معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


سورفکتانت ها متنوع ترین محصولات در صنایع شیمیایی هستند و ترکیباتی هستند که کشش سطحی بین دو مایع، بین گاز و مایع یا بین مایع و جامد را کاهش می دهند. اصطلاح سورفکتانت از کلمه سورفکتانت گرفته شده است. آنها مولکول های آمفی دوست (ترکیبات با انتهای آب دوست و آبگریز) هستند و بنابراین بین هوا و آب جذب می شوند. در این مورد، آنها با بخش آبگریز در هوا و بخش آبدوست در آب هماهنگ می شوند. این باعث کاهش کشش سطحی می شود. با پیشگامان شیمی همراه باشید. 

کاربرد انواع سورفکتانت


سورفکتانت ها می توانند:

مواد شوینده

آبرسان

امولسیون کننده ها

یه چیزی درد میکنه

صدا و سیما

عمل همانطور که گفته شد، سورفکتانت ها مولکول های آمفی دوست با قسمت های آبگریز و آب دوست هستند. دم آبگریز یک هیدروکربن، فلوروکربن یا سیلوکسان است.

سورفکتانت های غیر یونی

سورفکتانت های آنیونی خنثی هستند زیرا هیچ بار پایین دستی را دوست ندارند. سورفکتانت های غیریونی به خوبی با روغن های امولسیون شده کار می کنند. و در حذف خاک آلی بهتر از سورفکتانت های یونی است. هر دو اغلب برای ساخت پاک کننده های چند منظوره استفاده می شوند که نه تنها ذرات خاک را بلند و معلق می کنند. اما خاک را همگن تر می کند.

برخی از سورفکتانت های غیریونی می توانند بدون کف یا بدون کف باشند. این باعث می شود که آنها به عنوان یک ماده در مواد شوینده کم کف انتخاب خوبی باشند پلی اکسی اتیلن دارای زنجیره بلند و توزیع وزن مولکولی یکنواخت است. گروه چربی دوست دارای یک زنجیره بلند و همچنین یک زنجیره منشعب است. وجود کوپلیمر پلی اکسی اتیلن پلی اکسی پروپیلن اثر قابل توجهی بر روی کف سورفکتانت غیریونی دارد.

اهمیت سورفکتانت های طبیعی

یک روند رو به رشد در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی، استفاده از عصاره های گیاهی طبیعی یا ترکیبات مشتق شده از گیاهان به عنوان جایگزینی برای استفاده از مواد شیمیایی است. گیاهان توانایی سنتز طیف تقریبا نامحدودی از مواد را دارند. حدود 250000-500000 گونه گیاهی روی زمین وجود دارد. درصد نسبتا کمی (از 1 تا 10%) از این مواد به عنوان غذا توسط انسان و حیوانات مصرف می شود. بیشتر را می توان برای اهداف دارویی استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سورفکتانت های طبیعی کلیک کنید

استفاده از سورفکتانت ها در صابون ها چیست؟

این اساساً یک ترکیب شیمیایی با قدرت پاک کنندگی صابون است اما در آب سخت حل می شود. بیشتر برای نظافت منزل و لباس شویی و ظرفشویی استفاده می شود. . برای دریافت مشاوره در زمینه ضایعات در مواد شوینده و ساخت محصولات مرتبط با کارشناسان ما تماس بگیرید

انواع سورفکتانت ها در صنایع غذایی

سورفکتانت ها در صنایع غذایی، سورفکتانت ها گروه بسیار بزرگی هستند که شامل چندین نوع می شود که بسیاری از آنها منشاء طبیعی دارند. به عنوان مثال، لسیتین به طور طبیعی در گیاهان و حیوانات از جمله تخم مرغ یافت می شود و به عنوان یکی از رایج ترین امولسیفایرها شناخته می شود. به همین ترتیب، اسیدهای چرب و سایر اشکال کلسترول بسیار مفید هستند.

  • ۰۲/۰۸/۲۵
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی