معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


دزدگیر یا دزدگیر دزدگیر وسیله ای است که در هنگام شکستن یا شکستن قفل با انتشار صدایی این عمل غیرقانونی را اعلام می کند. در این مقاله بیشتر در مورد دزدگیر و انواع دزدگیر بحث می شود.

آلارم چیست؟

دزدگیرهای موجود در بازار اگرچه از نظر شکل ظاهری در انواع و سبک های مختلفی ارائه می شوند، اما به طور کلی همگی ساختار مشترکی دارند، یعنی اکثر دزدگیرها دارای یک خط تحریک باز و یک خط تحریک بسته هستند که عبارتند از . نقاط تماس سنسور و بسته سنسور را باز کنید و کلید معمولی یا سوئیچ آلفا یا قفل رمز عبور یا دکمه کنترل از راه دور را برای روشن و خاموش کردن دستگاه داشته باشید. همچنین مدارهای دزدگیر شامل مدار شارژر باطری برای قطع برق دستگاه و داشتن مدار دزدگیر و در نهایت دزدگیرها دارای تایمر ورود، تایمر خروج و تایمر هستند و ممکن است در زمانی که به شماره گیر خودکار متصل شوند تخلیه سازنده این دستگاه یک آمریکایی به نام کشیش آگوستوس راسل بود.

جعبه دزدگیر

برای امنیت دستگاه دزدگیر بهتر است مدار اصلی دزدگیر را در یک جعبه آهنی به طول 30 سانتی متر و عرض 25 سانتی متر و به صورت a ساخته شده است کابینت کوچک و دارای در. اگر روی لولا قرار دارد و باز و بسته می شود باید (مانند صندوق پستی) قرار داده شود و در جعبه سوراخی برای بیرون آمدن سیم ها در نظر گرفته شود و بهتر است سیم ها را از لوله پلاستیکی عبور دهید ( به عنوان مثال، یک لوله ) و اگر دزدگیر در صورت نصب، امنیت بیشتری را فراهم می کند.

علاوه بر این، ال ای دی های مدار دزدگیر باید از مدار خارج شده و روی جعبه دزدگیر نصب شده و به مدار دزدگیر وصل شوند. یک سوئیچ آلفا برای قطع و وصل سیستم در دزدگیر تعبیه شده است. همچنین اگر می خواهید مدار شماره گیر خودکار تلفن را با مدار ضد سرقت وصل کنید، باید یک اسپیکر کوچک را به نقطه SP (بلندگو) وصل کرده و در آلارم و نزدیک میکروفون مدار شماره گیر خودکار قرار دهید. به علاوه برای خنک شدن قطعات داخل جعبه بهتر است در دو طرف سوراخ هایی برای ورود و خروج هوا از مدار وجود داشته باشد. انواع دیگری از دزدگیر مانند دزدگیر لباس وجود دارد که عملکرد آنها کاملاً متفاوت است. ردیاب های پوشاک یا گیت فروشگاهی هوشمند گیت هایی هستند که در خروجی فروشگاه نصب می شوند و نسبت به خارج کردن غیرمجاز کالاهایی که برچسب یا غیرفعال نشده اند حساس هستند.
برای آموزش دزدگیر اماکن با شرکت مرکزی آژیر تماس بگیرید.
نحوه اتصال سیم های دزدگیر

در بیشتر موارد، بیشتر دزدگیرهای سرقت دارای هشت سیم هستند که از جعبه اصلی که مدار دزدگیر در آن قرار دارد می آید. چهار سیم برای سنسور نوری مادون قرمز (سنسور نوری) خارج می شود که دو سیم از این چهار سیم به ولتاژ مثبت و منفی 12 ولت به چشم مادون قرمز وصل می شود و دو سیم باقیمانده سیگنال ژل چشم را لمس می کنند. دو سیم برانگیخته شده و به یکدیگر متصل می شوند.

حال اگر تعداد چشم ها زیاد شود همان چهار سیم خارج می شود و ولتاژ از مثبت و منفی به هر چشمی می رسد و دو سیم باقی مانده به چشم های باقی مانده که دو پایه آن به صورت سری به هم وصل می شوند وصل می شود. با دیگری دو پای چشم علاوه بر این، دو سیم از مدار دزدگیر به ولتاژ شهر 220 ولت و دو سیم باقی مانده به بلندگو متصل می شود. اما امروزه اکثر شیشه ها دارای 6 سیم هستند، دو سیم برای DC، یعنی 12 ولت DC. از دو سیم برای علامت دادن وضعیت بین چشمی و دستگاه مرکزی استفاده می شود که معمولاً کوتاه است و دو سیم دیگر برای دستکاری برای خرابکاری یا قطع سیم استفاده می شود، حتی زمانی که دستگاه غیرفعال است.

دزدگیر دزدگیر

بلندگو زنگ هشدار

به طور کلی، دستگاه های دزدگیر دارای صدای زنگ قوی به عنوان یک امتیاز هستند و بیشتر افراد خواهان صدای زنگ بلند هستند. بنابراین بهتر است برای این منظور از بلندگو استفاده کنید. به طور کلی بلندگوی بوق یا وات برای این کار مناسب است و بلندگو به جعبه فلزی و ترجیحاً با باز بودن جلوی جعبه وصل می شود و باید در خارج از ساختمان بلند شود. به راحتی قابل دسترسی نیست

اگر سیم اسپیکر تعبیه شده باشه بهتره چون یکی از مشکلات دزدگیر هم مشکل اسپیکر هست و اگه سیم اسپیکر قطع بشه دزدگیر کار نمیکنه. البته می توانیم چند اسپیکر را به صورت موازی وصل کنیم و در چند جا نصب کنیم و کمی ضریب ایمنی را افزایش دهیم. همچنین اگر از اسپیکر بی سیم استفاده می کنید، با قطع سیم های بلندگو مشکلی پیش نخواهد آمد. مدار الکترونیکی بلندگو شامل یک مدار تولید کننده پالس و یک مدار تقویت کننده است که در داخل بلندگو قرار دارد. این مدارها عمدتا از ترانزیستور و آی سی های با کیفیت بالا استفاده می کنند.

باتری قدرت

یک باتری 12 ولتی اسید سرب که معمولاً در جعبه هشدار قرار می گیرد، در صورت قطع برق یا آسیب احتمالی به خطوط برق ورودی، معمولاً تا 48 ساعت سیستم را تغذیه می کند.

مرکز اورژانس

به مرکزی اطلاق می‌شود که برای جمع‌آوری، نظارت و اصلاح آلارم‌های ارسال شده توسط دستگاه‌های اعلام نفوذ اصناف، مغازه‌ها و ساختمان‌های تجاری و مسکونی طراحی شده است. این مرکز علاوه بر دزدگیر امکان نگهداری انواع دزدگیر فوریت های پزشکی و آتش نشانی را نیز دارد. امروزه شهرنشینی و توسعه صنعتی، جرایم را متنوع‌تر و پیچیده‌تر کرده است، همان‌طور که روش‌های پیشگیری و مقابله نیز همین‌طور است. تغییرات و بهبودهای زیادی از نظر تخلف نیز انجام شده است. یکی از روش های فنی و فنی مرتبط با مهندسی امنیت و فناوری امنیتی که با توسعه و پیشرفت فناوری اطلاعات در صنعت سیستم های امنیتی شکل گرفت، مرکز کنترل امنیتی (ایستگاه مرکزی امنیتی) است که معمولاً یک اپراتور برای تعداد معینی مشتریان در یک سرویس به مدت 24 ساعت انجام می شود و یک نفر به عنوان معاون اداری به عنوان شیفت اصلی انتخاب می شود. در حال حاضر این مرکز به سرپرستی بنیاد تعاون ناجا در تهران در حال فعالیت است.

اسپیکر داخلی

یک بلندگو در جعبه سیگنال نصب شده است و با برق 12 ولت DC تغذیه می شود.

اسپیکر خارجی

بلندگویی که در محیط بیرون نصب می شود و معمولاً در محفظه فلزی قرار می گیرد.

تماس گیرنده

پس از فعال شدن آلارم، دستگاه با شماره موجود در حافظه خود تماس گرفته و شروع به ارسال پیامک می کند. همچنین این دستگاه قابلیت کنترل تجهیزات الکتریکی و ارسال فرامین و مدیریت آلارم را فراهم می کند.

  • ۰۳/۰۷/۲۳
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی