، اما در فصل بهار و تابستان سفر به فیلبند با ماشین شخصی هم امکان پذیر است. زمان طولانی ای ماشین سواری میکنید حدود 7 ساعت . بهترین زمان سفر به فیلبند با ماشین شخصی؛ تا می توانید از مسیر رسیدن به روستا لذت ببرید! سلام در مورد زمین های فیلبند می خواستم بدونم که آیا وقفی هستند خریدوفروش آنها چه حکمی دارد. کجارو نوشت: استان مازندران دیدنیهای طبیعی بکری را در خود جای داده است. در برخی از روزهای سال این آبشار به قدری مهمان را در آغوش خود می گیردکه جای انداختن سوزن نیست. برخی کسانی که به فیلبند سفر نکرده اند، تصور می کنند که تنها جای دیدنی این روستا، اقیانوس ابر آن است. این ناحیه بین سه استان گیلان ، مازندران و قزوین واقع شده است، هرچند که خود منطقه به خودی خود صعب العبور می باشد . بین شهرهای بومهن و رودهن از جاده فیروزکوه منشعب میشود.

خالی از لطف نیست که بدانید هوای فیلبند در چله تابستان هم خنک و مطبوع است و بهترین انتخاب برای سفرهای کوتاه تابستانی محسوب میشود. تابستان اما میتواند بهترین زمان ممکن برای سفر به فیلبند باشد، آب و هوای مطبوع و خنک که نیمه شب ها حتی شما را وادار به استفاده از چند لایه پتو یا کز کردن کنار بخاری میکند. درفصل بهار و پاییز، در یک نیم روز ممکن است همه پدیده های جوی از قبیل ابر و مه و باران و برف و تگرگ و رگبار و ناگهان رنگین کمان و هوای صاف و آفتابی را بدون لکه ابری مشاهده کنید. یعنی با نیم ساعت رانندگی به آنجا هم میتوانید برسید. با این که ارتفاع این آبشار چندان بلند نیست اما ساختار نیم دایره ای آن باعث جذابیت فراوانش شده است. این روستا در شهرستان نور و منطقه ای به نام چمنستان در استان مازندران واقع شده است. اما اگر در روزهایی که هوا صاف است سفر کنید بازهم میتوانید از چشم انداز فوق العادهی اطراف لذت ببرید چرا که به بر روی مرتفع ترین روستای مازندران ایستادهاید. پس حتما از زیباییهای بینظیر طبیعت اطراف آبشار و خود آبشار کبودوال عکاسی کنید. برای سفر به آبشار کبودوال حتماً از موزه تاریخی کبودوال نیز دیدن کنید. تذکره جغرافیای تاریخی ایران. در نزدیکی فیلبند روستایی تاریخی به نام اندوار واقع است که آب و هوایی به مراتب معتدل تر از فیلبند دارد. روستای فیلبند در یک روز بهاری میتواند شما را حسابی غافلگیر کند و در ساعاتی با بارش باران و برف از شما پذیرایی کند و کمی بعد با تابش خورشید و طاق بستن رنگینکمان در آسمان غافلگیرتان کند.

برای اجاره کلبه در روستای فیلبند میتوانید بهصورت غیر حضوری اقدام کنید و رزرو کلبه در فیلبند را از طریق اینترنتی انجام دهید. از آنجایی که آب و هوای این منطقه هیچ وقت دقیقا قابل پیشبینی نیست، بهتر است که حتی در فصول گرم هم یک پانچو یا بارانی همراه خود داشته باشید. ییلاق فیلبند در فصول دیگر هم زیباییهای خاص خود را دارد اما مسیر رفت و آمد آن بسیار دشوار خواهد بود. همه فصول سال امکان بازدید از دشت لار وجود دارد اما با وجود کوهها و ارتفاعات در این منطقه امکان دارد وضعیت جوی متغییر باشد و بارش برف و باران به صورت غیر منتظره اتفاق بیافتد. دشت شقایق در ییلاق دیلمان، روستای کوهپس قرار دارد که منظره سرخرنگ این دشت را از دور میتوان دید. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بند آمدن و نتوانستن است. «فل» معنای خستگی و «بند» معنی بند آمدن میدهد و بر اساس گفتههای اهالی، راه دشوار تردد به این روستا در گذشته، باعث این نامگذاری شده است. نام این روستا از دو واژه (فِل) به معنی خستگی و (بَن) یا به عبارتی (بند) تشکیل شده که هم میتواند آن را نشان از دشوار بودن مسیر روستا و هم زیبایی و حال و هوای بی مثالش که انسان را از شر خستگی ها و مشغله زندگی رها میسازد، دانست. نام اصلی این روستا فلبند است که در گویش محلی “فل” به معنای خستگی و “بند” به معنای بند آمدن و نتواستن است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. توده های مه آنچنان در هم غلطیده اند که شما به راحتی میتوانید دریایی از ابر و مه را در پاک ترین هوا برای نفس کشیدن جلوی چشمتان ببینید. حال تمام امید ما به مسئولین و متولیان امر گردشگری است که با برنامه ریزی صحیح بتوانند از مرگ این آبشار جلوگیری کنند و با فرهنگ سازی درست و اصولی برای گردشگران این منطقه زیبا ،جلوی زباله هایی که نفس جنگل های شمال را تنگ می کنند را بگیرند.

زیرا ممکن است شما نتوانید مسیر درست را پیدا کنید و در بین راه گم شوید. این روستا که به بام شرقی مازندران نیز معروف شده، یکی از جاذبههای گردشگری این استان به شمار میرود که با چشم اندازهای شگفت انگیز و طبیعت بینظیر خود در بین گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. یادتان باشد خرداد ماه بهترین زمان برای سفر به این ناحیه است، زیرا دشت پر از گلهای شقایق و سوسن چلچراغ میشود و چشم هر بیننده ای را مینوازد. کمپینگ در دشت لار ؟ در خطالراس نزدیک به قله اندوار و در ارتفاعات جنوبی فیلبند، امامزادهای بر تارک خطالراس دیده میشود که به امامزاده قاسم معروف است. در نزدیکی جنگل دالخانی، آبشار ممشلم، کوه سه برادر، امامزاده رستم سر، دولر چشمه و رودخانه ازیراک جزء جاهای دیدنی نزدیک به جنگل دالخانی هستند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. با سلام ایا در این موقع سال میشود جنگل ابرها رو دید و اینکه میشود با بچه و کالسکه هم رفت ؟ دریای ابر فیلبند، هر سال مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب میکند و این پدیده، فیلبند را به یکی از محبوبترین نقاط دیدنی شمال کشور تبدیل کرده است. رشت-ایرنا- مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت چهار اثر طبیعی این استان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد. روستای فیلبند در فصل بهار و فصل تابستان تا سه و چهار برابر گنجایش خویش پذیرای مهمان میشود و به همین علت پیدا کردن جایی به منظور اقامت در این دو فصل کار آسانی نیست و همچنین ، روستای فیلبند دارای هتل و یا مهمان خانه نیست و این کار را دشوار تر میکند . علت انتخاب این اسم برای این ییلاق ارتفاع زیاد آن و کمرگاههای تندی است که رفت و آمد به آن را دشوار میکرده. فیلبند زمستانهای سرد و پربرفی دارد و به دلیل رفت و آمد دشوار آن در این فصل خالی از سکنه است.

در شهرهای سایر نقاط کشور برای رفتن به روستای فیلبند باید از تهران و جاده هراز بگذرید. آبشار لوه یک آبشار ساده نیست، بلکه از طبقات مختلفی تشکیل شده است که آن را تبدیل به یکی از منحصر به فرد ترین آبشارهای پلکانی کشور کردهاند. مطالعه این مطلب و شناخت آبشار لوه زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و تنها با صرف 7 دقیقه از زمان خود می توانید آبشار لوه را بشناسید. در گذشته بندری به نام شرابه کلا در این ناحیه وجود داشت و بعدها شهری آباد به نام مرعشی کلا در این ناحیه شکل گرفت. احتمال بارش باران را در هر فصلی باید در نظر گرفت. حس قدم زدن روی ابرها که شاید پیش از آن تنها در خواب موفق به دیدارش شده بودید! همراه داشتن چند کیسه زباله و یک دستکش یکبار مصرف میتواند شما را تبدیل به میهمانی مهربان کند که نه تنها صحنه زشتی در طبیعت ایجاد نمیکند بلکه زیباییهایش را دوباره به آن برمیگرداند. سری بزنید. داشتن اطلاعات به شما کمک می کند که لذت بیشتری بتوانید در هنگام بازدید داشته باشید. هنوز هیچ اطلاعات دقیقی درباره این که چرا این نمادها روی قبرها استفاده شده در دست نیست. یکی از جاذبه های این منطقه، موزه مردم شناسی و موزه گیاه شناسی کندلوس میباشد که اطلاعات بسیار جالب و مفیدی درباره تاریخ کهن و تمدن پر رمز و راز این دیار ، در اختیار ما میگذارد. این شهر در مسیر ارتباطی چالوس و تنکابن واقعشدهاست و نقش تفرجگاهی قوی دارد. میزرا حسن خان اعنماد السلطنه که این قلعه را از نزدیک دیده است مینویسد: “در تنکابن کوهی است موسوم به مارکوه و دخمههای متعدد و شب پرههای زیادی در این دخمهها هست که خود را به آدم و چراغ میزنند و مانع از دخول به دخمهها میباشند. این روستا در فصل زمستان به دلیل بارش برف و قطع راههای ارتباطی تقریبا بدون سکنه میشود، ولی با شروع فصل بهار و جاری شدن جویبارها و رویش گیاهان خوراکی، بار دیگر زندگی و شور و شوق به منطقه بازمیگردد.

قدمت جنگل لفور به ۴۰ میلیون سال قبل بازمیگردد و در آن ۸۰ گونه گیاهی به چشم میخورد. این روستای شگفت انگیز در اکثر روزها در اقیانوسی از ابر جا خوش کرده و چشم اندازی فوقالعاده را ایجاد میکند. در سفر به فیلبند چه چیزهایی با خودمان ببریم؟ برای سفر به فیلبند به چه چیزهایی نیاز خواهیم داشت؟ اگر سفر با قطار انتخاب شماست و بلیط قطار تهران رشت را تهیهکردهاید، نگران فاصله این شهر تا گیسوم نباشید. توجه داشته باشید که برای این سفر، توانایی بدنی خود را هم درنظر بگیرید، اگر قدرت جسمانی بالایی ندارید، هیچ نگران نباشید. هیچ امکاناتی اعم از برق، گاز و آب در مازیچال در دسترسی نیست و حتی مغازهای هم در این منطقه وجود ندارد؛ بنابراین پیش بینیهای لازم را بکنید و لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشید. اگر میخواهید تجربه خود از سفر به جادههای جنگلی خاص و بکر را تکمیل کنید بازدید از جادههای دو هزار و سه هزار را به هیچ عنوان از دست ندهید. ۱۴۳۱تهران- نازی آباد- هزار دستگاه- انتهای خیابان برادران شهید رحیمی- طبقه فوقانی مسجد امام عصر(عج) تلفن: ۵۶۰۷۵۰۲۹. اگر قصد سفر به این روستای زیبا را دارید می توانید از جاده هزار استفاده کنید و پس از اینکه حدود 140 کیلومتر از تهران دور شدید مسیر فرعی روستای فیلبند را مشاهده خواهید کرد. فاصله دیلمان از شهرستان رشت چیزی حدود ۸۸ کیلومتر می باشد و حدود ۲۵ کیلومتر است . فاصله جاده اصلی گلستان به مشهد تا آبشار حدود ۵ کیلومتر است. به گزارش تسنیم، جمشید محبتخانی ظهر امروز در حاشیه تشییع پیکر تاجمحمد باشقره، محیطبان گلستانی که صبح روز گذشته در منطقه « سولگرد» پارک ملی گلستان توسط شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیده بود، اظهارداشت: 3 مظنون اصلی درگیری با محیطبانان پارک ملی گلستان و شهادت محیطبان باشقره دستگیر شدند. بعضیهایشان میگویند اسم اصلی روستا فِشکیر (Feshkir) است.

روستای فیلبند در بلندترین نقطه استان مازندران قرار دارد و از این جهت به آن بام مازندران میگویند. در شش کیلومتری جنوب غرب گرگان، جنگلی انبوه، سرسبز و دیدنی با نام جنگل شصت کلا وجود دارد که همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود میکند. تمام شاعرانگیهای خلقت در طبیعت روستای فیلبند جمع شدهاند تا ما برای ساعاتی دغدغههای روزمره را فراموش کنیم، هوای کوهستان را ببلعیم و از کمتر شدن فاصله خود با آسمان احساس آرامش کنیم. یا علاقه دارید ترکیبی از جنگلهای انبوه، غروب خورشید و هوای بارانی را تجربه کنید؟ کمپ زدن در این جنگل و تجربه تفریحاتی نظیر دوچرخه سواری و عکاسی، لذت حضور در این مکان را حتی دوچندان خواهد کرد. مساحت جنگل شصت کلا حدود ۳۷۱۶ هکتار بوده و میزان بارندگی سالیانه در آن بهصورت متوسط حدود ۶۴۹ میلیمتر برآورد شده است. منبع عکس: خبرگزاری میزان (عکاس: امین فتح الله زاده)مسیر اول: از طریق منطقه لواسان بزرگ یا گردنه ایرا میتوانید به این دشت بروید. وسعت این دشت زیبا و دیدنی حدود 73500 هکتار است که به عنوان پارک ملی در سال 1354 ثبت شد. این آبشار در جنگل ها قرار دارد و منطقه جنگلی این آبشار نیز چشم اندازهای ویژه ای برای گردشگران دارد. پس از روستا، مسیری پاکوب بهسمت جنگل الیمستان به چشم میخورد. جنگل الیمستان در سمت شرق روستای فیلبند گسترده شده است و برای آنکه از این جنگل به منطقه روستایی فیلبند برسید، باید در حدود ۵۰ کیلومتر برانید.

جت اسکی، شاتل، قایق سواری، باراسل و موتور چرخدار از جمله تفریحات ثابت در این ساحل زیبا هستند. نرسیده به جنوب آمل جادهای فرعی از سمت شرق شما را به روستای فیلبند میرساند. جاده فرعی منگل به چلاو که فیلبند در آنجا قرار گرفته است، کاملا آسفالت است. با سفر تابستانی در این موقع از سال میتوانید در مراسم پرنشاط اهالی این روستا شرکت کنید. استان مازندران یکی از استان های شمالی کشور است که جاذبه های فراوانی دارد و هر روز از سال متقاضیان زیادی به این منطقه سفر می کنند. وی گفت: این در حالیست که علاوه بر شکارچیان سایر مناطق کشور بخش عمده صیادان پارک ملی گلستان را ساکنان روستاهای اطراف تشکیل می دهند که به دلیل ضعف درآمدی و نیازهای اقتصادی ناگزیر به شکار هستند. دهکده مازیچال بهعنوان یکی از مناطق ییلاقی کلاردشت، جایی که به “همیشه بهار” شهرت دارد مکان مناسبی است تا بهترین روزهای زندگی را در آن قدم بردارید و خاطرات خوشی را بسازید. اما این موضوع تنها برای 3 تا 5 ماه از سال است چراکه با آغاز فصل پاییز، بارش های سنگین برف و باران هم در این منطقه آغاز می شود و در سردترین روزهای زمستان اینجا نه تنها سفید پوش می شود بلکه اهالی روستا هم منطقه را ترک می کنند و جاهایی با ارتفاع کمتر مراجعه کنند.

اما باید گفت که این لحظات میتوانند از عالم رویا خارج شده و در زندگی واقعی تجربه شوند، آن هم نه در یک سرزمین دوردست، بلکه در همین ایران خودمان، بام مازندران، فیلبند، روستایی زیبایی و تفریحی در دل آسمان. محبوبیت این استان نه تنها به خاطر آب و هوا موقعیت مکانی اش؛ بلکه به دلیل آبشارهای آن هم می باشد. روستای زیارت که از دیرباز به دلیل آب و هوای خنک و دلچسب آن، ییلاق و تفرجگاه مردمان استان گلستان بوده، به لطف آبشار زیارت گرگان اکنون تبدیل به قطب گردشگری استان گردید. آب و هوای این روستای ییلاقی در تابستان، سرد است و این باعث شگفت زدگی شما خواهد شد. اقامت کردن در کلبه های چوبی یا ویلا می تواند تجربه لذت بخشی از سفر به این روستا در تابستان باشد. ۶۹ گونه پستاندار از جمله مرال، شوکا، خرس قهوه ای، پلنگ، گربۀ وحشی و گراز، ۱۵۰ گونه ماهی از جمله قزل آلای رنگین کمان و دو گونه دوزیست در آن زندگی می کنند. ۱۴۹ گونه پرنده نیز در پارک ملی گلستان زندگی میکنند که 48 گونه آنها در بهار و تابستان مهمان این منطقه هستند و 62 گونه نیز بومی این جنگل محسوب میشوند. بنابراین در محافظت از طبیعت بکر دشت لار مازندران تمام دقت خود را اعمال کنید. ییلاق سی دشت کجاست؟ سفر به ییلاق فیلبند را در نیمه اول سال هرگز از دست ندهید و یک سفر گروهی در کوهستانهای شمالی ایران را تجربه کنید. فیلبند منطقه ای ییلاقی است که به واسطه سرمای شدید و بارش های فراوان برف در زمستان معمولا خالی از سکنه میباشد. در فیلبند رودخانه ای وجود ندارد، اما چشمه های زیادی در این روستا در حال جوشش هستند که یکی از معروف ترین آنها چشمه لار است. شهر آمل در شمال این روستا با فاصله تقریبی ۵۷ کیلومتر واقع شده و بابل نیز در از مناطق شمالی آن با فاصله ۸۶ کیلومتر است.

  • ۰۲/۰۷/۱۴
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی