معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

  • ۰
  • ۰


همانطور که می دانید مهاجران و گردشگران ایرانی می توانند بدون ویزا وارد ترکیه شوند و اجازه اقامت 90 روزه یا 3 ماهه در ترکیه را دارند. اما اگر فردی بخواهد بیش از این مدت در ترکیه بماند باید اجازه اقامت ترکیه یا کارت کیملیک ترکیه را دریافت کند. در شرکت مهاجرتی شاهان قصد داریم توضیحاتی در مورد اطلاعات و شرایط اخذ کارت کیملیک ترکیه، مدارک و مراحل لازم برای تمدید کارت کیملیک ترکیه ارائه دهیم.

کارت کیملیک ترکیه چیست؟

کارت کیملیک ترکیه نوعی شناسنامه مشابه کارت ملی ایران است، البته داشتن این کارت به معنای پذیرش شهروندی ترکیه نیست، بلکه به عنوان شهروند ترکیه اجازه سفر دارید. این دنیا. جهان. بر این اساس متقاضیان اجازه اقامت محدود در کشور را خواهند داشت. از طرفی این کارت کیملیک برای افرادی مناسب است که می خواهند به عنوان خارجی سفر کنند و بیش از 3 ماه در ترکیه اقامت داشته باشند که در این مورد به تفصیل توضیح خواهیم داد.

با مشخصات مندرج در کارت کیملیک ترکیه آشنا شوید

نقشه کیملیک ترکیه همان ویژگی های فردی نقشه ملی ایران را دارد. این کارت باید شامل کلیه مشخصات متقاضی شامل نام کامل، تاریخ تولد، ملیت و شماره سریال 11 رقمی به همراه یک عکس باشد. همچنین در پشت این کارت اطلاعاتی مانند نوع اقامت، شهر محل سکونت، تاریخ صدور مجوز اقامت و مدت اعتبار کارت درج شده است. با توجه به تصویر زیر که نمونه کارت کیملیکا ترکیه است.

توجه داشته باشید که اعتبار کارت کیملیک در ترکیه به قصد فرد برای اقامت در این کشور بستگی دارد. مدت اعتبار این کارت از 6 ماه تا 2 سال متغیر است و پس از این مدت اعتبار کارت به پایان می رسد و دارنده کارت باید ترکیه را ترک کند. بنابراین با این کارت، مهاجران خارجی در مدت اقامت خود در کشور هویت مشخصی خواهند داشت.

لازم به ذکر است که شماره کارت کیملیک ویژه متقاضیان می باشد و در صورتی که هر سازمانی در ترکیه شماره شما را وارد سیستم کند کلیه اطلاعات شخصی شما شامل نام و نام خانوادگی، تابعیت اصلی، اقامت ترکیه، شماره تلفن همراه، پدر و نام مادر و غیره نمایش داده خواهد شد. پس سعی نکنید این شغل را به سایر مهاجران بسپارید.

با کارت کیملیک ترکیه از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

کارت تورکو کیملیک دارای کاربردها و کاربردهای زیادی از جمله برای ترکیه است. برای کار در ترکیه باید هویت خود را به کارفرما اعلام و اثبات کنید، در ضمن کارت کیملیک هویت شما را در ترکیه تایید می کند و می توانید در شرکت های معتبری که از آن استفاده می کنند استخدام شوید.

همچنین متقاضیان تحصیل در ترکیه با ارائه کارت کیملیک و اثبات اطلاعات قبلی خود به دانشگاه های ترکیه می توانند با استفاده از اطلاعات این کارت فایل علمی خود را در هر دانشگاهی بارگذاری کنند. برای خرید ملک در ترکیه یک فرد خارجی نیاز به کارت کیملیک دارد تا در هنگام عقد قرارداد بتواند با اطلاعات شخصی خود سند را ثبت و امضا کند.

نحوه دریافت کارت کیملیک از ترکیه

دریافت کارت کیملیک ترکیه از طرق مختلف امکان پذیر است. اما مهاجران خارجی می توانند با اخذ مجوز توریستی، ثبت شرکت در ترکیه، اجاره ملک و یا سرمایه گذاری برای دریافت کارت کیملیک و اخذ اقامت ترکیه اقدام کنند.

اما در عین حال یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت کارت کیملیک در ترکیه، گرفتن اقامتگاه توریستی است. برای اطلاعات بیشتر لطفا مقاله ویزای توریستی ترکیه را بخوانید.

در این راستا متقاضی باید در بدو ورود به ترکیه آپارتمان اجاره کند و با ارائه مدارک لازم برای دریافت این کارت اقدام کند. برای دریافت کارت کیملی ارائه مجوز قانونی و رسمی ثبت شده توسط دفاتر اسناد رسمی الزامی است تا فرآیند صدور کارت بدون مشکل انجام شود.

شرایط اخذ کارت کیملیک در ترکیه

متقاضیان و یا انتخاب یکی از روش های مهاجرت به ترکیه می توانند با ارائه مدارک لازم برای دریافت کارت کیملیک اقدام کنند. در ادامه این مقاله مراحل دریافت آن را ذکر می کنیم.

تکمیل فرم درخواست اقامت به زبان فارسی و انگلیسی در وب سایت وزارت امنیت کشور به نشانی fa.goc.gov.tr

ثبت نام برای مدت دریافت کارت مذکور (تا 3 ماه منقضی می شود)

دریافت شماره سریال یا سریال 11 رقمی از طریق اداره مالیات نزدیک محل سکونت خود در ترکیه

پلمپ اسناد اجاره و ملک در دفاتر اسناد رسمی ترکیه

بنابراین اگر تمامی این مراحل را برای دریافت کارت کیملیک انجام داده اید باید به یکی از شعب مشخص شده مراجعه کرده و پس از دریافت رسید منتظر تایید اداره مهاجرت ترکیه باشید. اگر مجوز اقامت شما توسط اداره مهاجرت تایید شود، کارت کیملیک ترکیه شما از طریق اداره پست برای شما ارسال می شود.

لازم به ذکر است که اتباع خارجی به خصوص ایرانیان که می خواهند در ترکیه زندگی کنند و برای دریافت کارت کیملیک اقدام کنند، طبق قوانین مهاجرتی ترکیه داشتن بیمه نامه برای تمامی افراد مقیم ترکیه الزامی است. در این راستا، متقاضیان اقامت ترکیه باید از تمامی اعضای خانواده تحت تکفل و فرزندان زیر 18 سال آنها از جمله خود محافظت کنند. اگر تصمیم به اخذ اقامت موقت ترکیه گرفته اید، توصیه می کنیم از مشاوران حقوقی آشنا به مسائل حقوقی و قوانین مربوطه کمک بگیرید تا در مدت زمان کوتاهی مسائل حقوقی و مراحل اخذ اقامت موقت ترکیه را بررسی کنید. زمان ممکن و بسیار ارزان انجام دهید.

با انواع کارت کیملیک در ترکیه آشنا شوید

در ترکیه کارت کیملیک یا کارت اقامت ترکیه به دو صورت موقت و دائم برای متقاضیان صادر می شود. در زیر به معرفی هر دو نوع کارت کملاک می پردازیم.

کیملیک موقت: کارت موقت کیملیک در دو رنگ مختلف صادر می شود. صورتی برای متقاضیان اقامت گردشگری ترکیه و آبی برای متقاضیان تجاری در این کشور. این کارت ها با شرایط و روش های خاصی مانند تحصیل، آموزش زبان ترکی، کار و اشتغال، خرید یا اجاره آپارتمان و ... صادر می شود و به عنوان شناسنامه برای متقاضی صادر می شود.

کارت دائمی کیملیک: مهاجران خارجی در صورت اخذ پاسپورت ترکیه و اخذ اقامت این کشور می توانند پس از اتمام اقامت موقت خود برای صدور کارت دائمی کیملیک اقدام کنند.

  • ۰۳/۰۴/۰۹
  • مهسا فرقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی