معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


تشعشعات مایکروویو امواجی است که دستگاه ایجاد می کند و برای پختن یا گرم کردن غذا استفاده می شود.

برای دقیق و علمی بودن باید بدانید که تشعشعات رادیویی یا RF شامل امواج رادیویی و امواج مایکروویو هستند که در انتهای طیف الکتریکی قرار دارند و انرژی فرکانس بسیار پایینی دارند.

این نوع پرتوها یونیزه نیستند و انرژی آنها برای حرکت یا ارتعاش اتم ها در اطراف مولکول استفاده می شود، بنابراین با حرکت دادن مولکول های ماده، تابش باعث افزایش دما و در نتیجه گرم شدن آن می شود.

بد نیست بدانید که یونیزاسیون به حذف ذرات باردار مانند الکترون ها از موادی اطلاق می شود که برای غذا مناسب نیستند. و جالب است که تابش مایکروویو انرژی کافی برای یونیزه کردن ماده را ندارد.

همچنین این نوع اشعه به بافت نفوذ کرده و باعث سرطان می شود.

آیا تشعشعات مایکروویو می تواند پشه ها را از بین ببرد؟

به طور کلی پاسخ این سوال منفی است زیرا نوع اشعه به کار رفته در این دستگاه با تشعشعات سرطان زا مانند اشعه ایکس متفاوت است.

در قسمت قبل اشاره کردیم که تشعشعات مایکروویو از تشعشعات RF تشکیل شده است که انرژی بسیار کمتری نسبت به سایر پرتوهای غیریونیزان مانند نور مرئی یا فروسرخ دارد.

اما انرژی این پرتوها از پرتوهایی با فرکانس یکسان یعنی پرتوهای ELF بیشتر است

مواد غذایی رادیواکتیو می توانند مقادیر زیادی آب را جذب کنند، اما همچنین می توانند باعث تولید گرما شوند.

در واقع می توان گفت که تشعشع نمی تواند باعث سرطان شود یا به DNA سلول ها آسیب برساند، اما نگرانی در مورد اشعه غیراستریل کننده به طور کامل برطرف نشده است، زیرا ممکن است اثرات بیولوژیکی داشته باشد.

آیا غذای مایکروویو مضر است؟

متاسفانه این تصور غلط وجود دارد که غذای گرم شده یا پخته شده در مایکروویو برای سلامتی انسان مضر است و استفاده از این وسیله به دلیل تولید امواج خطرناک است اما اصلا اینطور نیست!

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد امواجی که امواج مایکروویو تولید می کنند امواج رادیویی با فرکانس پایین و پرانرژی هستند که باعث حرکت و ارتعاش مولکول های آب در غذا می شوند و این حرکت مولکولی باعث گرم شدن غذا می شود.

باید بدانید که اشعه هایی مانند اشعه ایکس یا گاما پرتوهای مضری هستند که باعث سرطان و تولید مواد رادیواکتیو می شوند و نه پرتوهای رادیویی. ما داریم کار می کنیم، آنها آزاد می شوند!

زیرا غذاهای پخته شده در مایکروویو برای سلامتی مضر نیستند.

همچنین توجه داشته باشید که وقتی مایکروویو خاموش است، هیچ تشعشعی از خود ساطع نمی کند. ضمناً در حین پخت تا زمانی که درب دستگاه باز است، نور از دستگاه ساطع نمی شود، بنابراین استفاده از مایکروویو هیچ آسیبی به سلامت انسان وارد نمی کند.

تشعشعات مایکروویو می تواند روی چشم ها تأثیر بگذارد

اگرچه با توجه به موارد ذکر شده به این نتیجه رسیدیم که تشعشعات مایکروویو برای انسان خطرناک نیست، اما باید توجه داشت که این اشعه می تواند به چشم آسیب برساند. چشم یکی از ضعیف ترین اعضای بدن انسان است و به دلیل کمبود رگ های خونی نمی تواند گرما و استرس سلولی را از بین ببرد. بنابراین توصیه می شود زمانی که مایکروویو روشن است و تشعشع تولید می کند به آن نگاه نکنید. و جای خوبی را در آن نگه دارید. همچنین تمام اعضای خانواده به خصوص کودکان را به خاطر بسپارید، زیرا این امر می تواند برای آنها دردسرهای زیادی ایجاد کند.

خطرات امواج رادیویی و مایکروویو برای انسان چیست؟

اگرچه اشعه ایکس و پرتوهای گاما مولکول ها و اتم ها را یونیزه می کنند، اما به دلیل واکنش هایی که در بافت انسان ایجاد می کنند، به آنها پرتوهای سرطان زا می گویند. با این حال، تشعشعات رادیویی و مایکروویو تحت هیچ شرایطی نمی توانند بدن انسان را یونیزه کنند. بنابراین نباید اثرات پرتوهای یونیزان را برای تشعشعات رادیویی و مایکروویو در نظر گرفت.

چگونه از قرار گرفتن در معرض اشعه مایکروویو جلوگیری کنیم

در واقع هیچ راهی برای حل این مشکل وجود ندارد و شما همیشه در معرض امواج رادیویی مانند مایکروویو خواهید بود. منابعی که امواج رادیویی تولید می کنند و هر روز با آنها سروکار دارید عبارتند از:

سیگنال های رادیویی و سیگنال های تلویزیونی

سیگنال های ارسال شده از تلفن های بی سیم، تلفن های همراه، دکل های همراه، تلفن های ماهواره ای و رادیوهای دو طرفه.

و

بلوتوث

اسکنرهای میلیمتری

در…

در این میان مایکروویو یکی از هزاران دستگاهی است که امواج رادیویی تولید می کند که ما در معرض آن هستیم، اما برای اینکه در معرض این امواج قرار نگیریم، به خصوص در سمت مایکروویو، تنها راه حلی وجود دارد، یعنی. 1.5 از دستگاه دور بمانید و به ظروف غذا که در اجاق مایکروویو می چرخند نگاه نکنید.

پایان همه چیز در مورد تشعشعات مایکروویو

به طور کلی در مقاله همه چیز در مورد تشعشعات مایکروویو متوجه شدیم که امواج مایکروویو امواج رادیویی هستند که نسبت به امواج رادیواکتیو X و گاما برای سلامتی انسان کمتر خطرناک هستند. این امواج انرژی لازم را برای حرکت مولکولی در غذا فراهم می کنند و می توانند باعث ایجاد گرما در آن شوند. اگرچه این امواج خطرناک نیستند، اما می توانند برای چشم انسان مضر باشند و به آن آسیب برسانند.

با این حال، با گذشت زمان و بسته به شرایط، تشعشعات می تواند برای انسان مضر باشد. حتی اشعه خورشید نیز در درازمدت می تواند باعث سرطان پوست شود، اما مایکروویو برای گرم کردن غذا هیچ اثر منفی ندارد و سرطان زا نیست.
برای بهره مندی از خدمات پس از فروش ماکروفر بوش به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-ماکروفر-بوش/

  • ۰۳/۰۵/۲۷
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی