معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


پمپ گریز از مرکز چیست؟ به طور کلی از پمپ های گریز از مرکز برای انتقال سیال از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می شود. پمپ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاصی دارند. در این واحد پمپ های سانتریفیوژ از جمله مهم ترین پمپ های مورد استفاده می باشند. در این مقاله با پمپ های سانتریفیوژ در سایت التنو آشنا می شویم و نحوه عملکرد پمپ گریز از مرکز را توضیح می دهیم. برای خرید پمپ سانتریفیوژ با الکتنو همراه باشید.

توضیحات پمپ گریز از مرکز

پمپ گریز از مرکز به پمپ گریز از مرکز معروف است. پمپ سانتریفیوژ یکی از رایج ترین پمپ های آب برای انتقال آب و مایعات است. این نوع پمپ ها با تبدیل نیروی مکانیکی به انرژی فشار جریان سیال، سیالات را پمپاژ می کنند. این توان مکانیکی معمولاً توسط یک موتور یا موتور الکتریکی تأمین می شود و یک پمپ گریز از مرکز از نیروی گریز از مرکز برای پمپاژ سیال استفاده می کند.

پمپ های گریز از مرکز به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و توسط صنایع نسبت به پمپ های جابجایی مثبت ترجیح داده می شوند.

این نوع پمپ به دلیل اصطکاک زیاد افت برق ندارد، طراحی ساده، کارکرد آسان و مشکل انتقال حرارت ندارد.

این پمپ ها بر اساس یک اصل ساده کار می کنند، به موجب آن مایع به داخل محفظه نورد هدایت می شود و با استفاده از نیروی گریز از مرکز به سمت حاشیه پروانه ها حرکت می کند.

انواع پمپ های گریز از مرکز

پمپ ها انواع مختلفی دارند که به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. انواع آنها شامل پمپ های گریز از مرکز، پمپ های پیستونی و پمپ های دنده ای و ... می باشد که در ادامه به تفاوت آنها می پردازیم.

امروزه از این پمپ ها در صنایع غذایی و لبنیات، فلزات، نفت و پتروشیمی، کاغذسازی، صنایع و معادن، دفع ضایعات و غیره استفاده می شود.

عملکرد این پمپ ها به این صورت است که مایع از خروجی پمپ اول خارج شده و وارد پمپ دوم می شود.

و ملخ دوم سرعت جریان را افزایش می دهد. آنچه در پمپ گریز از مرکز تک مکش اتفاق می افتد این است که مایع از یک طرف پروانه وارد می شود، در حالی که در پمپ های گریز از مرکز دو مکش مایع از دو طرف پروانه وارد می شود. این باعث می شود که پمپ دو مکش گزینه ای کاربردی برای ظرفیت های بالاتر باشد.

کار پمپ گریز از مرکز بر اساس نیروی گریز از مرکز است، در واقع قسمت متحرک پمپ با یک حرکت چرخشی مایع را از مرکز هل می دهد و در این حالت قطره ها در هنگام برخورد با خود شتاب و سرعت بالایی دارند. دیواره داخلی، سرعت به فشار کاهش می یابد و در این فرآیند پمپ مایع ما.

پیستون نوک سینه

این پمپ ها وسایلی هستند که به صورت دوره ای انرژی را از آنها به مایع منتقل می کنند. اما این نوع پمپ معمولاً با موتور الکتریکی کار می کند. در این نوع پمپ، حرکت چرخشی میل لنگ به حرکت رفت و برگشتی در سیلندر تبدیل می شود. با حرکت پیستون به عقب مکش در سیلندر ایجاد می شود. و در نتیجه مایع از طریق شیر ورودی وارد سیلندر می شود.

با حرکت پیستون به سمت جلو، دریچه ورودی بسته می شود و سیال از طریق دریچه خروجی به بیرون جریان می یابد. دریچه های ورودی و خروجی یک طرفه بوده و به گونه ای طراحی شده اند که مایع موجود در سیلندر در حین حرکت پیستون نتواند وارد ناحیه کم فشار و بالعکس شود.

پمپ های گریز از مرکز

پمپ گریز از مرکز چیست؟ پمپ های گریز از مرکز معمولاً توسط یک موتور الکتریکی به حرکت در می آیند. قدرت از طریق شفتی به نام شفت از موتور به پمپ منتقل می شود. برای خرید دستگاه از چین کلیک کنید.

شفت موتور توسط نوعی وسیله مکانیکی به نام کوپلینگ به شفت پمپ متصل می شود. به این ترتیب انتقال نیرو به راحتی از طریق شفت موتور الکتریکی به محور پمپ منتقل می شود.

پمپ های گریز از مرکز دارای یک محفظه مارپیچی شکل به نام محفظه یا محفظه هستند که شامل یک یا چند پروانه است که روی یک محور (شفت) نصب شده اند.

هر چرخ به تعداد مشخصی پره مجهز است. این قسمت جایی است که انرژی به سیال منتقل می شود. برای جلوگیری از نشت مایع از بدنه پمپ به خروجی شفت از ابزاری به نام سیل مکانیکی استفاده می شود.

نکته بسیار مهم در مورد این نوع پمپ ها این است که قبل از روشن کردن پمپ، پمپ را پر کنید یا سیل کنید.

یعنی پس از قرار دادن پمپ و اطمینان از ورود مایع به پمپ، باید اطمینان حاصل کرد که هوا یا گاز محبوس شده در پمپ به طور کامل تخلیه شود. این پمپ ها در مشخصات و اندازه های مختلف برای مصارف مختلف ساخته می شوند.

از پمپ های گریز از مرکز استفاده کنید

این نوع پمپ های قدرتمند بیشتر در صنایع غذایی و شیمیایی برای پمپاژ کارآمد مایعات چسبناک استفاده می شوند. این پمپ ها ارزان تر از پمپ های جابجایی مثبت هستند. به عبارت ساده، این یک پمپ فوق العاده است که می تواند به طور موثر در کاربردهای مختلف کار کند.

پمپ های سانتریفیوژ در تمام صنایع دنیا بسیار رایج هستند. دلیل اصلی محبوبیت آنها این است که این پمپ ها در اثر اصطکاک قدرت خود را از دست نمی دهند. این پمپ پویا از نظر طراحی ساده است و کارکرد آن بسیار آسان است. از نظر نشتی و انتقال حرارت مشکلی ندارند و به همین دلیل بر پمپ های جابجایی مثبت ترجیح داده می شوند.

  • ۰۳/۰۴/۰۳
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی