معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


صدف زرد یک غذای محبوب است. این دسر ایرانی چه در ماه رمضان و چه در یکی دیگر از روزهای خوش سال، به عنوان شیرینی سفره یا نذری پرطرفدار است، اما همه صدف های زرد با رنگ و عطرشان خوشمزه نیستند. بلکه باید به نکات کوچک توجه کرد.

مواد لازم برای تهیه پوسته زرد

برای ایجاد یک پوسته زرد عالی به این مواد نیاز دارید.

یک فنجان برنج

6 آتش 8 حذف می شود

یک و نیم فنجان گلاب

شکر یک و نیم تا دو و نیم پیمانه

نیمی از حقوقش زیر بادام

نصف پیمانه زعفران غلیظ

50 گرم کره کیوان

یک قاشق آب سیب زمینی

یک قاشق چای خوری یا کمی نمک

چگونه پوسته زرد درست کنیم؟ برای پیشگیری از زردی چه کار کنم؟ | اجاق ها برای طبخ پوسته زرد خوشمزه و رنگارنگ

طرز تهیه و نکات

اول اینکه فرقی نمی کند از چه پیمانه ای استفاده می کنید، اما اگر مثلاً از لیوان فرانسوی برای اندازه گیری برنج استفاده می کنید، بقیه مواد را اندازه بگیرید تا نسبت حفظ شود.

دوم: برنج زرد نیم دانه و معطر ایرانی برنج شما را خوشمزه تر می کند. با این حال، می توانید از هر برنجی استفاده کنید. می توانید برنج معمولی خود را از قبل بکوبید و فراموش نکنید که از آب بیشتر 8 پیمانه استفاده کنید تا برنج خوب ور بیاید.

سوم: برنج را خوب بشویید و بسته به نوع برنج با 6 تا 8 لیوان آب بشویید. این زمان از چند ساعت تا یک شب یا یک روز متغیر است و بستگی به نوع برنج دارد. در این مرحله نصف مقدار گشنیز را اضافه کنید تا برنج خوش عطر شود.

چهارم: خلال بادام را در گلاب باقیمانده خیس کنید و کنار بگذارید. زعفران را با یخ مرطوب کنید و در کتری یا سماور بگذارید تا دم بکشد و رنگ شود.

پنجم: پس از اینکه برنج کاملا خیس خورد، برنج را به قابلمه دلخواه منتقل کنید و با درب باز روی حرارت متوسط ​​بپزید. در این مرحله برنج را هم نزنید و فقط بعد از جوش آمدن برنج ته آن را از آب جدا کنید. سپس با نوک انگشتان خود کمی نمک روی برنج بپاشید و زعفران را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در نیمه باز و روی شعله ملایم بگذارید بپزد و با زعفران شکفته شود. این به پوست زرد شما رنگ و طعم فوق العاده ای می دهد.

ششم: برنج پف کرده و غلیظ، آماده اضافه کردن شکر است. برای جلوگیری از نشت صدف پس از سرد شدن، در این مرحله آب اضافه نکنید. شکر باعث آبکی شدن زرده می شود. در این مرحله مواد را خوب مخلوط کنید. مقدار متغیر شکر بستگی به طعم شیرین شما دارد.

هفتم: بادام خیس خورده را به همراه مقدار کمی آب هل در ظرف اضافه کنید.

هشتم: در این مرحله و به صورت دلخواه می توانید مقداری کره اضافه کنید. این واقعا به روشن و خوشمزه شدن پوست زرد شما کمک می کند.

نهم: شله زرد را هم زده و پس از رسیدن به غلظت مورد نظر با آتش خاموش دم کنید. یعنی یک پنکه روی در بگذارید سپس آن را ببندید و تا نیم ساعت آن را در نیاورید.

پوست زرد خوش طعم و خوش عطر خود را به ظرف مورد علاقه خود منتقل کنید و پس از پوشاندن روی آن را با پودر، پودر پسته یا خلال، بادام و رزماری تزئین کنید.

این دسر زعفرانی مانند سانجا برنج در کشورهای دیگر طرفداران خاص خود را دارد و به عنوان نذری و شیرینی در سفره های مذهبی حضور دارد.

اطلاعات بیشتر: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/

  • ۰۲/۰۶/۲۸
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی