معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

معرف

معرفی کننده برترین سایتها و صفحات وب

در این سایت خواهید توانست بهترین صفحات وب، سایتها و وبلاگها را مشاهده نمائید. این صفحه به صورت پی در پی بروزرسانی خواهد شد.

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


خرید یک مبل جدید می تواند یک تجربه هیجان انگیز و لذت بخش باشد. با این حال، یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از خرید مبل جدید با آن مواجه شوید، صدایی است که هنگام نشستن یا تغییر وضعیت ایجاد می کند. این صداها که اغلب به صورت صدای جیرجیر مبل شنیده می شوند، می توانند آزاردهنده باشند و لذت استفاده از مبل جدید را از بین ببرند. در این مقاله به بررسی علل ایجاد صدای جدید مبل و راهکارهایی برای رفع این مشکل می پردازیم.

دلایل صدای مبل جدید

پیوستن به قاب مبل

یکی از دلایل اصلی صدای جیرجیر مبل ال، اتصالات و فریم مبل است. در صورتی که اتصالات بین قطعات مبل به درستی انجام نشود یا پیچ و مهره ها به درستی سفت نشده باشند، احتمال ایجاد صدا در هنگام استفاده از مبل بسیار زیاد است. این مشکل به خصوص در مبل های L که طراحی آن ها پیچیده تر است به چشم می خورد. اسکلت مبل که معمولاً از چوب یا فلز ساخته می شود باید به گونه ای ساخته شود که همه قسمت ها محکم و محکم به هم متصل شوند.

استفاده از مواد نامناسب

یکی دیگر از دلایل صدای مبل می تواند استفاده از مواد بی کیفیت در ساخت مبل باشد. مواد چوبی با کیفیت پایین، فلزات ضعیف یا فوم هایی که به مرور زمان فشرده می شوند می توانند باعث ایجاد صدای مبل شوند. به عنوان مثال، اگر از چوب نازک و ضعیف برای ساخت قاب مبل استفاده شود، این چوب ها ممکن است به مرور زمان خم شوند و هنگام نشستن یا حرکت روی مبل، خش ایجاد کنند.

هیچ قطعه ای وجود ندارد

گاهی اوقات قسمت های مختلف مبل به درستی جا نمی شوند و این امر می تواند منجر به جیرجیر شود. اگر قطعات چوبی یا فلزی به طور کامل به هم متصل نشده باشند یا اگر قطعات به درستی جا نشوند، قطعات می توانند در مقابل هم حرکت کنند و هنگام استفاده از مبل صدا ایجاد کنند.

فوم غیر فشرده

در برخی موارد فوم داخل مبل کاملا فشرده نمی شود و باعث افتادگی مبل می شود. این فوم در هنگام ساخت مبل به طور کامل فشرده نمی شود و به مرور زمان فوم شروع به فشرده شدن می کند که با استفاده مکرر از مبل می تواند با تولید صدا همراه باشد. این مشکل در مبل هایی با فوم نرم و انعطاف پذیر بیشتر دیده می شود.

شیب مبل

قرار دادن مبل بر روی سطح ناهموار امکان ایجاد صدا از مبل را افزایش می دهد. در این حالت فشار وارد بر فریم مبل به طور یکنواخت توزیع نمی شود و همین امر باعث ایجاد ترک می شود. این مشکل به خصوص در مبل های L که دارای چندین بخش مختلف هستند مشهود است.

روش های جدید برای بهبود صدای مبل

روابط را تقویت کنید

یکی از اولین اقداماتی که می توانید برای تعمیر مبل جیرجیر انجام دهید، سفت کردن اتصالات و پیچ های مبل است. اطمینان حاصل کنید که تمام پیچ ها و مهره ها محکم هستند و اتصالات شلی وجود ندارد. همچنین اگر مبل شما دارای اتصالات چوبی است می توانید از چسب های مخصوص چوب برای افزایش استحکام اتصالات استفاده کنید.

از روان کننده استفاده کنید

اگر صدای مبل بر اثر اصطکاک قطعات فلزی یا چوبی ایجاد می شود، می توانید از روان کننده های مخصوص استفاده کنید. این روان کننده ها به کاهش اصطکاک بین قطعات و جلوگیری از سایش کمک می کنند. برای مثال می توانید از اسپری مخصوص روغن چوب یا روان کننده برای کاهش صدای مبل خود استفاده کنید.

موقعیت مبلمان را تغییر دهید

اگر مبل شما روی سطح ناهمواری قرار دارد، می توانید موقعیت مبل را تغییر دهید یا از پایه های مخصوص برای تراز کردن مبل استفاده کنید. این عمل می تواند به توزیع یکنواخت فشار روی قاب مبل کمک کند و از ایجاد صدا در مبل جلوگیری کند.

برای افزایش قدرت سیستم

اگر صدای مبل به دلیل ضعیف بودن فریم مبل است می توانید از تقویت کننده های مخصوص برای افزایش استحکام قاب استفاده کنید. این آرماتورها معمولاً از فلز یا چوب ساخته می شوند و برای جلوگیری از خم شدن و جابجایی قطعات به چارچوب مبل اضافه می شوند.

فوم داخلی را تعویض کنید.

اگر تورم مبل به دلیل عدم تورم در پاکت است، می توانید فوم قدیمی را با فوم جدید و با کیفیت بهتر جایگزین کنید. این فرآیند می تواند صدای مبل را کاهش دهد و راحتی آن را افزایش دهد.

انتخاب یک مبل با کیفیت برای جلوگیری از صدای مبل

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از صدای مبل، انتخاب مبل های باکیفیت است که از مواد مرغوب ساخته شده اند. مبل های ال که به دلیل طراحی خاص نیاز به استحکام و دقت ساخت بیشتری دارند باید از مواد مرغوب و با استفاده از آخرین تکنولوژی ساخته شوند تا مبل صدا ایجاد نکند.

نتیجه گیری

صدای مبل مشکل رایجی است که ممکن است هنگام خرید مبل جدید با آن مواجه شوید. این صداها که معمولاً شبیه به صدای جیر جیر هستند، می توانند ناشی از مشکلاتی مانند اتصالات نامناسب، استفاده از مواد نامناسب و یا فشرده نشدن کف داخل آن باشند. با رعایت نکات و راهکارهای ارائه شده در این مقاله، می توانید از ساییدگی مبل جلوگیری کنید و بیشترین بهره را از مبل خود ببرید.

معرفی درخت تانیل

در نهایت اگر به دنبال مبلمان با کیفیت و بدون صدای مبل هستید، چوب تانیل یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. تنیل چوب با سال ها تجربه در زمینه مبلمان و خدمات چوبی محصولاتی با طرح های متنوع و کیفیت بالا به شما ارائه می دهد که می تواند نیازهای متفاوت شما را برآورده کند. اگر به دنبال مبل هایی با کیفیت و مقاوم و بدون صدای مبل هستید محصولات چوبی تانیل انتخابی مناسب و مطمئن برای شما خواهد بود.
 

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰


تشعشعات مایکروویو امواجی است که دستگاه ایجاد می کند و برای پختن یا گرم کردن غذا استفاده می شود.

برای دقیق و علمی بودن باید بدانید که تشعشعات رادیویی یا RF شامل امواج رادیویی و امواج مایکروویو هستند که در انتهای طیف الکتریکی قرار دارند و انرژی فرکانس بسیار پایینی دارند.

این نوع پرتوها یونیزه نیستند و انرژی آنها برای حرکت یا ارتعاش اتم ها در اطراف مولکول استفاده می شود، بنابراین با حرکت دادن مولکول های ماده، تابش باعث افزایش دما و در نتیجه گرم شدن آن می شود.

بد نیست بدانید که یونیزاسیون به حذف ذرات باردار مانند الکترون ها از موادی اطلاق می شود که برای غذا مناسب نیستند. و جالب است که تابش مایکروویو انرژی کافی برای یونیزه کردن ماده را ندارد.

همچنین این نوع اشعه به بافت نفوذ کرده و باعث سرطان می شود.

آیا تشعشعات مایکروویو می تواند پشه ها را از بین ببرد؟

به طور کلی پاسخ این سوال منفی است زیرا نوع اشعه به کار رفته در این دستگاه با تشعشعات سرطان زا مانند اشعه ایکس متفاوت است.

در قسمت قبل اشاره کردیم که تشعشعات مایکروویو از تشعشعات RF تشکیل شده است که انرژی بسیار کمتری نسبت به سایر پرتوهای غیریونیزان مانند نور مرئی یا فروسرخ دارد.

اما انرژی این پرتوها از پرتوهایی با فرکانس یکسان یعنی پرتوهای ELF بیشتر است

مواد غذایی رادیواکتیو می توانند مقادیر زیادی آب را جذب کنند، اما همچنین می توانند باعث تولید گرما شوند.

در واقع می توان گفت که تشعشع نمی تواند باعث سرطان شود یا به DNA سلول ها آسیب برساند، اما نگرانی در مورد اشعه غیراستریل کننده به طور کامل برطرف نشده است، زیرا ممکن است اثرات بیولوژیکی داشته باشد.

آیا غذای مایکروویو مضر است؟

متاسفانه این تصور غلط وجود دارد که غذای گرم شده یا پخته شده در مایکروویو برای سلامتی انسان مضر است و استفاده از این وسیله به دلیل تولید امواج خطرناک است اما اصلا اینطور نیست!

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد امواجی که امواج مایکروویو تولید می کنند امواج رادیویی با فرکانس پایین و پرانرژی هستند که باعث حرکت و ارتعاش مولکول های آب در غذا می شوند و این حرکت مولکولی باعث گرم شدن غذا می شود.

باید بدانید که اشعه هایی مانند اشعه ایکس یا گاما پرتوهای مضری هستند که باعث سرطان و تولید مواد رادیواکتیو می شوند و نه پرتوهای رادیویی. ما داریم کار می کنیم، آنها آزاد می شوند!

زیرا غذاهای پخته شده در مایکروویو برای سلامتی مضر نیستند.

همچنین توجه داشته باشید که وقتی مایکروویو خاموش است، هیچ تشعشعی از خود ساطع نمی کند. ضمناً در حین پخت تا زمانی که درب دستگاه باز است، نور از دستگاه ساطع نمی شود، بنابراین استفاده از مایکروویو هیچ آسیبی به سلامت انسان وارد نمی کند.

تشعشعات مایکروویو می تواند روی چشم ها تأثیر بگذارد

اگرچه با توجه به موارد ذکر شده به این نتیجه رسیدیم که تشعشعات مایکروویو برای انسان خطرناک نیست، اما باید توجه داشت که این اشعه می تواند به چشم آسیب برساند. چشم یکی از ضعیف ترین اعضای بدن انسان است و به دلیل کمبود رگ های خونی نمی تواند گرما و استرس سلولی را از بین ببرد. بنابراین توصیه می شود زمانی که مایکروویو روشن است و تشعشع تولید می کند به آن نگاه نکنید. و جای خوبی را در آن نگه دارید. همچنین تمام اعضای خانواده به خصوص کودکان را به خاطر بسپارید، زیرا این امر می تواند برای آنها دردسرهای زیادی ایجاد کند.

خطرات امواج رادیویی و مایکروویو برای انسان چیست؟

اگرچه اشعه ایکس و پرتوهای گاما مولکول ها و اتم ها را یونیزه می کنند، اما به دلیل واکنش هایی که در بافت انسان ایجاد می کنند، به آنها پرتوهای سرطان زا می گویند. با این حال، تشعشعات رادیویی و مایکروویو تحت هیچ شرایطی نمی توانند بدن انسان را یونیزه کنند. بنابراین نباید اثرات پرتوهای یونیزان را برای تشعشعات رادیویی و مایکروویو در نظر گرفت.

چگونه از قرار گرفتن در معرض اشعه مایکروویو جلوگیری کنیم

در واقع هیچ راهی برای حل این مشکل وجود ندارد و شما همیشه در معرض امواج رادیویی مانند مایکروویو خواهید بود. منابعی که امواج رادیویی تولید می کنند و هر روز با آنها سروکار دارید عبارتند از:

سیگنال های رادیویی و سیگنال های تلویزیونی

سیگنال های ارسال شده از تلفن های بی سیم، تلفن های همراه، دکل های همراه، تلفن های ماهواره ای و رادیوهای دو طرفه.

و

بلوتوث

اسکنرهای میلیمتری

در…

در این میان مایکروویو یکی از هزاران دستگاهی است که امواج رادیویی تولید می کند که ما در معرض آن هستیم، اما برای اینکه در معرض این امواج قرار نگیریم، به خصوص در سمت مایکروویو، تنها راه حلی وجود دارد، یعنی. 1.5 از دستگاه دور بمانید و به ظروف غذا که در اجاق مایکروویو می چرخند نگاه نکنید.

پایان همه چیز در مورد تشعشعات مایکروویو

به طور کلی در مقاله همه چیز در مورد تشعشعات مایکروویو متوجه شدیم که امواج مایکروویو امواج رادیویی هستند که نسبت به امواج رادیواکتیو X و گاما برای سلامتی انسان کمتر خطرناک هستند. این امواج انرژی لازم را برای حرکت مولکولی در غذا فراهم می کنند و می توانند باعث ایجاد گرما در آن شوند. اگرچه این امواج خطرناک نیستند، اما می توانند برای چشم انسان مضر باشند و به آن آسیب برسانند.

با این حال، با گذشت زمان و بسته به شرایط، تشعشعات می تواند برای انسان مضر باشد. حتی اشعه خورشید نیز در درازمدت می تواند باعث سرطان پوست شود، اما مایکروویو برای گرم کردن غذا هیچ اثر منفی ندارد و سرطان زا نیست.
برای بهره مندی از خدمات پس از فروش ماکروفر بوش به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-ماکروفر-بوش/

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰

متن آهنگ سینا پارسیان قطار 2

داری در ﻣﻴﺮی از ﭼﻰ ﻣﮕﻪ دﻧﻴﺎ ﻗﻔﺲ ﻧﻴﺴﺖ
ﻗﻔﺲ ﻣﻌﻠﻮﻣﻪ از اﺳﻤﺶ دﻳﮕﻪ ﻓﺮار ﻧﺪاره
ﭼﻘﺪ ﻣﻴﺠﻨﮕﻰ ﺑﺲ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﻪ دﻧﻴﺎ ﻗﻔﺲ ﻧﻴﺴﺖ
اﺳﻴﺮ ﺧﺎک زﻧﺪون ﺑﻮدن اﻓﺘﺨﺎر ﻧﺪاره
ﻗﺮاره ﭼﻰ ﺑﻤﻮﻧﻪ از اﻳﻦ ﺷﺎﻋﺮ ﺗﻮ ﻳﺎدت
از اﻳﻦ ﺷﺎﻋﺮ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺧﺎک دﻟﺖ ﻣﺰار ﻧﺪاره
ﻣﻦ از ﭼﺸﻢ ﺧﻮدم ﺗﺎ ﻧﮕﺎﻫﺖ رﻳﻞ ﭼﻴﺪم
ﻛﻪ ﺑﺮﮔﺮدی وﻟﻰ دﻳﺪم ﭼﺸﺎت ﻗﻄﺎر ﻧﺪاره
ﺑﺮﮔﺮد ﺑﻪ دﻟﻰ ﻛﻪ ﺧﻮﻧﺘﻪ ﺑﻪ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻫﻨﻮز ﻣﺜﻞ ﻗﺒﻞ دﻳﻮوﻧﺘﻪ
ﭼﻤﺪوﻧﺘﻮ ﭘﺮ ﻛﻦ از روزای ﺧﻮﺑﻤﻮن ﺑﻴﺎ ﺗﺎ ﻫﻨﻮز ﻗﻄﺎر اﺷﮏ رو ﮔﻮﻧﺘﻪ
ﺻﺪﺗﺎﭘﺎﻳﻴﺰ اوﻣﺪه ﺻﺪﺗﺎ زﻣﺴﺘﻮن رﻓﺘﻪ
از ﺗﻮ آﻏﻮش رﮔﺎم ﻳﻪ ﻋﺎﻟﻤﻪ ﺧﻮن رﻓﺘﻪ
ﻛﻠﻰ ﺑﺎرون زده ﻛﻪ ﺳﺮ زده ﺧﻴﺴﻢ ﻛﺮده
از اﻳﻦ ﺧﻮﻧﻪ ی ﺳﺎﻛﺖ ﻛﻠﻰ ﻣﻬﻤﻮن رﻓﺘﻪ
زﻧﺪﮔﻰ رو رﻳﻞ ﺗﻜﺮار اﻳﻨﺪﻓﻌﻢ ﺷﺒﻴﻪ
ﻫﺮﺑﺎر ﻫﺮﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﺳﺨﺖ ﺑﺪﻳﺖ اوردم اﺳﻮن رﻓﺘﻪ
ﻧﻔﺴﻢ ﺑﻮدی و رﻓﺘﻰ ﻧﻔﺴﺖ ﻣﮕﻪ ﻧﺒﻮدم
ﺧﻴﻠﻰ وﻗﺘﻪ ﻛﻪ ﻫﻮا از رﻳﻪ ﻫﺎﻣﻮن رﻓﺘﻪ

ﺑﺮﮔﺮد ﺑﻪ دﻟﻰ ﻛﻪ ﺧﻮﻧﺘﻪ ﺑﻪ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻫﻨﻮز ﻣﺜﻞ ﻗﺒﻞ دﻳﻮوﻧﺘﻪ
ﭼﻤﺪوﻧﺘﻮ ﭘﺮ ﻛﻦ از روزای ﺧﻮﺑﻤﻮن ﺑﻴﺎ ﺗﺎ ﻫﻨﻮز ﻗﻄﺎر اﺷﮏ رو ﮔﻮﻧﺘﻪ

https://musicdel.ir/%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1%DB%B2-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%86/

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰

آزمون تافل چیست؟


تافل چیست؟ آزمون تافل در کنار سایر آزمون های زبان مانند IELTS، duolingo، pte و ... یکی از معتبرترین آزمون ها برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراد در سراسر جهان است.

این آزمون توسط موسسه ets برگزار می شود و از سال 1964 شروع به کار کرده است.

مدرک تافل در بیش از 137 کشور و 9000 دانشگاه در سراسر جهان معتبر است. آزمون تافل در دو نسخه ارائه می شود: TOEFL iBT و TOEFL Essentials.

TOEFL iBT به دو صورت Sentry و Home Edition ارائه می شود (توضیحات کامل آزمون تافل نسخه خانگی را می توانید در اینجا بخوانید). هر دو آزمون از نظر سطح سختی و نوع سوالات و همچنین ساختار آزمون و حتی هزینه آزمون یکسان هستند و تنها تفاوت آن در این است که نگهبانی تافل در مراکز آزمونی مانند مرکز حافظ و مرکز امیر بهادر و تافل برگزار می شود. نسخه خانگی در خانه یا در اتاق آزمایش انجام می شود.

در مرکز آزمون، نظارت بر آزمون یکی از وظایف مرکز آزمون است و میهمانان و مهمانان بسیاری از بخش های مختلف در این مرکز حضور یافته و بر عملکرد آزمون نظارت می کنند. اما در تست نسخه خانگی این کنترل آنلاین بوده و با استفاده از سایت تست مانیتور می شود.

ساختار آزمون تافل Home Edition


تافل iBT از چهار بخش ریدینگ، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن تشکیل شده است. هر مهارت دارای 30 امتیاز در مجموع 120 امتیاز است.

Reading: تافل iBT با Reading شروع می شود بخش Reading آزمون شامل دو متن و 20 سوال است.

Listening: سی و شش دقیقه برای لیسنینگ در آزمون تافل اختصاص داده شده است. این مهارت دارای دو بخش است. بخش اول شامل مکالمه و سخنرانی است. و قسمت دوم گفتگو و سخنرانی است. در مجموع 28 سوال در آزمون شنیداری وجود دارد. تعداد سوالات مکالمه 5 سوال و سخنرانی هر کدام 6 سوال می باشد.

Speaking: یکی از تفاوت های اصلی تافل با سایر آزمون های زبان از جمله آیلتس، صحبت کردن است. تافل Speaking از آزمون اصلی جدا نیست و چهار مهارت به طور همزمان مورد آزمایش قرار می گیرند، در حالی که IELTS یا OET Speaking به طور جداگانه از آزمون اصلی در تاریخ و زمان متفاوتی تست می شوند.

مکالمه تافل دارای چهار بخش است و بعد از هر سوال زمان برای فکر کردن وجود دارد. و باید جواب بدی شما 15 ثانیه فرصت دارید تا فکر کنید و بر اساس سوال اول پاسخ دهید. به سوال دوم و سوم 30 ثانیه برای تفکر و جمع بندی و یک دقیقه برای پاسخ دادن داده می شود. برای سوال چهارم 20 ثانیه فرصت فکر کردن و 1 دقیقه برای پاسخ دادن خواهید داشت.

رایتینگ: بخش رایتینگ تافل مهارت های نوشتاری را ارزیابی می کند و از دو وظیفه تشکیل شده است. برای نوشتن قسمت اول 20 دقیقه و برای نوشتن قسمت دوم 10 دقیقه فرصت خواهید داشت. قسمت رایتینگ تافل چه در مرکز و چه در نسخه خانگی باید تایپ شود و قابل تایپ نیست. شرکت کنندگان در آزمون تافل باید در این بخش از آزمون مهارت های تایپ دقیق و سریع را آموزش ببینند.

ثبت نام در آزمون تافل

برای ثبت نام در آزمون تافل باید به ets.org مراجعه کرده و در آنجا ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این آزمون به شناسه انگلیسی معتبر نیاز دارید. . می توانید پاسپورت، کارت ملی یا گواهی ثبت نام تهیه کنید. لازم به ذکر است که اگر شناسنامه شما کارت ملی یا گواهی است، در روز آزمون باید ترجمه رسمی آن را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشید.

مدت اعتبار سند هویتی نباید تمام شده باشد. در ادامه می توانید کلیپ ضبط آزمون تافل را مشاهده کنید. هزینه ثبت نام برای هر کشور متفاوت است و در ایران 265 تومان می باشد. برای ثبتنام جی آر ای هو ادیشن کلیک کنید.


تفاوت بین TOEFL Home Edition و TOEFL Sentry چیست؟

TOEFL iBT در دو حالت Sentry و Home Edition انجام می شود (توضیحات کامل تافل را می توانید در اینجا بخوانید). هر دو آزمون از نظر سختی و نوع سؤال، ساختار آزمون و هزینه آزمون مشابه هستند، تنها تفاوت این است که تافل Sentry در مراکز آزمون و تافل Home Edition در منزل یا محل کار آزمون دهنده انجام می شود.

هزینه آزمون تافل (خرید کوپن تافل) چقدر است؟

قیمت این آزمون در کشورهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال در ترکیه قیمت این آزمون 185 دلار و در ایران آزمون تافل که در مرکز برگزار می شود و آزمون تافل نسخه محلی هر دو 265 دلار است. برای تهیه کوپن آزمون TOFLY می توانید کد کوپن را از سازمان سنجش خریداری کنید و یا می توانید کوپن آزمون را از طریق تبادل آنلاین مانند کوپن ویزای شریف مانند سایر آزمون ها مانند GER و JIMET تهیه کنید.

توجه داشته باشید که واچر را باید به موقع خریداری کنید، در صورتی که بیش از یک هفته قبل بخواهید در آزمون شرکت کنید باید 40 دلار بیشتر بپردازید. تغییر زمان حداقل 5 روز قبل از امتحان با هزینه 60 دلار امکان پذیر است.

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰


ابتدا توجه داشته باشید که مقاله شامل 12 فیلم و سریال در مورد هک و هکرها می باشد. شناسایی بهترین مستندها، فیلم ها و سریال های مرتبط با هک و امنیت (ایرانی و خارجی) منتشر شده در سایت هکفا، به طور کلی تنها چند فیلم پرطرفدار را به شما معرفی کرده ایم، اما در این مقاله به طور کلی می توان گفت که تمامی فیلم درباره هک، سری یا چهار داده A مطابق با هک و امنیت به شما اطلاع خواهم داد.

کفش (1992)

Mārtiņš Bišop رئیس تیمی از کارشناسان متخصص در تست های امنیتی است. وقتی ماموران دولتی او را باج خواهی می کنند تا یک جعبه سیاه فوق سری را بدزدد، تیمش خود را در یک بازی خطرناک می بیند. این فیلم نشان می دهد که گروهی از کارشناسان امنیتی چگونه با دولت باج می گیرند.

Citizenfour (2014)

این فیلم زندگی ادوارد اسنودن را به شما نشان می دهد. پس از اینکه لورا پویتراس ایمیل های رمزگذاری شده ای را از شخصی دریافت می کند که اطلاعاتی در مورد برنامه های نظارت مخفی عظیم دولت دارد، او و گزارشگر گلن گرینوالد به هنگ کنگ سفر می کنند تا با افشاگر، ادوارد اسنودن، ملاقات کنند.

شمشیرزن (2001)

گابریل شر، یک جاسوس، به استنلی فرصتی برای هک کردن مقدار زیادی از بودجه غیرقانونی دولتی به هکر رایانه ای مشروط شده برای بازسازی آینده خود می دهد. یک واحد ضد تروریستی مخفی به نام سلول سیاه، به رهبری گابریل شیر، برای کمک به جنگ آنها علیه تروریسم بین المللی پول می خواهد، اما همه چیز قفل شده است.

آقای ربات (آقای ربات 2015-2019)

تا به حال جذاب ترین و بهترین سریال هک و امنیتی سریال Mr. ربات. تاکنون 4 فصل از این سریال منتشر شده است. الیوت، یک مهندس امنیت سایبری جوان باهوش اما بسیار بی‌ثبات و هکر هوشیار، در حالی که او و متحدان مخفی‌اش تلاش می‌کنند شرکت فاسدی را که در آن کار می‌کند، سرنگون کنند، به یک شخصیت کلیدی در یک بازی پیچیده سلطه جهانی تبدیل می‌شود.

حذف در سال 2000

این فیلم بر اساس داستان دستگیری هکر معروف کوین میتنیک ساخته شده است.

الگوریتم ها (Algoritm 2014)

یک هکر مستقل یک برنامه کامپیوتری مخفی دولتی را کشف می کند. وارد برنامه می شود و انقلاب را رهبری می کند.

دیپ وب (دیپ وب 2015)

این مستند به بزرگترین ایجاد بازار سیاه آنلاین "جاده ابریشم"، نحوه ایجاد و محاکمه و دستگیری آن می پردازد.

بازی‌های جنگی (1983)

هکر دانشجو درب پشتی کامپیوتر نظامی را پیدا کرد. در جستجوی بازی های جدید، او به طور ناخواسته یک زرادخانه هسته ای و احتمالا شروع جنگ جهانی سوم را فعال می کند.

هکرها (هکرها، 1995)

این فیلم بر اساس برخی کتاب‌های واقعی و برخی چیزهای واقعی، گروهی از هکرهای نوجوان را دنبال می‌کند که شواهدی دال بر اختلاس جمعی کشف می‌کنند.

Blackhat (2015)

هکر نیک زمانی از زندان آزاد می شود که کدی که ایجاد کرده به یک حمله تروریستی مرتبط شود. وقتی پلیس سعی می کند کمک کند، درگیری بین آمریکا و چین آغاز می شود.

شبکه (1995)

یک برنامه نویس کامپیوتر به طور تصادفی با توطئه ای برخورد می کند که زندگی خود و اطرافیانش را در خطر جدی قرار می دهد.

ما اسرار را می دزدیم: داستان ویکی لیکس (2013)

مستندی که جزئیات ایجاد وب سایت جنجالی جولیان آسانژ را نشان می دهد، که به بزرگترین نقض امنیتی در تاریخ ایالات متحده کمک کرد.

I-Fifth Estate (2013)

دو بنیانگذار ویکی لیکس به عنوان نگهبان عمل می کنند و اطلاعات حساس را در اختیار جهان قرار می دهند. با این حال، مشکل زمانی به وجود می آید که آنها به اسناد طبقه بندی شده مربوط به جامعه اطلاعاتی ایالات متحده دسترسی پیدا کنند.

پسر خود اینترنت: داستان آرون شوارتز (2014)

داستانی واقعی بر اساس زندگی آرون سوارتز، او یک برنامه نویس کامپیوتر، کارآفرین، نویسنده، سازمان دهنده سیاسی و هکر اینترنتی آمریکایی بود.

جنگ هکرها 2014

نگاهی به نبرد پرمخاطره بر سر سرنوشت اینترنت، آزادی و حریم خصوصی. داستان‌های تحریک‌آمیز از ترول آنارشیک اندرو «ویو» اورنهایمر، اعجوبه هک جرمی هاموند و روزنامه‌نگار آتش‌زای گاردین بارت براون.

Tron: Legacy (Tron: Legacy 2010)

پسر یک طراح دنیای مجازی پدرش را دنبال می کند و وارد دنیای دیجیتال طراحی شده توسط پدرش می شود. او با موجودی فاسد پدرش و دوستی منحصر به فرد که در دنیای دیجیتال متولد شده است آشنا می شود.

شبکه اجتماعی (2010)

مارک زاکربرگ، دانشجوی دانشگاه هاروارد که سایت شبکه اجتماعی موسوم به فیس بوک را ایجاد کرده است، توسط دو برادر که ادعا می کنند ایده او بوده و از سوی همکارانی که بعداً کسب و کار را ترک کرده اند، شکایت کرده است.

فایروال (فایروال 2006)

یک کارشناس امنیتی مجبور می شود برای پرداخت دیه خانواده اش از بانکی که از آن محافظت می کند سرقت کند.

ماتریکس (نسخه ماتریکس 1999-2021)

یک هکر رایانه از شورشیان مرموز در مورد ماهیت واقعی واقعیت و نقش آنها در مبارزه با حاکمانشان می آموزد. شهر انسانی صهیون در برابر تهاجم ماشینی عظیم دفاع می کند در حالی که نئو در یک جبهه دیگر برای پایان دادن به جنگ و مامور سرکش اسمیت همزمان می جنگد.

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰


قبرس شمالی مکانی زیبا و جذاب برای زندگی است. این منطقه با شخصیت زیاد، تاریخ غنی و فرهنگ های مختلف، جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد و با اجاره یا خرید ملک، مکانی ایده آل برای سفر و اقامت در قبرس است. اگر قصد سفر و اقامت در قبرس شمالی را دارید، باید بدانید که این منطقه دارای سیستم سیاسی مجزا است و از دو کشور مجزا با قبرس جنوبی تشکیل شده است.

قبرس شمالی دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که می توانید با بازدید از بازارها، موزه ها و مکان های تاریخی آن را کشف کنید.

درباره قبرس:

قبرس کشوری جزیره ای در شرق مدیترانه است. این کشور از دو بخش اصلی تشکیل شده است: قبرس شمالی و قبرس جنوبی. قبرس شمالی تنها توسط ترکیه به عنوان یک کشور مستقل و تنها توسط ترکیه به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شده است. قسمت جنوبی قبرس جمهوری قبرس نامیده می شود و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت قبرس شمالی لفکوشا و پایتخت قبرس جنوبی نیکوزیا است.

قبرس تاریخی غنی دارد و قدمت سکونت در این منطقه به دوران باستان باز می گردد. امپراتوری هایی مانند آشوری ها، مصری ها، رومی ها و انگلیسی ها این کشور را فتح کردند. پس از استقلال از بریتانیا در سال 1960، تنش هایی بین اقلیت های یونانی و ترک زبان جزیره ایجاد شد. این بحران به جنگ قبرس ترک ها در سال 1974 منجر شد که جزیره را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرد.

شرایط اقامت در قبرس چیست و به چه چیزهایی نیاز دارید؟

شرایط اقامت در قبرس با ملک اجاره ای ممکن است بسته به ملیت و اهداف شما متفاوت باشد. اما به طور کلی، برای اقامت در قبرس شمالی به موارد زیر نیاز دارید:

ویزا: برخی از کشورها می توانند بدون ویزا به قبرس شمالی سفر کرده و برای مدت معینی اقامت داشته باشند. اما برای اقامت طولانی مدت نیاز به ویزا یا اجازه اقامت دارید.

مدارک شناسایی: باید مدارک شناسایی معتبر مانند گذرنامه با حداقل مدت اعتبار همراه داشته باشید.

تأیید مالی: برای اثبات اینکه می توانید در قبرس شمالی استطاعت مالی داشته باشید، ممکن است مدارک مالی خاصی مانند حساب بانکی یا گواهی اشتغال و درآمد مورد نیاز باشد.

پذیرش تحصیل یا کار: اگر می خواهید در قبرس شمالی تحصیل یا کار کنید، باید از یک موسسه یا کارفرمای محلی پذیرش تحصیل یا کار داشته باشید.

بیمه مسافرتی: ممکن است از شما خواسته شود که بیمه مسافرتی معتبر ارائه دهید تا در صورت بروز مشکل در طول اقامت از شما محافظت کند.

شرایط اجاره خانه در قبرس چیست؟

هنگام اجاره ملک، شرایط زندگی در قبرس به توافق بین مالک و مستاجر بستگی دارد، اما به طور کلی، هنگام اجاره ملک، موارد رایج در این زمینه وجود دارد:

قرارداد اجاره: قرارداد اجاره کتبی بین موجر و مستاجر منعقد می شود که شرایط اجاره، مدت، اجاره و حقوق و تعهدات طرفین را مشخص می کند.

نرخ اجاره: نرخ اجاره ممکن است متفاوت باشد و به کیفیت ملک، موقعیت جغرافیایی، امکانات موجود و دوره اجاره بستگی دارد.

ودیعه: برخی از مالکان ممکن است مستاجران را ملزم به واریز وثیقه کنند که در صورت خسارت یا عدم پرداخت به موقع اجاره بها در پایان مدت اجاره به مستاجر عودت داده می شود.

تعمیرات و نگهداری: عموماً تعمیرات جزئی بر عهده مستاجر است، اما تعمیرات اساسی و نگهداری ساختمان به عهده مالک است.

استفاده از امکانات: در برخی موارد ممکن است مالک اجاره ساختمان را با استفاده از امکانات دیگری مانند پارکینگ، آسانسور یا استخر در نظر بگیرد.

مدت اجاره: مدت اجاره با توافق طرفین تعیین می شود و می تواند اجاره کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.

قبل از امضای هر قرارداد اجاره، بهتر است با یک دستیار حقوقی یا یک متخصص مستقل املاک مشورت کنید تا مطمئن شوید که شرایط اجاره ملک با حقوق شما مطابقت دارد و تمام جزئیات قرارداد گنجانده شده است. ضمناً کلیه مسائل مربوط به اجاره بها و پرداخت و دریافت اجاره بها به صورت مکتوب در قرارداد حل و فصل شود تا احتمال اختلافات بعدی کاهش یابد.

مزایای اقامت در قبرس با اجاره ملک چیست؟

«زندگی در قبرس از طریق اجاره ملک» مزایای زیادی دارد که در زیر می توان به آن اشاره کرد:

زندگی در محیطی آرام و دلپذیر: زمانی که ملکی را در قبرس اجاره می کنید، می توانید در محیطی آرام و دلپذیر زندگی کنید. زیبایی طبیعی قبرس، سواحل آرام و آب و هوای مطبوع این منطقه بهترین شرایط را برای یک زندگی راحت و پربار فراهم می کند.

آزادی و انعطاف بیشتر: اگر ملکی را اجاره کنید، به راحتی می توانید زندگی خود را سازماندهی کنید. شما مجبور نیستید ملک بخرید و در صورت تمایل می توانید به مکان دیگری نقل مکان کنید.

کاهش هزینه های اقامت: می توانید با اجاره خانه در قبرس به جای جستجوی اقامت ارزان در هتل، هزینه های اقامت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، به خصوص اگر قصد دارید برای مدت طولانی در قبرس بمانید.

امکانات پیش فرض: با اجاره خانه می توانید خانه ای با امکانات رفاهی مورد نظر خود مانند تهویه مطبوع، پارکینگ، آسانسور و سایر امکاناتی که نیاز شما را برآورده می کند، انتخاب کنید.

تجربه محلی را تقویت کنید: با زندگی در جایی که مردم محلی زندگی می کنند، می توانید فرهنگ، زبان و شیوه های زندگی محلی را بیاموزید و فرهنگ جدیدی را تجربه کنید.

درآمد احتمالی از اجاره: اگر ملک اجاره ای شما در یک منطقه توریستی قرار دارد، می توانید آن را به عنوان اجاره تعطیلات به گردشگران اجاره دهید و درآمد کسب کنید.

همچنین برای استفاده کامل از مزایای زندگی در ملک اجاره ای، بهتر است قبل از تصمیم گیری، بازار املاک قبرس را به طور کامل مطالعه کنید و با مشاوران و وکلای مورد اعتماد املاک مشورت کنید.
 

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیزل ژنراتور یکی از مهم ترین و پرکاربردترین دستگاه ها در صنعت برق است که در شرایط مختلف به عنوان منبع تغذیه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه که ترکیبی از یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی است، قادر است انرژی مکانیکی حاصل از احتراق سوخت دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. در این مقاله نگاهی دقیق به دیزل ژنراتور، اجزای آن، نحوه کار، کاربردها و مزایا و معایب آن خواهیم داشت.

ساختار و اجزای اصلی یک دیزل ژنراتور

1. موتور دیزل. قلب موتور دیزل ژنراتور است که وظیفه تبدیل انرژی شیمیایی سوخت را به انرژی مکانیکی بر عهده دارد. موتورهای دیزلی بر اساس اصل اشتعال تراکمی کار می کنند که در آن هوای فشرده در سیلندر سوخت دیزل را مشتعل می کند. برای خرید دیزل ژنراتور به سایت دیزل ژنراتور کاشانی مراجعه کنید.

2. ژنراتور (آلترناتور): این قسمت وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی تولید شده توسط موتور دیزل را به انرژی الکتریکی بر عهده دارد. ژنراتورها معمولاً از نوع سنکرون هستند که قادر به تولید جریان متناوب با فرکانس و ولتاژ ثابت هستند.

3. سیستم سوخت: شامل مخزن سوخت، پمپ بنزین، فیلترها و نازل ها می باشد که وظیفه تغذیه و تزریق سوخت به سیلندرها را بر عهده دارند.

4. سیستم خنک کننده: برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور از سیستم خنک کننده استفاده می شود که معمولاً شامل رادیاتور، پمپ آب و خنک کننده می باشد.

5. سیستم روغن کاری: سیستم روغن کاری برای کاهش اصطکاک و جلوگیری از سایش قطعات متحرک موتور استفاده می شود.

6. سیستم کنترل و نظارت: این سیستم عملکرد دیزل ژنراتور را کنترل می کند، فرکانس و ولتاژ خروجی را تنظیم می کند و پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار روغن و سطح سوخت را کنترل می کند.

7. شاسی و قاب محافظ: تمامی قطعات موتور بر روی یک شاسی بلند فولادی نصب می شوند و معمولا برای کاهش صدا و محافظت در برابر عوامل محیطی با یک قاب محافظ پوشانده می شوند.

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

مرحله اول ورودی: پیستون به سمت پایین حرکت می کند و هوا را از طریق دریچه ورودی به داخل سیلندر می کشد.

2. فاز تراکم: پیستون به سمت بالا حرکت می کند و هوا را متراکم می کند. این فشرده سازی باعث افزایش دمای هوا می شود.

3. مرحله احتراق: هنگامی که پیستون به بالاترین نقطه خود می رسد، سوخت دیزل به سیلندر تزریق می شود. گرمای تولید شده از فشرده سازی هوا باعث احتراق خود به خود سوخت می شود.

4. فاز انبساط: انرژی حاصل از سوختن سوخت باعث می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند و این حرکت از طریق میل لنگ به یک حرکت چرخشی تبدیل می شود.

5. مرحله اگزوز: پیستون دوباره بالا می آید و گازهای خروجی را از طریق دریچه اگزوز هدایت می کند.

6. تولید برق: حرکت چرخشی میل لنگ از طریق یک کلاچ به روتور ژنراتور منتقل می شود. هنگامی که روتور در میدان مغناطیسی استاتور می چرخد، جریان الکتریکی ایجاد می شود.
https://dana.ir/2066528/%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%82#gsc.tab=0

کاربردهای دیزل ژنراتور

1. منبع برق اضطراری: از دیزل ژنراتورها به عنوان منبع تغذیه پشتیبان در بیمارستان ها، مراکز داده، فرودگاه ها و ساختمان های مهم برای تامین برق لازم در صورت خرابی شبکه استفاده می شود.

2. تامین برق در مناطق دور افتاده. در مناطقی که دسترسی به شبکه سراسری برق وجود ندارد، می توان از دیزل ژنراتورها به عنوان منبع اصلی تولید برق استفاده کرد.

3. صنایع ساختمانی و معدنی: در پروژه های ساختمانی و معدنی که نیاز به منبع برق قابل حمل دارند، دیزل ژنراتورها انتخاب خوبی هستند.

4. کشتی ها و سکوهای نفتی: ژنراتورهای دیزلی به طور گسترده برای تامین برق در دریا و سکوهای نفتی استفاده می شوند.

آژانس بادوین

5. رویدادها و جشنواره ها: دیزل ژنراتورهای قابل حمل در مکان هایی که به برق موقت نیاز است مانند کنسرت ها و مهمانی های در فضای باز استفاده می شود.

6. کشاورزی: ​​در مزارع و مزارع بزرگ، دیزل ژنراتورها می توانند برق را برای آبیاری، تهویه و سایر فعالیت های کشاورزی تامین کنند.

مزایای موتورهای دیزلی

1. قابلیت اطمینان بالا: دیزل ژنراتورها بسیار قابل اعتماد هستند و به دلیل ساختار ساده و مستحکم می توانند برای مدت طولانی کار کنند.

2. راندمان بالا: موتورهای دیزلی کارآمدتر از موتورهای بنزینی هستند و می توانند انرژی بیشتری از سوخت استخراج کنند.

3. دوام و طول عمر: با نگهداری مناسب، دیزل ژنراتورها می توانند سال ها بدون مشکل کار کنند.

4. قدرت بالا: دیزل ژنراتورها قادر به تولید مقادیر زیادی برق هستند و می توانند بارهای سنگین را تامین کنند.

5. سوخت ارزان تر: سوخت دیزل معمولاً ارزان تر از بنزین است و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد.

6. عملکرد در شرایط سخت: دیزل ژنراتورها می توانند در انواع شرایط آب و هوایی و محیط های سخت کار کنند.

معایب دیزل ژنراتور

1. آلودگی صوتی: دیزل ژنراتورها معمولاً صدای زیادی تولید می کنند که می تواند در محیط های مسکونی مشکل ساز باشد.

2. آلودگی هوا: موتورهای دیزلی آلودگی بیشتری نسبت به انواع دیگر موتورها تولید می کنند که می تواند برای محیط زیست مضر باشد.

3. هزینه اولیه بالا: هزینه خرید و نصب دیزل ژنراتور بسیار بالاست اما در دراز مدت می تواند مقرون به صرفه باشد.

4. نیاز به تعمیر و نگهداری منظم: برای عملکرد بهینه و عمر طولانی، دیزل ژنراتورها نیاز به نگهداری و نگهداری منظم دارند.

5. وزن و اندازه بزرگ: دیزل ژنراتورها اغلب سنگین و حجیم هستند که جابجایی و نصب آنها را دشوار می کند.

تعمیر و نگهداری و سرویس دیزل ژنراتور

برای اطمینان از عملکرد صحیح و افزایش طول عمر دیزل ژنراتور، توجه به موارد زیر ضروری است:

1. بازرسی روزانه: بازرسی روزانه سطح روغن، سوخت و خنک کننده.

2. تعویض روغن و فیلترها: روغن موتور و فیلترهای روغن، سوخت و هوا را به طور منظم طبق توصیه سازنده تعویض کنید.

3. بررسی سیستم خنک کننده: مطمئن شوید که رادیاتور به درستی کار می کند و تمیز است.

4. تست باتری: بررسی منظم وضعیت باتری و شارژ.

5. بررسی سیستم تامین سوخت: بررسی کنید که نشتی نداشته باشد و خطوط سوخت تمیز باشند.

6. تست بار: آزمایش بار را به صورت دوره ای انجام دهید تا از عملکرد صحیح ژنراتور تحت بار اطمینان حاصل کنید.

7. تمیز کردن: تمیز کردن منظم دستگاه برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار و روغن.

8. اتصالات الکتریکی را بررسی کنید: بررسی کنید که اتصالات محکم بوده و فرسوده نشده باشند.

انتخاب دیزل ژنراتور مناسب

برای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

1. توان مورد نیاز: محاسبه دقیق میزان انرژی مصرفی و انتخاب دستگاه با توان لازم.

2. کاربرد: تعیین کنید که آیا ژنراتور برای استفاده مداوم، اضطراری یا پشتیبان مورد نیاز است یا خیر.

3. شرایط محیطی: دما، رطوبت و ارتفاع محل نصب را در نظر بگیرید.

4. فضای موجود: اندازه و وزن ژنراتور و سازگاری آن با فضای موجود را بررسی کنید.

5. سطح صدا: انتخاب مولد سطح صدا مناسب برای محیط مورد نظر.

6. مصرف سوخت: بررسی میزان مصرف سوخت و راندمان ژنراتور

7. خدمات پس از فروش قابل اعتماد: انتخاب برندهای معروف و پشتیبانی مناسب.

آینده دیزل ژنراتورها

مسائل زیست محیطی رو به رشد و پیشرفت های تکنولوژیکی چالش ها و فرصت های آینده را برای ژنراتورهای دیزلی ایجاد می کند

1. بهبود راندمان: سعی می کنیم راندمان موتورهای دیزلی را افزایش دهیم و مصرف سوخت را کاهش دهیم.

2. کاهش آلودگی: از فناوری پیشرفته برای کاهش انتشار آلاینده ها استفاده کنید.

3. ترکیب با انرژی های تجدیدپذیر: ایجاد یک سیستم هیبریدی با ترکیب دیزل ژنراتورها و منابع انرژی تجدید پذیر

  • مهسا فرقانی
  • ۰
  • ۰


سفر به قبرس می تواند شیوه جدیدی از زندگی باشد، اما ابتدا باید شرایط و هزینه های سفر به قبرس شمالی را بدانید. من ایمان از تیم راجو هستم و مشتاقم به شما کمک کنم تا بهترین و ارزان ترین راه ها را برای سفر به قبرس شمالی بر اساس شرایط خود پیدا کنید. امیدوارم قبلا مقاله مربوط به هزینه های زندگی در قبرس را مطالعه کرده باشید زیرا در مورد این جزیره زیبا مطالب مفیدی را بیان کردیم. پس بزن بریم!

جمهوری ترک قبرس نیمه شمالی جزیره قبرس است که در سال 1974 پس از یک رویداد تاریخی به دست ترک‌های قبرس رسید. آب و هوای جزیره قبرس به شدت دلپذیر مدیترانه ای است و به همین دلیل مقصدی برای تفریح ​​و سرمایه گذاری برای کشورهای همسایه و اروپایی ها است. در سال های اخیر بسیاری از ایرانیان به دلیل شرایط مساعد تحصیل در دانشگاه های بین المللی و افزایش چشمگیر سرمایه گذاری املاک به این جزیره زیبا نقل مکان کرده اند.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

نزدیک ایران: جزیره زیبای قبرس در جنوب ترکیه قرار دارد. می توانید با یک پرواز 3 ساعته از تهران به ترکیه و سپس با یک پرواز 1.5 ساعته وارد قبرس شوید. دسترسی آسان به ایران مزیت بزرگ مهاجرت به قبرس شمالی است که احساس غربت را از بین می برد.

✅ بدون نیاز به ویزا: قبرس شمالی برای شهروندان ایرانی نیازی به ویزا ندارد. به گفته منبع رسمی ویزای قبرس شمالی، افرادی از سوریه، ارمنستان و نیجریه برای ورود به خاک قبرس باید ویزا دریافت کنند.

✅فرهنگ مناسب: مردم قبرس شمالی اصولاً ترک زبان، شاد، خونگرم و مهمان نواز و از نظر آداب و رسوم فرهنگی، غذا و پوشش شبیه فرهنگ ایرانی هستند. جالب است بدانید در زمان اردشیر سوم این جزیره جزو خاک ایران بوده است.

آب و هوا و طبیعت: جزیره زیبای قبرس شمالی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای آب و هوای تمیز مدیترانه ای است. غروب های طلایی، سواحل بکر، آب های کریستالی، کوه های سرسبز و مناظر خیره کننده این جزیره می توانند شما را عاشق سفر به قبرس کنند.

✅ هزینه زندگی: هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و در مقایسه با ایران حدود 30 درصد گرانتر است. مطمئناً می خواهید قبل از مهاجرت به قبرس شمالی از هزینه های آن مطلع شوید. پس مقاله بعدی را از دست ندهید.

امنیت و آرامش: این اظهارات ممکن است عجیب به نظر برسد، اما واقعیت دارد! می توانید در نیمه های شب با پوششی که می خواهید در خیابانی آرام و بدون وقفه راه بروید. نگران نباشید اگر تلفن همراه خود را روی صندلی خیابان فراموش کردید، هر بار که برمی گردید آن را در آنجا پیدا خواهید کرد! اگر پنجره ها و درهای ماشین را نیمه باز دیدید، تعجب نکنید که سطح امنیت و آرامش در جزیره بسیار بالاست. بر اساس منابع معتبر از valuepenguin قبرس یکی از پنج کشور کم جمعیت جهان از نظر امنیت است.

✅ آموزش ابتدایی رایگان: دولت قبرس شمالی توجه ویژه ای به بخش آموزش دارد مدارس دولتی این کشور برای همه رایگان است در مقاله زیر به طور جداگانه تمام حقایق مربوط به مدارس در قبرس شمالی را بررسی کرده ایم.

بسیاری از دانشگاه ها: آیا می دانستید که بیشترین تعداد دانشجویان در قبرس شمالی را مهاجران ترک تشکیل می دهند؟ تعجب نکنید! اگرچه دانشگاه های زیادی در ترکیه وجود دارد، اما هزینه های بالای تحصیل در ترکیه دانشجویان این کشور را تشویق به مهاجرت به قبرس شمالی می کند! از طرفی دانشگاه های قبرس شمالی با تایید موسسه آموزش عالی ترکیه شرایط تحصیلی مشابه ترکیه را اما با هزینه کمتر ارائه می دهند. هر ساله دانشجویان زیادی از طریق برنامه تبادل دانشگاه های قبرس شمالی به کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، ایتالیا، کانادا و آلمان مهاجرت می کنند.

قیمت ملک بسیار مناسب: قیمت خانه در ایران افزایش یافته است! از طرفی قیمت ملک در قبرس شمالی بسیار مناسب است. این امر باعث شده تا بسیاری از ایرانیان به قبرس مهاجرت کنند و علاوه بر خرید ملک از مزایای مهاجرت به کشوری زیبا نیز بهره ببرند.

قیمت خودرو بسیار مناسب است: اگرچه هزینه سوخت در قبرس گران است، اما این یک مزیت بزرگ در مقایسه با قیمت یک خودروی لوکس است.

معایب مهاجرت به قبرس شمالی

اگر فکر می کنید رفتن به قبرس شمالی سفری به بهشت ​​است و هیچ مشکلی وجود ندارد، باید بگویم که دچار توهم هستید، زندگی در این جزیره زیبا مزایا و معایب زیادی دارد. برخی از معایب مهاجرت به قبرس شمالی به شرح زیر است:

احساس زندگی در جزیره: زندگی در یک جزیره برای برخی افراد ایده آل نیست و می تواند باعث شود آنها احساس انزوا و محدود کنند.

زبان ترکی: استفاده از زبان ترکی به عنوان زبان رسمی، برقراری ارتباط را برای برخی خارجی ها دشوار می کند.

نژادپرستی: گرچه قبرسی ها نسبت به ایرانیان رفتاری دوستانه و مهمان نواز دارند، اما گاهی رفتارهای نژادپرستانه با دیگر کشورهای آفریقایی مشاهده می شود.

کم جمعیت: قبرس یک جزیره توریستی شلوغ است، اما زیاد هیجان زده نشوید، زیرا در ماه های خاصی از سال تعداد گردشگران بسیار کم است و جمعیت جزیره نیز کم است. آیا با مخاطبان کم ارتباط خوبی دارید؟

زمستان های بارانی میشه گفت مشکلی نیست . اما اگر تصمیم دارید یک بعد از ظهر زود با دوستتان در ساحل بگذرانید و 5 روز صبر کنید تا باران تمام شود، نظر شما نیز تغییر می کند.

حمل و نقل عمومی بد: نمی توانید برای مدت طولانی در ایستگاه اتوبوس بنشینید؟ آیا می خواهید بلافاصله با مترو به جلسه برسید؟ شما باید این واقعیت را بپذیرید که در جزیره قبرس هستید و چنین فرصت هایی ندارید. بهترین گزینه حمل و نقل در اینجا یک ماشین شخصی است.

زیرساخت های شهری ضعیف: اگر صبح از خواب بیدار شدید و صحنه هایی مانند تصویر زیر را مشاهده کردید، تعجب نکنید، حفر جاده و توسعه زیرساخت های شهری در قبرس طبیعی است!

قیمت بنزین: درست است که قیمت خودرو در قبرس بسیار مناسب است اما در حال حاضر قیمت لیتری آن 1 دلار (حدود 50 هزار تومان) است که نسبت به ایران بسیار گرانتر است.
 

  • مهسا فرقانی