معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


بارداری شیرین ترین و سخت ترین دوران برای هر زنی است. اگر می خواهید باردار شوید، بهتر است قبل از اقدام به بارداری، اطلاعات لازم را در مورد مراحل بارداری به دست آورید. داشتن اطلاعات کافی در مورد بارداری می تواند به شما کمک کند این دوره را راحت تر پشت سر بگذارید.

مراحل بارداری چیست؟

دوران بارداری با لقاح تخمک توسط اسپرم شروع می شود و این دوره با تولد به پایان می رسد. می توان گفت یکی از مهمترین مراحل بارداری، لقاح تخمک با اسپرم است. اگر می خواهید همه چیز را در مورد بارداری بدانید و درباره این دوران اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است تا پایان این مقاله با عروسکو، بزرگترین سایت راهنمای عروسی فارسی همراه باشید.

مراحل بارداری را بررسی کنید

اگر می خواهید باردار شوید شما باید مهمترین مراحل بارداری را بدانید. لطفا توجه داشته باشید که اگر روش بارداری را به درستی انجام داده اید و بدن شما آماده باردار شدن است. بدون شک به راحتی باردار خواهید شد.

مهمترین مراحل بارداری عبارتند از:

با شریک زندگی خود در مورد:

یکی از تصمیماتی که زوج ها در طول زندگی خود می گیرند، بچه دار شدن است. اگر می خواهید صاحب فرزند شوید، ابتدا باید امکانات مالی، محل کار و وضعیت همسرتان را بررسی کنید. اولین مراحل بارداری معاینه زوجین توسط پزشک ماهر است. قبل از اقدام برای باردار شدن بهتر است زن و شوهر تحت معاینه پزشکی قرار گیرند تا مشکلات جسمی و روحی آنها مشخص شود و بیماری هایی که دارند درمان شود.

آماده سازی بدن:

آمادگی بدنی یکی دیگر از مراحل بارداری است به طور کلی می توان گفت که بارداری یک زن به عوامل زیر بستگی دارد:

سن (بهتر است خانم ها قبل از 35 سالگی باردار شوند. تا سن 40 سالگی میزان تولید اسپرم در آقایان بیشتر است).

سلامت جسمانی

سلامت روان

چرخه فصل

نوع ضدبارداری که توسط زنان استفاده می شود.

مدت زمانی که یک زن از داروهای ضد بارداری استفاده کرده است.

بیشتر دختران به دلیل کوچک بودن تخمک هایشان به راحتی باردار می شوند. رحم یک باکره مدت ها پس از تخمک گذاری باز می شود.

اگر می خواهید باردار شوید، بدن شما باید آماده باشد. اگر اضافه وزن دارید، ابتدا باید وزن خود را کاهش دهید تا باردار شدن راحت‌تر شود. اگر بیش از حد لاغر هستید، باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید، زیرا زنان لاغر اغلب به راحتی تخمک گذاری را متوقف می کنند.

اگر رژیم غذایی خود و همسرتان را اصلاح کنید، قطعا زودتر باردار خواهید شد. قبل از اقدام به بارداری، باید غذاهای کم چرب و غنی از مواد مغذی مصرف کنید. مصرف روزانه میوه ها، سبزیجات، میوه ها، گوشت بدون چربی، لبنیات و غیره. دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز اندام های تناسلی زنانه را آسان تر می کند.

استرس و اضطراب را از خود دور کنید، زیرا با وجود استرس، چرخه قاعدگی مختل می شود و در نتیجه روند طبیعی بارداری با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

زمان مناسب برای لقاح تخمک با اسپرم:

زمان مناسب لقاح تخمک با اسپرم یکی از مهمترین مراحل بارداری است. باروری یک زن به شبکه هورمونی او بستگی دارد. یک زن تنها 5 روز از سیکل قاعدگی خود می تواند باردار شود. می توان گفت که دوره تخمک گذاری در اواسط سیکل اتفاق می افتد و در این دوره تخمک برای لقاح با اسپرم آماده می شود. پس از اینکه تخمک آماده شده وارد قسمت داخلی لوله فالوپ شد، توسط اسپرم بارور می شود.

برای باردار شدن یک زن باید زمانی که بدنش برای دریافت اسپرم آماده شد با همسرش رابطه جنسی داشته باشد. در طول تخمک گذاری، واژن و رحم دوستدار اسپرم هستند. در طی تخمک گذاری، دهانه رحم مواد مخاطی خاصی تولید می کند که پس از تخمک گذاری به قسمت داخلی رحم منتقل می شود. مواد مخاطی کمک زیادی به شناور شدن اسپرم می کنند.

هنگامی که اسپرم به دهانه رحم می رسد، در انتظار لقاح با تخمک است. مواد مخاطی رحم می تواند تا 5 روز از اسپرم حمایت کند. پس از انزال مرد، کمتر از یک سوم اسپرم به دهانه رحم می رسد و بقیه اسپرم ها به سمت بیرون هدایت می شوند.

لازم به ذکر است که هر اسپرم می تواند 6 روز در بدن زن زندگی کند، اما عمر تخمک از 12 تا 24 ساعت است. در نتیجه بهتر است زوجین قبل و در حین تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشند تا احتمال بارور شدن تخمک و اسپرم بیشتر شود.

بهترین زمان برای صمیمیت:

مهمترین مرحله بارداری که بهترین زمان را برای مقاربت تعیین می کند. اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، بهتر است این نکات طلایی را به خاطر بسپارید:

از داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی خودداری کنید.

4 روز قبل از قاعدگی هر دو شب یکبار رابطه جنسی داشته باشید. با این کار اسپرم جدید تولید می شود.

تولید مخاط چسبنده نشانه فعال بودن تخمدان ها است. در این مدت بهتر است چند روز با همسرتان صمیمی نباشید تا اسپرم شما رشد کند و به خوبی تحریک شود.

زمانی که ترشحات واژن مانند سفیده تخم مرغ صاف و لبه های واژن متورم و حساس هستند، می توانید با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید.

تخمک بارور شده 10 روز بعد از طریق لوله فالوپ به داخل رحم منتقل می شود. در طول مدت ذکر شده سلول های بلاستوسیست در حال رشد هستند و این سلول ها به دیواره رحم می چسبند. فرآیندهای هورمونی فوق باعث تولید HCG می شوند. HCG از طریق ادرار دفع می شود و تست بارداری مثبت انجام می شود.
 

چه عواملی به جنسیت جنین بستگی دارد؟

جنسیت جنین بستگی به اسپرمی دارد که تخمک را بارور می کند، اگر کروموزوم X در اسپرم وجود داشته باشد، جنسیت جنین مونث است و اگر کروموزوم Y وجود داشته باشد، جنسیت جنین مذکر است. .

نحوه تعیین زمان تخمک گذاری

یکی از مهم ترین و مهم ترین مراحل در دوران بارداری، تعیین تخمک گذاری است. برای تعیین دوره تخمک گذاری می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

محاسبه دوره:

اولین روز از قاعدگی قبلی زن تا اولین روز قاعدگی بعدی سیکل قاعدگی نامیده می شود.

پیش بینی زمان تخمک گذاری:

تخمک گذاری در روزهای 12-16 سیکل قاعدگی است. اکثر زنان در روز چهاردهم پریود خود تخمک گذاری می کنند. در زمان تخمک گذاری باید رابطه جنسی داشته باشید.

بررسی کنید که آیا باردار هستید یا خیر.

با گذراندن مراحل بارداری، اگر باردار باشید، قطعاً علائم بارداری را تجربه خواهید کرد. مهمترین علائم بارداری عبارتند از:

پریود با تاخیر

ماستیت

حساس شدن بافت پستان

حالت تهوع همراه با استفراغ

حالت تهوع بدون استفراغ

خون ریزی

خال مادرزادی یکی دیگر از علائم بارداری است.

تکرر ادرار (افزایش ادرار حدود 6 هفته شروع می شود).

احساس خستگی

ویار (در اوایل بارداری، حس بویایی اکثر زنان بسیار حساس است. حساسیت حس بویایی در بین مردم به نام ویار شناخته می شود.)

درد ساق پا و سایر دردهای عضلانی

درد شدید شکم

تغییر نظر

یکی از مهم ترین نشانه های بارداری افزایش دمای بدن برای بیش از 14 روز است.

سردرد ناگهانی

احساس در معده

احساس جوش در لگن بدون احساس یا خونریزی

برخی از زنان باردار طعم فلزی را در دهان خود تجربه می کنند.

خطر بارداری خود را بررسی کنید

حال که با مهم ترین مراحل بارداری آشنا شدید، خوب است خطرات بارداری را به خاطر بسپارید تا در صورت مشاهده یکی از آنها، در اسرع وقت خطر را از بین ببرید.

اگر در خطر بارداری هستید، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

خونریزی شدید:

خونریزی شدید در دوران بارداری نگران کننده است. در برخی موارد، خونریزی شدید نشانه مشکلات زیر است:

- حاملگی خارج رحمی

- جدایش، جدایی

- وجود جفت ایستگاه بین راه

- جداشدگی جفت

درد شدید شکم:

اگر در دوران بارداری دچار درد شدید در ناحیه شکم شدید و این درد با خونریزی و سایر علائم همراه است، بهتر است سریعا با پزشک یا ماما مشورت کنید.

تورم صورت و دست ها:

تورم صورت و دست ها یکی از مهم ترین خطرات بارداری است. اگر ورم غیرعادی در صورت یا دستان خود تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید. تورم شدید صورت و دست ها نشانه فشار خون بالا در دوران بارداری است.

افزایش وزن سریع در دوران بارداری:

اگر در یک هفته بیش از حد مجاز وزن اضافه کردید، باید این مشکل را جدی بگیرید. افزایش سریع وزن در دوران بارداری یکی از علائم احتمالی دیابت بارداری است.

درد شدید همراه با انقباضات:

یکی دیگر از خطرات بارداری درد و انقباضات مزمن است. اگر قبل از هفته 37 دچار انقباضات رحمی شدید و این نوع انقباضات بیش از 4 بار در 60 دقیقه تکرار شد، باید در اسرع وقت به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنید.

تاری دید و سردرد شدید:

سردردهای شدید و تاری دید یکی دیگر از خطرات بارداری است. اگر دید شما تار است یا سردرد شما مداوم و همراه با علائم دیگری مانند درد شکم، تورم اندام ها، سردرد و غیره است. .

پاک:

در دوران بارداری، بدن ضعیف تر می شود و در برابر ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا آسیب پذیرتر می شود. به همین دلیل، بهتر است همه زنان باردار در سه ماه اول بارداری واکسن آنفولانزا بزنند.

اگر تب همراه با درد شدید دارید، باید این مشکل را جدی بگیرید. اگر دمای بدن شما بیش از 38 درجه سانتیگراد باشد و تب شما بیش از 24 تا 36 ساعت طول بکشد، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.
 

مراجعه به منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-زنان-و-زایمان-در-شیراز

  • ۰۲/۰۳/۳۱
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی