معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


امروزه بشریت بیش از هر زمان دیگری به داده ها دسترسی دارد و در دنیای دیجیتال زندگی می کند. می توان گفت پهنای باند متغیری است که دنیای دیجیتال را ایجاد می کند. البته انواع مختلفی از شبکه ها برای انتقال یا انتقال داده ها وجود دارد. با این حال، همه این شبکه ها را می توان به یکی از دو دسته تقسیم کرد: غیرفعال و فعال. یک شبکه غیرفعال از قطعات و تجهیزات الکتریکی برای انتقال سیگنال از یک مکان به مکان دیگر استفاده نمی کند. در همین حال، یک خدمات پسیو شبکه از دستگاه ها یا اجزای الکتریکی برای انتقال سیگنال ها بین مکان های مختلف استفاده می کند.

شبکه غیرفعال یا شبکه غیرفعال

اگر می خواهید منفعل را شروع کنید؛ بهتر است با مفاهیم و ابزارها آشنا شوید. شبکه غیرفعال نوعی شبکه کامپیوتری در نظر گرفته می شود که در آن هر گره بر روی یک عملکرد یا فرآیند خاص عمل می کند. یک شبکه غیرفعال یا غیر فعال کد یا دستورات خاصی را بر روی گره های خود پیاده سازی می کند و نمی تواند به صورت پویا رفتار آنها را تغییر دهد. این رفتار بسته به هر گره روی روتر شبکه متفاوت است.

شبکه غیرفعال یکی از رایج ترین انواع شبکه های مورد استفاده در بسیاری از محیط های شبکه است. در این محیط کل زیرساخت شبکه قبل از بهره برداری پیکربندی و طراحی می شود. بنابراین، هنگامی که یک گره در یک شبکه غیرفعال حرکت می کند، تنها اقداماتی را انجام می دهد که برای آنها پیکربندی شده است. در این شبکه، روتر نمی تواند هر کد ارسال شده در داده ها را پردازش و اجرا کند. از آنجایی که روترها به صورت دستی توسط مدیر شبکه یا روترهای همسایه به روز می شوند، مسیریابی روتر و ثبت نام نیز غیرفعال است.

تجهیزات شبکه پسیو چیست؟

راه اندازی و نصب به ابزارهایی برای ایجاد این ابزارها نیاز دارد. دستگاه‌های غیرفعال غیرفعال هستند و قابلیت انتقال داده ندارند. کانال‌های غیرفعال به خدمات راه‌اندازی دستگاه شبکه اشاره می‌کنند که در مرحله راه‌اندازی گنجانده نشده‌اند. اصولا دستگاه های غیرفعال بدون نیاز به برق کار می کنند. بنابراین نیازی به برق ندارند و همیشه در اندازه ثابت و بدون تغییر کار می کنند. در واقع باید گفت که این دستگاه ها همیشه با دستگاه های فعال یا فعال ارتباط دارند و می توانند با هم استفاده شوند.

هنگامی که تجهیزات شبکه غیرفعال راه اندازی و آماده نباشد، انتقال داده و مسیریابی امکان پذیر نیست. بنابراین امکان استفاده از شبکه وجود ندارد. برای شروع عملیات عملیاتی باید تجهیزات شبکه با کیفیت بالا پیاده سازی شود.

انواع دستگاه های شبکه غیرفعال

همانطور که گفته شد تجهیزات فعال در شبکه دارای طیف وسیعی هستند. این تجهیزات با توجه به شبکه ای که در حال استفاده است استفاده می شود. البته باید گفت که برخی از این دستگاه ها برای استقرار شبکه ضروری هستند.

کابل

کابل شبکه چیست؟ کابل ها و سوکت های شبکه به سیستم اجازه می دهد تا به راحتی به شبکه متصل شود. بنابراین آنها نقش مهمی در شبکه ایفا می کنند. لازم به ذکر است که کابل ها را می توان در اندازه های مختلف ساخت. آنها در قطر بزرگ و کوچک هستند. از سوی دیگر، برخی از کابل ها مقاوم تر، ضد آب هستند و می توانند در فضای باز نصب شوند.

چاقوی دقیق

طناب کجاست کابل های برق به عنوان سیم های نازکی شناخته می شوند که می توانند دستگاه ها را در فواصل کوتاه به هم متصل کنند. آنها معمولا کمتر از 5 متر طول دارند و از دو نوع فیبر نوری و مس ساخته می شوند. علاوه بر این، برای اتصال سوئیچ های شبکه به روترها یا سیستم ها استفاده می شود.

لوله و تنه

از دیگر وسایل متصل به شبکه پسیو لوله ها و ترانک ها هستند که نوعی غلاف محسوب می شوند و برای هدایت شبکه و کابل های برق استفاده می شوند. البته این دو با هم فرق دارند. در مقایسه با داکت ها، تنه ها ابعاد بزرگ تری دارند و می توانند کابل های بیشتری را حمل کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع کانال می توانید مقاله کانال ها را مطالعه کنید.

پریزهای دیواری

پریزهای دیواری دیگر اجزای شبکه هستند که به سیستم اجازه دسترسی به شبکه را می دهند. علاوه بر این، کاربر می تواند با کابل به شبکه متصل شود. بنابراین سیستم کاربر با استفاده از سوکت ها به شبکه متصل می شود.

پاپایا

قفسه چیست؟ در زمینه تجهیزات شبکه غیر فعال، رک یک سازه یا قفس فلزی است که برای حفاظت، سازماندهی و نگهداری تجهیزات و شبکه های الکترونیکی استفاده می شود. این ساختار اغلب در مراکز داده، اتاق های سرور و محیط های شبکه بزرگ استفاده می شود. رک به گونه ای طراحی شده است که امکان نصب تجهیزات مختلف شبکه مانند سرور، سوئیچ، روتر، پچ پنل و سایر اجزای شبکه را فراهم می کند.

اندازه پانل

پچ پنل چیست؟ این یک دستگاه مهم در شبکه های کامپیوتری است که برای اتصال و مدیریت کابل های ارتباطی استفاده می شود. این پنل ها معمولاً در کابینت های شبکه یا اتاق تجهیزات نصب می شوند و اتصال کابل شبکه را به دستگاه های مختلف فراهم می کنند. پچ پنل ها در واقع RJ45 یا سایر کانکتورها را فراهم می کنند که کابل های شبکه را به هم متصل می کنند. این اتصالات امکان انتقال داده، صدا یا ویدئو را از یک دستگاه به دستگاه دیگر از طریق شبکه فراهم می کند. همچنین، Patching به مدیران شبکه اجازه می‌دهد تا به راحتی کابل‌ها را جابجا کنند یا تنظیمات شبکه را بدون تداخل با کابل‌های واقعی شبکه تغییر دهند.

  • ۰۳/۰۷/۲۲
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی