معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

Wi-Fi Direct چیست و چگونه کار می کند؟

شاید چند سال پیش، فقط اتصال دستگاه های تلفن به یکدیگر، اشتراک گذاری اطلاعات، از طریق بلوتوث یا اینترنت امکان پذیر بود. اما این روزها امکان برقراری چنین ارتباطی بدون بلوتوث و اینترنت وجود دارد و حتی می توان از مزایای چنین قابلیتی در انواع چاپگرها استفاده کرد. این در سایه Wi-Fi Direct اتفاق می افتد. نمی دانید Wi-Fi Direct چیست؟ مزایا و نحوه پیکربندی Wi-Fi Direct در چاپگرها، این مقاله را تا حد امکان با دقت بخوانید.

وای فای دایرکت چیست؟

Wi-Fi Direct فناوری است که به دستگاه های ما امکان می دهد بدون مودم، سوئیچ یا روتر به صورت بی سیم به یکدیگر متصل شوند. این فناوری چاپ، اشتراک گذاری، نمایش محتوا در دستگاه های دیگر، همگام سازی و اجرای بازی ها را بسیار ساده و راحت می کند. به این ترتیب تلفن های همراه، دوربین ها، چاپگرها، رایانه های شخصی و کنسول های بازی می توانند در هر زمان بدون نیاز به اینترنت به یکدیگر متصل شده و شبکه وای فای ایجاد کنند.

Wi-Fi Direct چگونه کار می کند؟

استفاده از Wi-Fi Direct نسبتا ساده است. زیرا این فناوری مبتنی بر وای فای معمولی است، با این تفاوت که نیازی به اینترنت و مودم بی سیم نیست.

کاربر به عنوان یک نقطه دسترسی عمل می کند و سیگنال ها را به دستگاه های موجود در آن منطقه ارسال می کند. این به آنها امکان اتصال می دهد. برخی از دستگاه ها به طور خودکار متصل می شوند، اما گاهی اوقات برای افزایش امنیت، باید شماره نشان داده شده روی صفحه یا پین را وارد کنید. در بسیاری از موارد از شما خواسته می شود که یک کد QR را اسکن کنید.

مزایای Wi-Fi Direct از نظر امنیت

به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق اینترنت همیشه با خطرات امنیتی همراه بوده است، اما اتصال مستقیم یا Wi-Fi Direct بر اساس پروتکل های امنیتی مانند WPS (Wi-Fi Protected Setup) و WPA/WPA2 (Wi-Fi Protected Access) پروتکل است. بنابراین می توان آن را به عنوان یک راه ساده برای اتصال ایمن دو دستگاه در نظر گرفت.

تفاوت Wifi و Wi-Fi Direct چیست؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، برای استفاده از فناوری Wi-Fi Direct نیازی به روتر، مودم بی سیم و شبکه اینترنت ندارید. اگرچه برای اتصال آن به وای فای نیاز به وجود دستگاه های فیزیکی و اینترنت است اما می توان این تفاوت را تفاوت اصلی وای فای و وای فای دایرکت دانست. اما این دو فناوری تفاوت های دیگری نیز دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

Wi-Fi Direct ایمن تر و هوشمندتر از Wi-Fi است زیرا از پروتکل های WPS و رمزگذاری WPA2 پشتیبانی می کند. زیرا در فناوری وای فای از روش رمزگذاری WEP استفاده می شود که ضعیف و امن است.

Wi-Fi Direct یک فناوری عالی برای دسترسی به دستگاه های مجاور و خدمات آنها است.

در هر دو این رویکرد، یک دستگاه مسئولیت کنترل و مدیریت دستگاه دیگر را بر عهده می گیرد. اما با اطمینان می توان گفت که روش تماس مستقیم در این حالت کارآمدتر بوده و احتمال خطا و تداخل تا حد زیادی کاهش می یابد.

تفاوت Wi-Fi Direct و بلوتوث چیست؟

اولین و پرکاربردترین روش برای ارسال اطلاعات به دستگاه های مجاور، بدون نیاز به کابل و تجهیزات دیگر، بلوتوث بود. اگرچه Wi-Fi Direct مانند بلوتوث کار می کند، اما بسیار قدرتمندتر است. این فناوری می تواند حجم بالاتری از داده را با سرعتی تقریباً ده برابر سریعتر از بلوتوث انتقال دهد. بنابراین این روش به انتخاب خوبی برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین کاربران تبدیل شده است.

چه دستگاه هایی از Wi-Fi Direct استفاده می کنند؟

Digital Living Network Alliance (DLNA)، از نوامبر 2011، فناوری Wi-Fi Direct را در به روز رسانی استانداردهای خود گنجانده است.

مایکروسافت این فناوری را از تمامی نسخه های ویندوز 8 و ویندوز 10 پشتیبانی می کند، اولین کنسول بازی در سال 2013 با نام "xbox1" از این قابلیت بهره مند شد. سیستم عامل اندروید از نسخه 2.3 به Wi-Fi Direct مجهز شده است. کاربران اپل از این دستگاه ها با اشکال مختلف AirDrop و AirPlay استفاده می کنند، اگرچه عملکرد مشابه است.

بسیاری از تجهیزات جانبی دیگر مانند موس، صفحه کلید، هدست بی سیم و چاپگر از فناوری Wi-Fi Direct بهره می برند. بسیاری از تلویزیون های هوشمند نیز از Wi-Fi Direct به شکل کمی متفاوت استفاده می کنند، Miracast (Miracast یک استاندارد بی سیم مبتنی بر Wi-FiDirect است).

چگونه Wi-Fi Direct را روی چاپگر تنظیم کنیم؟

می‌توانید دستگاه‌های مختلف را با استفاده از فناوری Wi-Fi صحیح به چاپگر متصل کنید و فایل را با آنها به اشتراک بگذارید تا چاپ شود.

مراحل اتصال به Wi-Fi Direct در چاپگر HP Wi-Fi

1- وارد قسمت Tools and print در کامپیوتر خود شوید.

۲- روی گزینه Add a printer or scanner کلیک کنید.

3- روی گزینه Show Wi-Fi Direct Printer کلیک کنید.

5- روی Add Device کلیک کنید.

6- هنگامی که پین ​​WPS بر روی رایانه ظاهر شد، به دنبال پین در کنترل پنل چاپگر یا برگه اطلاعات چاپ شده در حین راه اندازی بگردید.

7- در مدت 90 ثانیه پین ​​را وارد کنید سپس روی Next کلیک کنید تا اتصال نهایی شود.

توجه: اگر پین منقضی شد، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و سپس مراحل نصب چاپگر را از ابتدا انجام دهید.

9- پس از انتخاب فایل مورد نظر ابتدا فایل را انتخاب کرده و در نهایت پرینت بگیرید

10- چاپگر خود را از لیست انتخاب کنید و سپس روی Print کلیک کنید.
 

 

مراحل اتصال مستقیم Wi-Fi در پرینترهای Wi-Fi Canon

1- هنگامی که چاپگر روشن است، دکمه Menu را فشار دهید.

2- کلیدهای جهت بالا و پایین را فشار دهید تا به Network Connection بروید و OK را فشار دهید.

3- گزینه تایید اتصال را پیدا کرده و OK کنید.

4: نام چاپگر نمایش داده شده را بررسی کرده و روی OK کلیک کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که هنگام اتصال دستگاه ها از طریق WiFi، این نام برای شناسایی چاپگر روی دستگاه نمایش داده می شود.

سیستم نامگذاری چاپگر کانن

5- گزینه اتصال مستقیم را انتخاب و تایید کنید.

6- در این صفحه نام و رمز پرینتر شما نمایش داده می شود که باید با کامپیوتر، لپ تاپ یا موبایل خود به چاپگر متصل شوید.

چگونه از طریق وای فای دایرکت گوشی را به چاپگر متصل کنیم؟

برای اتصال مستقیم به تلفن خود، Wi-Fi را روشن کنید، نام چاپگر مورد نظر خود را پیدا کنید و رمز عبور را برای اتصال به دستگاه وارد کنید. پس از انجام این مراحل، برنامه مربوط به چاپگر را روی گوشی خود نصب کنید تا فایل مورد نظر باز شود و گزینه اشتراک گذاری را انتخاب کنید. در نهایت تنظیمات مورد نظر خود را انجام داده و دکمه Print را فشار دهید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با ماهیت وای فای دایرکت و مزایای آن آشنا شده باشید و توانسته باشیم به تمامی سوالات شما در مورد راه اندازی وای فای دایرکت بر روی چاپگرها پاسخ دهیم. چنانچه در انجام هر یک از مراحل فوق به مشکلی برخورد کردید می توانید جهت رفع آن با همکاران ما تماس بگیرید. همچنین برای خرید چاپگر با قابلیت وای فای دایرکت می توانید صفحه فروشگاه چاپگر ما را در لینک زیر بررسی کنید و در قسمت فیلتر توابع روی گزینه Wi-Fi Direct که زیر مجموعه اتصالات است کلیک کنید. حق ، برای نمایش لیست پرینترهای مورد نظر.

ادامه نوشته: https://avafarhang.com/wi-fi-direct-printer-setup/


 

  • ۰۲/۰۷/۰۳
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی