معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

چاپگر رنگی


در حالی که رنگ عنصر اصلی یک تصویر نیست، مطمئناً بخشی جدایی ناپذیر از آن است. رنگ ها با تمایز اجسام در تصویر و نشان دادن تفاوت بین اجزای تصویر به ما کمک زیادی می کنند تا مفاهیم پشت تصویر را درک کنیم. خالق تصویر همیشه در تلاش است مفهوم یا پیامی را منتقل کند.

چه عکاس و فیلمبردار یا یک گرافیست. اما با انتخاب رنگ برای نمایشگر سعی می کند پیام مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن منتقل کند. ذهن کامل انسان که همیشه به دنبال ایجاد تغییرات برای راحتی و پیشرفت خود است، پس از ظهور رسانه هایی مانند تلویزیون، روزنامه ها، رایانه ها و اینترنت بسیار توسعه یافته راه خود را پیدا می کند. در جایی پیامی برای ارائه جزئیات بیشتر برای به روز رسانی وجود داشت.

بنابراین، پس از اختراع و توسعه نمایشگرهای ویدئویی رنگی (مانیتورها و تلویزیون های رنگی)، نوبت به توسعه چاپگرهایی رسید که بتوانند تصاویر و اسناد رنگی کلی را چاپ کنند. در ادامه این مقاله، با بررسی 10 پرینتر رنگی برتر که انتخاب بسیاری از مشتریان و کارشناسان ما از نظر انواع، مزایا، ویژگی های کلیدی و مهمتر از همه کیفیت هستند، بیشتر به صنعت چاپگرهای رنگی خواهیم پرداخت. . - تکنیک های تایید شده

چاپگر رنگی چیست؟

پرینتر رنگی دستگاهی است که برای چاپ تصاویر رنگی طراحی شده و به انواع مختلف جوهر یا تونر متکی است. برخلاف چاپگرهای تک رنگ، این چاپگرها از کارتریج های چند رنگ برای تولید چندین رنگ استفاده می کنند.

چاپگرهای رنگی چگونه کار می کنند؟

اگر تا به حال در زمینه های مرتبط با تصویربرداری دیجیتال یا به طور کلی هنرهای تجسمی کار کرده اید، ممکن است نام حالت رنگ را شنیده باشید. در واقع، حالت های رنگی قوانین ترکیب رنگ هستند. از آنجایی که هر رنگی از ترکیب چند رنگ دیگر ایجاد می شود، لازم است هنرمندان این و آن قانون را بدانند.

به عنوان مثال، همانطور که می دانیم، همه رنگ های ثانویه از ترکیب سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی به دست می آیند. چاپگرهای رنگی نیز باید برای چاپ عکس‌ها و اسناد و یافتن رنگ‌هایی که استفاده می‌کنند، بر اساس حالت رنگی کار کنند تا بتوانند با ترکیب رنگ صحیح، نتایج دلخواه را به دست آورند.

حالت رنگی که تقریباً در تمام چاپگرهای رنگی استفاده می شود CMYK است. تنظیمی که چهار رنگ اصلی (فیروزه ای، بنفش، زرد و سیاه) را با هم ترکیب می کند تا یک رنگ ثانویه به دست آید. این نوع چاپگر باید از قوانین طرح رنگ برای تولید خروجی قابل قبول، صرف نظر از فناوری مورد استفاده برای چاپ (مانند چاپگر جوهر افشان لیزری) استفاده کند.

با این حال، تفاوت بین خروجی تولید شده توسط چاپگرهای رنگی مختلف وجود دارد این بستگی به فناوری چاپ دارد. دقت نقطه در اینچ و مشکلات دیگر موکدا در اینجا ما انواع چاپگرهای رنگی را که بر اساس فناوری چاپ طبقه بندی می شوند، در نظر خواهیم گرفت.

انواع چاپگرهای رنگی بر اساس تکنولوژی چاپ

هر یک از چاپگرها کاربرد خاص و منحصر به فردی دارند که هر کدام برای یک کار در اختیار بازار قرار می دهند. انواع مختلفی از چاپگرهای رنگی وجود دارند که دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که باید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کنید. ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم و به شما کمک کنیم چاپگر مورد نظر خود را پیدا کنید.

سیاه و سفید موضوع متفاوتی دارند و کاربرد آنها با چاپگر رنگی متفاوت است، سیاه و سفید برای اسناد و نوشتن استفاده می شود و برای عکس مناسب نیست. چاپگرهای سیاه و سفید نسبت به چاپگرهای رنگی سرعت کمتری دارند و توان عملیاتی بالاتری دارند. اگر بخواهیم آن را به درستی تحلیل کنیم، اسناد و نوشته های چاپی واقعاً نیازی به رنگ ندارند و بهتر است سیاه و سفید خوانده شوند.

رایج ترین استفاده از چاپگرهای رنگی  آوافرهنگ برای عکس ها، نقشه ها، کارت پستال ها و صفحاتی است که از نظر رنگی برای ما مهم هستند. چاپگرهای رنگی به صورت تک کاره، سه کاره و چهار کاره به بازار عرضه می شوند. اکنون که به این مقاله مراجعه کردید، می خواهید یک چاپگر رنگی متناسب با نیاز خود تهیه کنید، بنابراین بدون اتلاف وقت اجازه دهید آن را برای شما توضیح دهم.

اکنون که تصمیم به خرید چاپگر رنگی با توجه به نیاز خود گرفته اید، نکاتی وجود دارد که باید در مورد این چاپگرها بدانید. ابتدا اجازه دهید در مورد برخی از محصولات محبوب که دارای چاپگرهای رنگی هستند صحبت کنیم. تمام برندهای HP، Epson و Canon دارای چاپگرهای رنگی هستند. اما برند اپسون فقط رنگ جوهر افشان دارد و با رنگ لیزری سازگار نیست.

البته باید در نظر داشته باشید که پرینترهای جوهرافشان رنگی اپسون بهتر از سایر چاپگرهای جوهرافشان هستند. تفاوت چاپگرها معمولاً در سرعت، کیفیت و قیمت است که آنها را متمایز می کند.

چاپگرهای جوهرافشان پرینترهایی با سرعت کم و کند هستند. به طور کلی کیفیت چاپگرهای رنگی بهتر از پرینترهای لیزری رنگی است و استفاده از آنها در مناطقی است که کیفیت عکس برای ما بسیار مهم است. همه پرینترهای جوهرافشان قیمت کمتری نسبت به پرینترهای لیزری رنگی دارند.

پس کاربرد پرینترهای لیزری رنگی کجاست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید محدودیت های اصلی چاپگرهای جوهرافشان را توضیح دهیم چاپگرهای جوهرافشان این محدودیت را دارند که در صورت عدم استفاده دو هفته ای سر آنها خشک می شود.

دلیل این اتفاق این است که لوله پشتیبانی جوهر بسیار نازک است که باعث خشک شدن مایع جوهر می شود. البته بعد از خشک شدن سر باز هم می توان این کار را انجام داد. چاپگر شما دستوری به نام پاکسازی در بخش تعمیر و نگهداری دارد که چاپگر شما را با این ویژگی بهبود می‌بخشد.

البته مهم این است که در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه، مشکل بزرگی شروع شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، همچنان می توانید به متخصصان و خدمات فروش تجهیزات اداری مراجعه کنید، اما هیچ تضمینی برای تعمیر دائمی چاپگر وجود ندارد.

بهترین راه حل پیشگیری است، می توانید با چاپ عکس های رنگی که حاوی تمام رنگ های جوهر هستند از این اتفاق جلوگیری کنید. کاربرد اصلی پرینترهای لیزری چاپ عکس های با کیفیت بر روی انواع کاغذهای گلاسه است. اکثر استودیوها از چاپگرهای جوهرافشان برای اطمینان از بالاترین کیفیت استفاده می کنند.

چاپگرهای جوهرافشان جوهر مصرف می کنند. جوهر اصلی چاپگر کارتونی شما اصل و ارزشمند است. اما پس از اتمام جوهر اصلی می توانید با کمی تفاوت کیفیت جوهر را به صورت طرح دار بسازید. جوهر فروشی را می توانید در این لینک ببینید.

نکته دیگری که باید در مورد چاپگر جوهر افشان بدانید این است که دارای تنظیمات اولیه است که باید با کمک کتابچه راهنمای چاپگر استفاده شود که شامل صفر تا صدها تنظیم است.

اکنون که همه چیز را در مورد چاپگرهای جوهر افشان می دانید، وقت آن است که به چاپگرهای لیزری رنگی روی بیاورید. مهمترین ویژگی پرینترهای لیزری رنگی خشک نشدن هد آنهاست، یعنی اگر چاپگر خود را بعد از دو سال سفارش چاپ دهید، پرینت شما بلافاصله چاپ می شود.

این تفاوت اصلی بین پرینترهای لیزری رنگی و پرینترهای جوهرافشان است. اما تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. سرعت چاپگرهای لیزری بیشتر بود، اما کیفیت پایین‌تر بود. موضوع مهم دیگر قیمت کالاهای مصرفی است.

پرینترهای لیزری رنگی گران‌تر از پرینترهای جوهرافشان هستند و در بیشتر زمینه‌ها منطقی به نظر نمی‌رسند. لیزرهای رنگی از کارتریج های رنگی استفاده می کنند، وقتی کارتریج تمام می شود باید دوباره پر شود یا کارتریج جدید که همانطور که گفتم معمولاً بسیار گران است.

  • ۰۲/۰۹/۲۱
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی